Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
BlackBerry otsib Hiinast partnereid
BlackBerryFoto: Bloomberg
BlackBerry tegevjuht John Chen sõnas, et ta on huvitatud Hiina partnerite leidmisest, sisenemaks maailma suurimale nutitelefonide turule.
Chen tuli avaldusega välja peale Xiaomi ja Lenovo juhtidega kohtumist.
Blackberry tugevusteks on turvalisus, krüpteering ja privaatsus, mis on Hiinas suures hinnas ning Cheni sõnul võib palju võimalusi peituda tehnoloogia litsenseerimises, turustamises või tootmises.
BlackBerry püüab hetkel taastada oma kasvu, mis on viimase kolme aasta jooksul tänu telefonide müügi kahanemisele kukkunud.
“Tundub, et efektiivseim viis kasvuks, on leida siit mõni hea partner,” märkis Chen. “Ma olen siin uusi võimalusi otsimas. Me ei ole varasemalt eriti Hiina turule keskendunud, kuid see on suur turg, mis ühtlasi on ka äärmiselt tiheda konkurentsiga,” sõnas ta.
Chen võttis ettevõtte juhtimise üle aasta tagasi ning püüab firma peale nelja aastat raskustega silmitsi seismist ja puutetundlike ekraanidega telefonidega võistlemist taas kasumisse viia.
Chen on mõningad tooted tootmisest eemaldanud, vara müünud ning keskendunud äriklientidele, tuues tagasi füüsilised klaviatuurid ja pakkudes rohkem tarkvaral põhinevaid teenuseid.
Muudatused on ettevõttel aidanud majandustulemusi parandada ning Chen loodab ettevõtte järgmisel aastal taas kasumisse viia.
BlackBerry aktsiad kasvasid täna 5,3%, makstes 11,09 dollarit aktsia kohta – see on kõrgeim tulemus alates 15. juunist.
2013. aastal müüdi 19,2 miljonit BlackBerry nutitelefoni; 2011. aastal müüdi telefone aga 51,1 miljonit eksemplari, selgub Bloombergi andmetest.