Tallinna Kaubamaja kasvatas kolmandas kvartalis nii käivet kui kasumit, edukaimaks segmendiks osutus automüük.
- Tallinna Kaubamaja Foto: Raul Mee
Tallinna Kaubamaja Grupi kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 148,1 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 6% võrra, seisab börsiteates.
Üheksa kuu müügitulu oli 435,5 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2015. aasta esimese üheksa kuu tulemusega, mil müügitulu oli 402,6 miljonit eurot, 8,2%.
Grupi selle aasta kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 9,4 miljonit eurot, mis on 40,7% enam kui eelmise aasta võrreldava perioodi kasum. Kontserni üheksa kuu puhaskasum oli 17,8 miljonit eurot, mis on 55,6% eelmise aasta sama perioodi kasumist parem.
Supermarketite ärisegmendi üheksa kuu konsolideeritud müügitulu oli 291,1 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 4,2%. Kolmanda kvartali konsolideeritud müügitulu oli 99,4 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 2,4%.
Supermarketite segmendi kolmanda kvartali käibe kasvu toetas inimeste reaalsissetulekute kasvust kantud keskmise ostukorvi suurenemine. Samuti on uute Selverite avamisega suurenenud ostude arv Selverist ehk võidetud on juurde uusi kliente.
Kaubamajade ärisegmendi aasta üheksa kuu müügitulu oli 68,1 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2,3%. Sellest kolmandas kvartalis oli müügitulu 22,1 miljonit eurot, mis oli 2015. aasta kolmanda kvartali tuludest kõrgem 3,8%. Kaubamajade segmendi 2016. aasta üheksa kuu maksueelne kasum oli 1,7 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest parem 8,0% võrra. Kolmandas kvartalis oli maksueelne kasum 0,7 miljonit eurot, mis oli 2015. aasta kasumist parem 6,9%.
Kaubamajade segmendi üheksa kuu müügitulu mõjutasid renoveerimistööd.
Automüügil korralik hoog
Autokaubandussegmendi esimese üheksa kuu müügitulu oli 63,3 miljonit eurot. Müügitulu ületas 38,8% eelmise aasta sama perioodi tulusid, sealhulgas kasvas KIAde müügitulu 36,5%. Kolmanda kvartali 21,9 miljoni euro suurune müügitulu ületas aasta varasemat 26,7%, sealhulgas kasvas KIAde müügitulu 31,1%. Aasta esimesel üheksal kuul müüdi Grupi autosegmendis kokku 3012 uut sõidukit, sellest kolmandas kvartalis 1003 sõidukit. Segmendi üheksa kuu puhaskasum oli 2,6 miljonit eurot, olles 98,8% aasta varasemast sama perioodi kasumist suurem.
Jalatsikaubanduse segmendi 2016. aasta üheksa kuu müügitulu oli 9,3 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 9.3%. Kolmandas kvartalis oli müügitulu 3,5 miljonit eurot ning eelmise aasta sama perioodiga võrreldes saavutati kasv 9,6%. Ettevõtte kolmanda kvartali puhaskahjum oli 0,3 miljonit eurot, mis kujunes 5,2% väiksemaks 2015. aasta kolmanda kvartali puhaskahjumist.
Müügitulu on aidanud kasvatada muu hulgas lastekaupade ja massbrändide osakaalu suurenemine.
Kinnisvarade ärisegmendi üheksa kuu grupiväline müügitulu oli 3,7 miljonit eurot. Müügitulu suurenes eelmise aastaga võrreldes 43,6% ehk 1,1 miljonit eurot. Kolmanda kvartali kontserniväline müügitulu oli 1,2 miljonit eurot, mis on 28,3% ehk 0,3 miljonit eurot enam, kui eelmise aasta samal perioodil.
Kinnisvarasegmendi 9 kuu maksueelseks kasumiks kujunes 8,6 miljonit eurot, mis on 27,4% ehk 1,8 miljonit eurot suurem eelmise aasta sama perioodi kasumist. Kolmanda kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 3 miljonit eurot, mis on 25,9% enam kui eelmise majandusaasta samal perioodil.
Müügitulu ja kasumi kasvu toetasid 2015. aasta augustis Viimsis avatud kaubandus- ja meelelahutuskeskus ning Lätis Rēzekne hoone üürile andmine grupivälisele osapoolele.
Seotud lood
USA NYSE ja Nasdaq börsid el kaubeldakse tuhande te aktsia tega, mistõttu kõige atraktiivsemate investeerimisvõimaluste leidmine võib olla keeruline.
Freedom24 analüütikud on põhjalikult turgu analüüsinud ja valinud välja kuus silmapaistvat ettevõtet.