• OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 225−0,19%38 112,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,77
  • OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 225−0,19%38 112,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,77
  • 28.10.15, 19:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fiat Chrysleri kahjum valmistas üllatuse

Autotootja Fiat Chrysleri teatas üllatuslikult, et kolmandas kvartalis oli ettevõte kahjumis. Jeepi sportmaasturite müük kasvas jõuliselt, aga regulatsioonide ja autode tagasikutsumistega seotud kulud sõid kasumi ära, vahendab Bloomberg.
Fiat-Chrysler
  • Fiat-Chrysler
  • Foto: EPA
Kokku oli Fiat Chrysleri puhaskahjum 306 miljonit dollarit. Eelmise aasta samal ajal oli ettevõtte puhaskasum 174 miljonit dollarit. Autotootjale määrati regulatsioonide mittetäitmise ja autode tagasikutsumisega seotud probleemide tõttu 602 miljoni euro eest trahve.
Brutokasum kasvas 1,3 miljardi euroni, eelmise aasta samal ajal oli kasum 968 miljonit eurot. Käive kasvas 17 protsendi võrra, 27,5 miljardi euroni, teatas autotootja.
Ettevõtte tegevjuht Sergio Marchionne, kes lõi eelmisel aastal Fiat Chrysleri (FCA) Itaalia autotootja Fiati ja USAs asuva Chrysleri liitmisel, eraldab ettevõttest Ferrari superautode divisjoni. Sellega tahab ta finantseerida Jeepi, Alfa Romeo ja Maserati brändide arendamist. 63aastane Marchionne on pooldanud autotööstuse konsolideerumist ja ettevõtete liitmist. See vähendaks tema sõnul tehnoloogiainvesteeringutega seotud kulusid ja suurendaks kasumlikkust.
„Autotööstus maksab Volkswageni kriisi eest kollektiivset hinda, sest heitgaaside regulatsioonide täitmine muutub nüüd eksponentsiaalselt kallimaks,“ ütles Marchionne eelmisel nädalal antud intervjuus.
Fiat müüs Ferrarist 10protsendilise osaluse ja kogus 21. oktoobril toimunud aktsiaemissiooniga seega 982 miljonit dollarit. 80 protsenti läheb järgmise aasta alguses Fiat Chrysleri aktsionäridele. Ülejäänud kümmet protsenti omab Ferrari juhatuse aseesimees Piero Ferrari.
Autotootja ütles, et tahab sellel aastal teenida kokku brutokasumit 4,5 miljardit eurot.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele