Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Porsched diislit enam ei rüüpa

    Viidates olematule tarbijanõudlusele ja elektrilise tuleviku suhtes valitsevale kindlusele, on Porsche ametlikult teatanud diiselmootorite pakkumise lõpetamisest pärast üheksa aastat kestnud tootmist. Esimene diiselmootoriga Porsche oli aastal 2009. valminud Cayenne ja viimaseks jäävad Macan S Diesel ja Panamera 4S Diesel.

    Uudis saabus varsti pärast eelmist teadaannet, milles Porsche andis teada, et kahekordistab oma elektrifitseerimiseelarve 6 miljardi euroni. Diiselmootorite kasutamise lõpetamine on järjekordne märk autotootja kindlameelsest keskendumisest elektri- ja hübriidmootoriga sportautode ja luksusmaasturite tootmisele.
    “Diiselmootorid mängisid traditsiooniliselt teisejärgulist rolli Porsche jaoks,” ütles Porsche Põhja-Ameerika korporatiivse kommunikatsiooni mänedžer Marcus Kabel oma e-kirjas The Drive'ile. “Porsche ei arenda ega ehita ise diiselmootoreid. Praegu diiselmootoriga mudelite nõudlus langeb ning huvi hübriid- ja bensiinimootoritega mudelite vastu on oluliselt suurenenud. Porsche on teinud muutusi oma tootmise planeerimises ja on seadnud tootmise lõpetamise kuupäevaks diisel-Macan S-i jaoks 15. veebruari 2018. See otsus tähendab, et kõik tellimused Macan S Dieseli sõidukile on tootmisprogrammist juba välja võetud.”
    “Ameerika Ühendriikides oli Cayenne ainus Porsche mudel, mida diislina pakuti,“ ütles Kabel. “3. novembril 2015 otsustas Porsche Cars North America vabatahtlikult 2014 kuni 2016 mudeliaastate Porsche Cayenne'i diiselmootoriga sõidukite müügi lõpetada. Edaspidi keskendume tehnilisi tipplahendusi pakkuvatele bensiini ja hübriidajamitele, aga ka elektrimootoritele. Me ei paku enam tulevikus USAs diiselmootoreid.”
    The Drive'ile paistab, et Porschest huvituvatele autojuhtidele ei paku diiselmootorid mingit huvi. Kõneisik ütles ka, et otsusest moodustas olulise osa ka tarkvarauuendus, mille üle “kohalike võimudega konsultatsioone peetakse”. Teisisõnu pole Porschel mõtet arendada diiselmootoreid, mis heitmenormidega kaasas käia suudaksid.
    See pole iseenesest suur üllatus, aga on siiski oluline märk diiselmootorite tuleviku kohta. The Drive ennustas toimuvat juba varem, kui 2019. aastaks värskenduse saava Porsche Cayenne'i mootorivalikus enam diiselmootorit ei pakutud. Kuna Porschel pole erilist ajalugu diiselmootoritega, kui just kunagised traktorid kõrvale jätta, arvab The Drive, et ainult kümme aastat tagasi välja ilmunud diisel-Porschet ei jää keegi eriti taga igatsema.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.