Tallinna 32. keskkooli 10. klassi õpilased Tomi, Artur ja Oliver tegid majandustunnis läbi ettevõte börsile viimise protsessi. Nad lõid kogu klassiga fiktiivse aktsiaseltsi Plyx 32, mis müüb teistele koolidele ja ettevõtetele Playboxi kontseptsiooni.
- Õpilaset ettevõte tegeleb Playboxi kontseptsiooni müümisega. Playboxil esitavad klassid laulude, staaride ja videoete imiteerimist. Foto: AFP/Scanpix
Playbox on laulude ja videote imiteerimisvõistlus, mida tehakse 32. keskkoolis väga suurejooneliselt.
Kuigi õpilaste loodud ettevõte ei saa päriselt aktsiaid osta, siis saatsid nad enda koostatud prospekti päris paljudele investoritele. Õpilased sooviksid ka päriselt raha teenida, kuid selleks nad peaksid kaasama esialgu 100 000 eurot, et soetada heli-, valgus- ja lavatehnikat. Ühel inimesel oleks võimalik osta maksimaalselt 100 aktsiat ja ühe aktsia hind on viis eurot.
Õpilased rääkisid lähemalt, kuidas nad plaanivad raha kaasata, mida investorid vastu saavad ning mida nad kogu aja jooksul õppinud on.
Küsis Jaan Martin Raik.
Gümnasistid kaasaksid IPOga 100 000 eurot
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Nutitelefon koolis ei toeta loovuse ja iseseisva mõtlemise arengut pikas plaanis, sest on valdavalt mõeldud tarbimiseks, kirjutab Tartu Ülikooli infovastupidavuse nooremteadur Diana Poudel.
Euroopa Liidu rahvastik kahaneb oodatust kiiremini, see omakorda avaldab survet liikmesriikide rahaasjadele ja liidu pikaajalistele väljavaadetele.
Edukad Ida-Virumaa tööstusettevõtted koolitavad spetsialiste või pakuvad neile täiendõpet omal käel, sest piirkonna vanad kvalifitseeritud tööjõuvarud hakkavad lõppema ja noored ei ole valmis kohe pärast õpinguid tööle asuma. Ja paljud üldse ei tahagi tehastes töötada.
Kuressaares tegutseval kinnisvarainvestoril Alex Talisainenil on portfelli kogunenud viie aastaga 15 rendipinda ja ta teenib koos abikaasaga kahekohalise tootlust.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.