• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suured kalad magasid Pokemoni edu maha

    Pokemonid.Foto: EPA

    Mobiilimängu Pokemon Go edu oli esimesel kuul pöörane. Riskiinvestorid magasid oma võimaluse aga maha, kirjutab Forbes.

    Mobiilimängu esimese kuu müügitulu ulatus 200 miljoni dollarini – sellega on Pokemon Go ajaloo edukaim mobiilimäng.
    Heade otsuste eest kiideti näiteks Niantic Labsi tegevjuhti John Hanket, kes kasutas edukalt oma teadmisi nii geoinformaatikast kui ka mobiilimängudest. Ta suutis luua kõigi aegade edukaima mobiilimängu. Tunnustust sai ka Google, mis lubas Nianticul ettevõttest eraldada ja oma visiooni poole püüelda. Nüüdseks omab Google vaid 30 protsenti Pokemon Go loonud ettevõttest. Nimekirjas on ka Nintendo, mis lubas Nianticul kasutada Pokemoni brändi.
    Riskikapitalistid jäid tühjade kätega
    Riskikapitalistid, kes saavad peaaegu igast eduloost osa, jäid seekord tühjade kätega. Forbes teatas eelmisel nädalal, et paljud tuntud riskikapitalistid ei tahtnud Niantic Labsi investeerida. Ettevõtet rahastasid hoopis Google, Nintendo ja The Pokemon Company.
    Kindlasti oli ingelinvestoritel omad põhjused. Tõepoolest, Niantic Labs ei tundunud nende jaoks ehk kõige kindlam ettevõte ning uue mobiilimängu edu ei taganud miski. Samas on nende huvi puudumine ka märk sellest, et investorid ei saa aru, milline on mobiilirakenduste ja –mängude tulevik. Tegevjuht Hankega kohtus vähemalt viis tuntud riskikapitalisti, kes kõik keeldusid ideed rahastamast, selgub Forbesi kogutud andmetest.
    2015. aastal oli Niantic Labs jõudnud teelahkmele. Esialgselt oli tegemist pooleldi autonoomse ettevõttega, kuid Google’i reorganiseerimine Alphabetiks tähendas, et Niantic läheb täielikult suurettevõtte kontrolli alla.
    Hankele see ei meeldinud ning ta ütles Google’i tegevjuhile Larry Page’ile, et Niantic võiks olla täiesti iseseisev ettevõte. Selleks ajaks oli ta juba kõnelusi alustanud The Pokemon Company’ga, mis tegeleb Pokemoni brändi litsentseerimisega.
    Idee ei meeldinud
    Hanke otsis ettevõttele ka raha. Selleks käis ta riskikapitalistidele oma äriideed korduvalt tutvustamas, kuid edutult.
    „Ma teadsin Niancitcut enne seda, kui nad tegid Pokemoniga lepingu. Nad on tegelenud geograafial põhinevate mängudega juba mõnda aega,“ ütles anonüümseks jäänud investor, kes sai Hankega kokku. „Tundus, et see idee võiks töötada, aga see polnud kunagi töötanud.“
    Teised riskiinvestorid, kes Hankega kohtusid, olid asukohal põhinevate mängude rahastamisel kõrvetada saanud. Näiteks Kleiner Perkins ja Accel Partners rahastasid ettevõtet Booyah. Ettevõtte geograafial põhinev mäng MyTown sai alguses tähelepanu, aga inimesed ei hakanud seda eriti mängima.
    „2011. aastal loodi Shadow Cities ja The New York Times kirjutas, et mängu saadab tõenäoliselt suur edu,“ ütles mobiilimängude analüütik Tero Kuittinen. „Mängus pidid inimesed kõndima New Yorgi tänavatel, koguma punkte ja pidama omavahel sõda. See mäng kukkus lõpuks täiega läbi.“
    Liiga suur turuväärtus
    Hanke otsis kapitali, mis oleks Nianticu turuväärtuseks hinnanud 150 miljonit dollarit. Mitmed investorid arvasid, et see on liiga kõrge, arvestades seda, et tegemist oli Nianticu esimese rahakogumisega.
    Hanke kogus lõpuks 35 miljonit dollarit ja suurimate rahastajate seas olid Google, Nintendo ja The Pokemon Company. Lisaks sellele panid ettevõttesse raha paar ingelinvestorit ning San Franciscos asuv Alsop Louie Partners.
    Praegu tundub, et Hanke hinnang turuväärtusele oli siiski õige ja nüüdseks on ettevõtte väärt juba tunduvalt rohkem. Ühe Citibanki raporti kohaselt võib Nianticu turuväärtus küündida isegi 3 miljardi dollarini.
    Üks riskiinvestor, kes rahasüstist keeldus, ütles, et tema seda haipi ei usu. „Go meeletu edu on tingitud Pokemoni brändist,“ ütles ta. „Kas tegemist on 2 või 10 aastat kestva fenomeniga? Tavaliselt kestavad need kaks aastat.
    Foursquare’i kaasasutaja ja juhtuse esimees Dennis Crowley ei olnud nõus. „Pokemon Go õpetas 50 miljonile inimesele, et sellised asjad eksisteerivad,“ ütles ta ja lisas, et tarbijad andsid esmakordselt asukohapõhisele mängu mudelile oma heakskiidu.
    „Nüüd tahavad ka teised inimesed selliseid mänge teha – mänge, mis haakuvad rohkem reaalse maailmaga,“ lisas ta. „Edaspidi on oma äriideed palju lihtsam maha müüa.“
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Madis Müür: Funderbeami puhul on hirm laes ja hinnad huvitavad. Aga kuidas Buffett ütleski?
Äkki võib vaikusehetke Funderbeamis näha mitte maailma lõpuna, vaid hoopis võimalusena, küsib investor Madis Müür vastukajana investor Toomase kommentaarile, milles too arutleb, kas rahapaigutustega nimetatud platvormil on tõesti nii hullusti, kui osaku hinnast paistab. Müürilgi on Funderbeami portfell n-ö vee all.
Äkki võib vaikusehetke Funderbeamis näha mitte maailma lõpuna, vaid hoopis võimalusena, küsib investor Madis Müür vastukajana investor Toomase kommentaarile, milles too arutleb, kas rahapaigutustega nimetatud platvormil on tõesti nii hullusti, kui osaku hinnast paistab. Müürilgi on Funderbeami portfell n-ö vee all.
Hiina telefonitootja avab elektriautode tehase
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
Hiina nutitelefonide valmistaja Xiaomi ehitab riigi pealinna Pekingisse tehase, kus saab aastas toota 300 000 elektriautot, vahendab Reuters.
USA kaubanduspüha tabas ootamatu pööre
Ameerika Ühendriikide ostlejad kulutasid tänavu musta reede ajal e-poodides vähem kui mullu, vahendab Reuters.
Ameerika Ühendriikide ostlejad kulutasid tänavu musta reede ajal e-poodides vähem kui mullu, vahendab Reuters.
Audiitorbüroode võitja KPMG: kõige kiirema kasvuga suurte seas
KPMG audiitorteenuste maht on kasvanud viimase viie aastaga ca 70% ehk üle kahe korra kiiremini võrreldes teiste Big4 hulka kuuluvate audiitorfirmadega, märkis KPMG auditi juht Indrek Alliksaar.
KPMG audiitorteenuste maht on kasvanud viimase viie aastaga ca 70% ehk üle kahe korra kiiremini võrreldes teiste Big4 hulka kuuluvate audiitorfirmadega, märkis KPMG auditi juht Indrek Alliksaar.