• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 18.02.18, 07:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas sakslased loobuvad tõesti Mercedesest ja BMWst?

Kuigi Saksa autokultuur on väga pika ajalooga ning võiks eeldada, et sakslased ei loobu sisepõlemismootoriga Mercedestest, BMWdest ja Porschedest iial, tundub minevat teisiti.
BMW
  • BMW
  • Foto: EPA
Kõik märgid näitavad, et sel aastal saab Saksamaast maailma suuruselt kolmas elektri- ja hübriidautode turg. Sealjuures möödub Saksamaa Euroopa pikaaegsest liidrist Norrast. Võib arvata, et kohaliku autohiiu Volkswageni diisli-skandaal lisas trendile vähemalt natukenegi vunki juurde.
 
Laadimisvõrgustiku laienemine

Artikkel jätkub pärast reklaami

Peamine põhjus, miks Saksamaal üha enam elektriautode ja hübriididega sõidetakse, on kiiresti laienev laadimisvõrgustik. Kui aastaid tagasi oli laadimispunktide vähesus üks põhilisi argumente, miks inimesed endale elektriautot soetada ei julgenud, on see probleem nüüd suuresti lahenenud. Näiteks on Saksamaal laadimisvõrgustik viis korda tihedam kui USAs. Statistikaportaali Statista andmeil on Saksamaal 8515 laadimispunkti.
Münchenis elav ning iga päev BMW i3-ga ringi vurav Julia Peglow ütles Bloombergile antud intervjuus, et kuna laadimiskohti on kerge leida, ei pea ta kiirteel kihutades mõtlema, et aku võib tühjaks saada. Laadimispunkti leidmine võib mõnevõrra raskem olla maakohtades, kuid seegi ei tohiks olla ületamatu probleem, kui veidi eeltööd teha.
Laadimisvõrgustiku aktiivset arengut toetab autohiidude koostöö. Nii Volkswagen, BMW, Ford kui ka Mercedese emafirma Daimler on sõlminud lepingu, mille järgi hakatakse Saksamaale koos arendama laadimisvõrgustikku. Selle aasta lõpuks plaanitakse ehitada 100 laadimiskohta ning kümnendi lõpuks plaanitakse jõuda 400 uue laadimiskohani.
Valitsuse ponnistused
Ka Saksa valitsus on aidanud kaasa sellele, et inimesed sisepõlemismootoriga autodest loobuksid: nii saab elektriautot ostes 4000 euro suuruse soodustuse ja hübriidile kehtib 3000 euro suurune soodustus. Eelarves on 300 miljonit eurot ette nähtud laadimisvõrgustiku ehitamiseks ja täiendamiseks ning arvatavasti hakkavad mõne aja pärast kehtima ka maksusoodustused.
 
Turg kiidab seesugused plaanid heaks. Bloomberg New Energy Finance’i (BNEF) andmeil peaks elektriautode ja hübriidide müük tänavu Saksamaal tõusma koguni 64% võrra. Sealjuures märgib BNEF, et tegelikult võivad müüginumbrid olla veelgi suuremad.
Kuidas läheb Teslal?
Kuigi kohalikud autohiiud tulevad välja aina uute ja uute elektrimootoriga neljarattalistega, selgub, et eriti hästi läheb Saksamaal just Teslal. Eelmisel aastal tõusis Teslade registreeringute arv suisa 75%, 3332 autoni. See tähendab, et Tesla on peaaegu sama populaarne kui neljaukseline Porsche Panamera, mis on Tesla Model S-i kange konkurent.
Teslade käekäiku Saksamaal saab olema väga huvitav jälgida, arvestades, et Saksa autotootjad tulevad välja uute elektriautodega. Nii toob BMW järgmisel aastal rahva ette elektrimootoriga Mini, samas kui Audi avaldab oma Q6 e-tron linnamaasturi juba tänavu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele