investor Toomas • 27. aprill 2015 kell 10:15

Investor Toomas: mida oodata Apple'ilt?

Investor Toomas  Foto: Anti Veermaa

Apple tuleb täna õhtul välja majandusaasta teise kvartali tulemustega. Kõik pilgud on pööratud sellele, kui palju suudab firma müüa iPhone’e ja eelkõige iPhone 6 Plusi. Mida me võiksime tulemustest oodata?

Reedel ametlikult debüteerinud Apple Watch veel selles majandusaruandes ei figureeri, mistõttu on põhitähelepanu endiselt iPhone'ide müüginumbril. FactSeti andmeil on analüütikud tulemuste eel optimistlikud. Keskmine soovitus aktsiale on osta (overweight) ning hinnasiht 140,18 dollarit. Nädalavahetusele läks Apple'i aktsia vastu 130,28 dollaril. 

Prognoositakse head kasvu

Analüütikud prognoosivad, et õunafirma teenib teises kvartalis korrigeeritud kasumina 2,19 dollarit aktsia kohta. Võrreldes mulluse 1,77 dollariga aktsia kohta tähendaks analüütikute prognoos 24% tõusu. Apple on analüütikute korrigeeritud kasumi prognoose ületanud viimased kuus kvartalit. Jaanuari lõpus lõi firma keskmist kasumiprognoosi 17%-ga tänu väga headele iPhone'i müüginumbritele. 

Apple'i teise kvartali käibeks prognoositakse keskmiselt 55,75 miljardit dollarit, mis tähendaks 22,1% tõusu võrreldes mulluse 45,5 miljardi dollariga. Toona püstitas Apple sellega enda kõigi aegade käiberekordi. 

Firma juhtkond prognoosis jaanuari lõpus, et käive kolme kuu peale peaks jääma 52-55 miljardi dollari vahele, mis tähendab, et analüütikute ootused on kõrgemad. Käibe poolelt on Apple analüütikute ootusi löönud viimasest 10 kvartalist kaheksal. Stifeli analüütik Aaron Rakers tõstis müüdud iPhone'ide prognoosi 53,6 miljonilt ühikult 59,6 miljonini, seda eelkõige tänu Hiina tugevale nõudlusele.

Pilgud suunatud Aasiasse

Apple'i aktsia on viimasel ajal väga hästi esinenud, tõustes viimase 12 kuuga 73%. Jaanuarikuisest tulemuste avalikustamisest alates on Apple rallinud 14,5% ning vahepeal sai firmast Dow Jonesi tööstuskeskmise komponent. Peale Apple'i on see au vaid veel 29 aktsial. 

Vaadates tulevikku, siis palju tähelepanu tuleb pöörata kellale ehk Apple Watchile. Apple tuli viimati uue tootekategooriaga välja enam-vähem täpselt viis aastat tagasi. Siis oli selleks iPad. Seega loomulikult tahavad kõik näha, kas Apple Watch suudab sama edukalt esineda ja tekitada sama suurt furoori kui eelkäijad. 

Juuni alguses San Franciscos toimuval Apple'i ülemaailmsel arendajate konverentsil esitletatakse väidetavalt uut Apple TV-d ja muusikateenust. iTunes on firmale endiselt oluline tuluallikas, kuigi nende ärimudel on nüüdseks jalgu jäänud Spotify- ja Pandora-sarnastele teenustele. 

Mitmed analüütikud pööravad palju tähelepanu Hiinale, sest koduturul USAs on Apple'il üle 50% turust ammu käes. Seega kasv tuleb peamiselt Hiinast ning küsimus on, kui hästi suudab firma seal oma tooteid müüa. See saab tooni andma ka läinud kvartali tulemuste juures. Ootused on igatahes kõrgele aetud, kuid kui on olemas üks firma, kes suudab kõrgeid ootusi lüüa, siis see on Apple.

Hetkel kuum