Maailma suurimaks elektriautotootjaks nimetatav BYD on nüüd Eestis esindatud. Hiina tehnoloogiaga seotud probleemistik saadab sedagi.
- Eestis esindab BYD-d Inchcape Motors, Tallinna ja Tartu esindused avati eile. Pildil BYD mudelivalik. Foto: Karl-Eduard Salumäe
Mullu 3 miljonit sõiduautot valmistanud, tänavu aga ainuüksi 11 kuuga 3,76 miljonit autot tarninud BYD on globaalset võidukäiku tegeva Hiina autotööstuse juhtiv tegija. Koduturul novembri seisuga 17,1% turuosa omav ja müüduimate mudelite edetabelit domineeriv ettevõte teeb ka elektrilisi busse ja ronge ning on teise Hiina firma CATL järel maailma suuruselt teine elektriautoakude tootja. Septembris ostis BYD ühisettevõttest Denza EV lõplikult välja Mercedes-Benzi, lõpetades nii 13 aastat kestnud koostöö.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Sellal kui USA ja Euroopa soovivad kaitsetollidega Hiina autotootjad välja tõrjuda, on viimased võtnud sihikule hoopis suurema ala: kogu ülejäänud maailma.
Uuest aastast plaanitakse Hiina elektriautodele Euroopa Liidu tollitariife. Aga mida see tegelikult tähendab? Mattias Goldmann Dagens Industris selgitab nii tarbijate kui tootjate seisukohti ning leiab, et osad hirmud on ülepaisutatud, osasid ohte ei tajuta ning levib üldse palju valearusaamu.
Hiina infotehnoloogia vältimine pole mitte paranoia, vaid vastutustundlik käitumine, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Praegu valmistavad Hiina autod nii Euroopale kui USA-le kõvasti muret, ent esimesed eestlastelegi näidatud tulemused mõjusid amüsantselt.
Äripäeva raadio sisuturundussaade on pühendatud väikeettevõtete konverents-messile Südi 2025, kus jagavad kogemuslugusid väikeettevõtjad. Suurfirmade esindajad annavad nõu finantseerimise, energia-, IT-, tervise- ja personaliküsimustes.