Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ford kuulutas välja suure säästukuuri

    Autoweek kirjutab, et Ford lõpetab Põhja-Ameerikas Fiesta, Fusioni, Tauruse ja sedaankerega Focuse müügi 2022. aastaks - põhjuseks krossoverite, maasturite ja pikapite pidurdamatu pealetung.

    Ford Motor Company teatas, et plaanib lõpetada kõigi Fordi kaubamärki kandvate sedaanide müügi ja lisaks sellele suurendab kaks korda kulude kokkuhoiu sihtmärki. Autotootja lubas parandada või elimineerida kasumit mittetoovad globaalsed tegevused.
    Ford ütles, et ainsad sõidukid, mida nad Põhja-Ameerikas ka pärast praegusi generatsioone tootmises hoiavad, on Mustang ja 2019. aastal saabuv Focus Active.
    Tulekul uued arendused
    Autovalmistaja loodab aastaks 2020. saavutada globaalselt 8protsendilise kasumimarginaali - kaks aastat varem, kui esialgu planeeritud. Ettevõte suurendas oma viie aasta kulude kokkuhoiu plaani algselt 10,7 miljardilt eurolt 21 miljardile.
    “Panustame ettevõtte toimivatesse osadesse ja tegeleme otsustavalt nendega, mis väärtust lammutavad,” ütles Fordi tegevjuht Jim Hackett.
    Ford teatas esimese kvartali sissetuleku suurenemisest 9 protsendi võrra, globaalne kasumimarginaal oli 5,2 protsenti, sest suurenenud toorainekulud vähendasid teenimisvõimalusi Põhja-Ameerikas. Eelmisel aastal oli ettevõtte kasumimarginaal samas kvartalis 6,4 protsenti.
    Põhja-Ameerikas lähevad tootmisest maha Fiesta, Fusion ja Taurus, mille tootmine lõpetatakse järgnevate aastate jooksul. Fordi globaalsete operatsioonide juht Joe Hinrichs teatas, et Mexico ja Chicago tehas lähevad üle teiste sõidukite valmistamisele.
    Fordi globaalsete turgude juht Jim Farley ütles, et ettevõte arendab uusi sõidukeid. “Meie sõidukiäri muutub väga mitmekülgseks, me ei müü enam ainult traditsioonilise siluetiga sedaane,” ütles Farley.
    Finantsjuht Bob Shanks ütles, et väikesed autod ja “enamik Lincolni tooteid” viivad ettevõttest vaid raha ja nii tuleb mõned autod eemaldada tooteportfellist, sest ostjad liiguvad rohkem pikapite, maasturite ja krossoverite poole. Shanks lisas, et Lincolni bränd pole tervikuna ohus, kuid möönis, et nad on kaotanud Hiinas raha, sest seal oldi pärast 2014. aastal brändi turule tulekut hoogsas tootmisreziimis.
    Suured muutused
    Analüütikute sõnul võivad kärpesihikul olla ka sedaanid Lincoln Continental ja MKZ, mis jagavad platvorme paljude teiste tootmist lõpetavate Fordi sedaanidega.
    Shanks viitas, et Ford võib vähendada mõnda geograafilisse piirkonda investeerimist või väljuda kuskilt täielikult, kui ei näe piisavat teenimisvõimalust. See kõlab samamoodi nagu General Motorsi stateegia - müüa oma Euroopa ärisid ja jätta mõni riik, näiteks Venemaa, täielikult maha.
    “Kõik valikud on laual,” ütles Shanks. “Me võime teha investeeringuid, luua partnerlusi, võime väljuda toodetest ja turgudest.”
    Ta mainis ka, et Ford kärbib kulusid 4 miljardi euro võrra, 24 miljardi dollarini, ning selleks on näiteks sõidukite tootmise puhul ühesugused “moodulid” või tehnika ja tööriistade taaskasutus.
    Shanks ei soostunud ütlema, kas Fordi kärpeplaan näeb ette ka töökohtade kärbet. Enamik kokkuhoiust on kavas turunduse ja müügi arvelt - kärbitakse näiteks reklaamieelarveid. Teine osa kokkuhoiust tuleb tootearenduse, inseneri- ja materjalikulude, tootmise ja IT-alalt.
    Umbes 3,2 miljardit plaanitud 9,5 kärpemiljardist saavutatakse 2019. ja 2020. aastaks, ütles Shanks. Ülejäänu jääb järgneva kahe aasta peale. Investorid ja analüütikud võtsid aga plaani leigelt vastu - lootus oli kuulda rohkem detaile.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.