Juhan Lang • 11. veebruar 2015 kell 13:40

Tallinna Kaubamaja kasum hüppas

Supermarketite ärisegmendi müügitulu kasvas aasta varasemaga võrreldes 7,3%.  Foto: Veiko Tõkman

Tallinna Kaubamaja kontserni 2014. aasta neljanda kvartali konsolideeritud auditeerimata käive oli 145,5 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat käivet 5,3% võrra. Korraliku tõusu tegi ka puhaskasum.

12 kuu müügitulu oli 535 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2013. aasta tulemusega, mil müügitulu oli 498,7 miljonit eurot, 7,3%. Börsifirma teatel oli ettevõtte neljanda kvartali puhaskasum 10 miljonit eurot, mis on 11% parem kui eelmise aasta võrreldava perioodil.

Kontserni 2014. aasta 12 kuu puhaskasum oli 20,3 miljonit eurot, mis on 16% kõrgem eelmise aasta kasumist (2013. aasta kasum oli 17,5 miljonit eurot). Maksueelne kasum oli 2014. aastal 22,5 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes 5,9%.

„Neljandas kvartalis jätkus kontserni peamiste jaekaubandussegmentide rõõmustav, Eesti jaekaubandusturust kiirem müügikasv,“ kiitis ettevõte börsiteate vahendusel. Aasta varasemale müügitulemusele jäid jaesegmentidest alla vaid jalatsid ja autod.

2014. aastat tervikuna, kuid eriti neljandat kvartalit mõjutas kontserni teatel Eesti jaekaubandusturu laienemine uute kaubanduspindade ja turuosaliste lisandumise näol. „See on hea uudis tarbijatele, kuid on lahjendanud paljude turuosaliste majandustulemusi,“ mööndi börsiteates. „Aasta lõpus oodatud turistidevool, eriti idasuunalt, jäi varasemast tunduvalt väikseks ja kahandas eksklusiivkaupade müüki.“

Neljanda kvartali lõpetasid kasumiga kõik kontserni tegevussuunad. Aasta kokkuvõttes jäi kahjumisse vaid jalatsimüük, mille tulemust mõjutasid ettevõtte teatel müügipinna ja sortimendi muudatused.

Tööjõukulude kasv aasta lõpus pidurdus (IV kvartalis oli kasv 6,4%, aasta kokkuvõttes 11,8%) tänu töötajate arvu kasvu pidurdumisele, viimases kvartalis kasvas töötajate arv võrreldes aasta varasemaga 6,3%.

Hetkel kuum