• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    LHV: Tallink tugevdab positsiooni

    Joonas JoostFoto: Erik Prozes

    LHV vanemanalüütik Joonas Joost leiab, et Tallinki uue laeva tellimine on suunatud ettevõtte turupositsiooni ja majandustulemuste tugevdamisele – täna ei ole Tallinna ja Helsingi vahelisel liinil ühtegi kiiret laeva, mis suudaks korraga vedada kuni 2800 reisijat.

    Eile teatas Tallink Grupp, et sõlmis Soome firmaga kokkuleppe 230 miljoni eurose loodussõbraliku reisilaeva tellimiseks Tallinna-Helsingi liini kiirlaevateenuse jaoks. Meyer Turku Oy valmistatava laeva maksumuseks kujuneb umbes 230 miljonit eurot ning Turu laevatehases ehitatav alus peaks valmima 2017. aasta alguses.
    Joost toonitas, et see on esimene sellel liinil liiklema hakkav laev, mis kasutab kütusena praegustest alternatiividest odavamat gaasi. „Lisaks sellele on 2017. aastal, kui laev eeldatavalt liinile tuleb, konkureerivad laevad juba üheksa ning rohkemgi aastat vanad,“ märkis ta.
    Järgneb LHV vanemanalüütiku Joonas Joosti kommentaar:
    Hetkel ei ole veel teatatud plaanitavatest finantseerimistingimustest, kuid Tallink on varasemalt rahastanud uute laevade ostu 80% laenuga ning 20% omakapitaliga. Suurusjärgus 230 miljoni eurose hinna puhul on sama finantseerimisstruktuuri puhul laenusummaks 184 miljonit eurot ning Tallinki omafinantseering 46 miljonit eurot. Kuna Tallinki laenukoormus väheneb järgmise kahe aasta jooksul ligi 180 miljonit eurot, siis laeva üleandmise järel peaks ettevõtte laenukoormus olema võrreldav tänase tasemega.
    Eeldatavalt jaotuvad omaosaluse maksed järgneva kahe aasta peale, mis tähendab suurusjärgus 23 miljoni euro suurust väljaminekut aastas. Samas mõjutab Tallinki dividendide maksmise võimekust peamiselt 2013. aasta võlakirjade emissioonil võetud kohustus mitte jaotada dividende suuremas ulatuses kui pool eelmise aasta kasumist. Nõrgenenud majandustulemuste ning mainitud piirangu tõttu ootasime juba enne laeva tellimise uudise avalikustamist 2014. aasta eest makstavaid dividende vaid 2 senti aktsia kohta.
    Kaubalaeva Sea Wind toomine Eesti-Soome liinile on tervitatav liigutus arvestades viimasel ajal suurenenud kaubaveo mahtusid ning ka Läänemerel kehtima hakkavatest kallimatest kütusehindadest tingitud eeldatavat nõudluse lisakasvu sellel liinil 2015. aastast.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Erkki Kubber: kas järgmised ükssarvikud võiksid olla miljardilise väärtuse asemel hoopis miljardi inimese aitajad?
Mis oleks, kui hakkaks ükssarvikuks nimetama hoopis ettevõtet, mis suudab positiivselt mõjutada miljardit inimest või hoopis istutada miljard puud, küsib Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku juhatuse liige Erkki Kubber.
Mis oleks, kui hakkaks ükssarvikuks nimetama hoopis ettevõtet, mis suudab positiivselt mõjutada miljardit inimest või hoopis istutada miljard puud, küsib Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku juhatuse liige Erkki Kubber.
S&P 500 aktsiaindeks tõusis uude ajaloolisse tippu
USA peamine aktsiaindeks S&P 500 tõusis täna ettevõtete head majandustulemuste tõukel 0,3%, jõudes uude ajaloolisse tippu: 4549,78 punkti.
USA peamine aktsiaindeks S&P 500 tõusis täna ettevõtete head majandustulemuste tõukel 0,3%, jõudes uude ajaloolisse tippu: 4549,78 punkti.
Raadiohommikus: olukord Lätis, Chemi-Pharmi uus tehas ja kõige edukamad turundajad
Reedeses raadiohommikus räägime värske turunduse TOPi võitjatega: külas on kommunikatsioonibüroo Powerhouse juht Janek Mäggi, reklaamiagentuuri Tank omanik Joel Volkov, meediaagentuuri Httpool Eesti juht Kerttu Talvik ja Postimees Grupi juht Toomas Tiivel.
Reedeses raadiohommikus räägime värske turunduse TOPi võitjatega: külas on kommunikatsioonibüroo Powerhouse juht Janek Mäggi, reklaamiagentuuri Tank omanik Joel Volkov, meediaagentuuri Httpool Eesti juht Kerttu Talvik ja Postimees Grupi juht Toomas Tiivel.
Selgusid aasta töösturi nominendid
Neljandat korda toimuvale aasta töösturi konkursile esitati tänavu kokku kaheksa kandidaati, kellest finaali pääsesid Siiri Lahe, Taavi Madiberk ja Hannes Lilp.
Neljandat korda toimuvale aasta töösturi konkursile esitati tänavu kokku kaheksa kandidaati, kellest finaali pääsesid Siiri Lahe, Taavi Madiberk ja Hannes Lilp.