Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas sakslased loobuvad tõesti Mercedesest ja BMWst?

    Kuigi Saksa autokultuur on väga pika ajalooga ning võiks eeldada, et sakslased ei loobu sisepõlemismootoriga Mercedestest, BMWdest ja Porschedest iial, tundub minevat teisiti.

    Kõik märgid näitavad, et sel aastal saab Saksamaast maailma suuruselt kolmas elektri- ja hübriidautode turg. Sealjuures möödub Saksamaa Euroopa pikaaegsest liidrist Norrast. Võib arvata, et kohaliku autohiiu Volkswageni diisli-skandaal lisas trendile vähemalt natukenegi vunki juurde.
     
    Laadimisvõrgustiku laienemine
    Peamine põhjus, miks Saksamaal üha enam elektriautode ja hübriididega sõidetakse, on kiiresti laienev laadimisvõrgustik. Kui aastaid tagasi oli laadimispunktide vähesus üks põhilisi argumente, miks inimesed endale elektriautot soetada ei julgenud, on see probleem nüüd suuresti lahenenud. Näiteks on Saksamaal laadimisvõrgustik viis korda tihedam kui USAs. Statistikaportaali Statista andmeil on Saksamaal 8515 laadimispunkti.
    Münchenis elav ning iga päev BMW i3-ga ringi vurav Julia Peglow ütles Bloombergile antud intervjuus, et kuna laadimiskohti on kerge leida, ei pea ta kiirteel kihutades mõtlema, et aku võib tühjaks saada. Laadimispunkti leidmine võib mõnevõrra raskem olla maakohtades, kuid seegi ei tohiks olla ületamatu probleem, kui veidi eeltööd teha.
    Laadimisvõrgustiku aktiivset arengut toetab autohiidude koostöö. Nii Volkswagen, BMW, Ford kui ka Mercedese emafirma Daimler on sõlminud lepingu, mille järgi hakatakse Saksamaale koos arendama laadimisvõrgustikku. Selle aasta lõpuks plaanitakse ehitada 100 laadimiskohta ning kümnendi lõpuks plaanitakse jõuda 400 uue laadimiskohani.
    Valitsuse ponnistused
    Ka Saksa valitsus on aidanud kaasa sellele, et inimesed sisepõlemismootoriga autodest loobuksid: nii saab elektriautot ostes 4000 euro suuruse soodustuse ja hübriidile kehtib 3000 euro suurune soodustus. Eelarves on 300 miljonit eurot ette nähtud laadimisvõrgustiku ehitamiseks ja täiendamiseks ning arvatavasti hakkavad mõne aja pärast kehtima ka maksusoodustused.
     
    Turg kiidab seesugused plaanid heaks. Bloomberg New Energy Finance’i (BNEF) andmeil peaks elektriautode ja hübriidide müük tänavu Saksamaal tõusma koguni 64% võrra. Sealjuures märgib BNEF, et tegelikult võivad müüginumbrid olla veelgi suuremad.
    Kuidas läheb Teslal?
    Kuigi kohalikud autohiiud tulevad välja aina uute ja uute elektrimootoriga neljarattalistega, selgub, et eriti hästi läheb Saksamaal just Teslal. Eelmisel aastal tõusis Teslade registreeringute arv suisa 75%, 3332 autoni. See tähendab, et Tesla on peaaegu sama populaarne kui neljaukseline Porsche Panamera, mis on Tesla Model S-i kange konkurent.
    Teslade käekäiku Saksamaal saab olema väga huvitav jälgida, arvestades, et Saksa autotootjad tulevad välja uute elektriautodega. Nii toob BMW järgmisel aastal rahva ette elektrimootoriga Mini, samas kui Audi avaldab oma Q6 e-tron linnamaasturi juba tänavu.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.