Rait Kondor • 21. märts 2018
Jaga lugu:
Börsiuudised
Ainult tellijale

Õllebränd, mis paneb su vara kerkima

Constellation toetab Coronat hiiglaslike reklaamikuludega
Constellation toetab Coronat hiiglaslike reklaamikuludega  Foto: EPA

Constellation Brandsi aktsia on viimase viie aastaga tõusnud 399%, samal ajal kui teise suure alkoholitootja Diageo aktsia hind on tõusnud vaid 12%, ning palju paremini pole käinud ka teiste suurte õlletootjate käsi.

Kui Constellation Brandsi ärimudel lühidalt kokku võtta, siis edu on toonud kaks aspekti: heade veinibrändide kokkuost aastakümnete jooksul ning edukas Mehhiko õlle import USAsse. Kui veinide poole pealt keskendutakse kõrgema kasumimarginaaliga keskmise ja tippklassi veinidele, siis õllede hulgas toob edu Corona õlu import USAsse.

Fookus õlle peal

Constellation Brandsi müügikäibes on õlle osakaal aastatega järjest tõusnud. Kui veel viis aastat tagasi oli õlle osakaal müügikäibest 48%, siis 2017. aastal jõudis see 58%ni. Viie aastaga tõusis firma veini müügikäive 15% ning õlle müügikäive 71%. Sellise erinevuse põhjus on eelkõige see, et vahepealsetel aastatel müüs firma madalama hinnaklassi veinibrändid, et keskenduda kõrgema hinnaklassi ehk kõrgema käiberentaablusega brändidele.

Täispikkuses näevad seda lugu Äripäeva tellijad.

Oled tellija, kuid ei pääse lugema?Vaata siia

Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt