• OMX Baltic0,31%296,78
  • OMX Riga−0,13%914,69
  • OMX Tallinn0,24%2 038,22
  • OMX Vilnius0,31%1 208,58
  • S&P 5000,78%6 389,45
  • DOW 300,47%44 175,61
  • Nasdaq 0,98%21 450,02
  • FTSE 100−0,06%9 095,73
  • Nikkei 2251,85%41 820,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • OMX Baltic0,31%296,78
  • OMX Riga−0,13%914,69
  • OMX Tallinn0,24%2 038,22
  • OMX Vilnius0,31%1 208,58
  • S&P 5000,78%6 389,45
  • DOW 300,47%44 175,61
  • Nasdaq 0,98%21 450,02
  • FTSE 100−0,06%9 095,73
  • Nikkei 2251,85%41 820,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • 28.10.15, 19:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fiat Chrysleri kahjum valmistas üllatuse

Autotootja Fiat Chrysleri teatas üllatuslikult, et kolmandas kvartalis oli ettevõte kahjumis. Jeepi sportmaasturite müük kasvas jõuliselt, aga regulatsioonide ja autode tagasikutsumistega seotud kulud sõid kasumi ära, vahendab Bloomberg.
Fiat-Chrysler
  • Fiat-Chrysler
  • Foto: EPA
Kokku oli Fiat Chrysleri puhaskahjum 306 miljonit dollarit. Eelmise aasta samal ajal oli ettevõtte puhaskasum 174 miljonit dollarit. Autotootjale määrati regulatsioonide mittetäitmise ja autode tagasikutsumisega seotud probleemide tõttu 602 miljoni euro eest trahve.
Brutokasum kasvas 1,3 miljardi euroni, eelmise aasta samal ajal oli kasum 968 miljonit eurot. Käive kasvas 17 protsendi võrra, 27,5 miljardi euroni, teatas autotootja.
Ettevõtte tegevjuht Sergio Marchionne, kes lõi eelmisel aastal Fiat Chrysleri (FCA) Itaalia autotootja Fiati ja USAs asuva Chrysleri liitmisel, eraldab ettevõttest Ferrari superautode divisjoni. Sellega tahab ta finantseerida Jeepi, Alfa Romeo ja Maserati brändide arendamist. 63aastane Marchionne on pooldanud autotööstuse konsolideerumist ja ettevõtete liitmist. See vähendaks tema sõnul tehnoloogiainvesteeringutega seotud kulusid ja suurendaks kasumlikkust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Autotööstus maksab Volkswageni kriisi eest kollektiivset hinda, sest heitgaaside regulatsioonide täitmine muutub nüüd eksponentsiaalselt kallimaks,“ ütles Marchionne eelmisel nädalal antud intervjuus.
Fiat müüs Ferrarist 10protsendilise osaluse ja kogus 21. oktoobril toimunud aktsiaemissiooniga seega 982 miljonit dollarit. 80 protsenti läheb järgmise aasta alguses Fiat Chrysleri aktsionäridele. Ülejäänud kümmet protsenti omab Ferrari juhatuse aseesimees Piero Ferrari.
Autotootja ütles, et tahab sellel aastal teenida kokku brutokasumit 4,5 miljardit eurot.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 7 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele