Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
LHV: Tallink tugevdab positsiooni
Joonas JoostFoto: Erik Prozes
LHV vanemanalüütik Joonas Joost leiab, et Tallinki uue laeva tellimine on suunatud ettevõtte turupositsiooni ja majandustulemuste tugevdamisele – täna ei ole Tallinna ja Helsingi vahelisel liinil ühtegi kiiret laeva, mis suudaks korraga vedada kuni 2800 reisijat.
Eile teatas Tallink Grupp, et sõlmis Soome firmaga kokkuleppe 230 miljoni eurose loodussõbraliku reisilaeva tellimiseks Tallinna-Helsingi liini kiirlaevateenuse jaoks. Meyer Turku Oy valmistatava laeva maksumuseks kujuneb umbes 230 miljonit eurot ning Turu laevatehases ehitatav alus peaks valmima 2017. aasta alguses.
Joost toonitas, et see on esimene sellel liinil liiklema hakkav laev, mis kasutab kütusena praegustest alternatiividest odavamat gaasi. „Lisaks sellele on 2017. aastal, kui laev eeldatavalt liinile tuleb, konkureerivad laevad juba üheksa ning rohkemgi aastat vanad,“ märkis ta.
Järgneb LHV vanemanalüütiku Joonas Joosti kommentaar:
Hetkel ei ole veel teatatud plaanitavatest finantseerimistingimustest, kuid Tallink on varasemalt rahastanud uute laevade ostu 80% laenuga ning 20% omakapitaliga. Suurusjärgus 230 miljoni eurose hinna puhul on sama finantseerimisstruktuuri puhul laenusummaks 184 miljonit eurot ning Tallinki omafinantseering 46 miljonit eurot. Kuna Tallinki laenukoormus väheneb järgmise kahe aasta jooksul ligi 180 miljonit eurot, siis laeva üleandmise järel peaks ettevõtte laenukoormus olema võrreldav tänase tasemega.
Eeldatavalt jaotuvad omaosaluse maksed järgneva kahe aasta peale, mis tähendab suurusjärgus 23 miljoni euro suurust väljaminekut aastas. Samas mõjutab Tallinki dividendide maksmise võimekust peamiselt 2013. aasta võlakirjade emissioonil võetud kohustus mitte jaotada dividende suuremas ulatuses kui pool eelmise aasta kasumist. Nõrgenenud majandustulemuste ning mainitud piirangu tõttu ootasime juba enne laeva tellimise uudise avalikustamist 2014. aasta eest makstavaid dividende vaid 2 senti aktsia kohta.
Kaubalaeva Sea Wind toomine Eesti-Soome liinile on tervitatav liigutus arvestades viimasel ajal suurenenud kaubaveo mahtusid ning ka Läänemerel kehtima hakkavatest kallimatest kütusehindadest tingitud eeldatavat nõudluse lisakasvu sellel liinil 2015. aastast.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.