Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: magasin soodsa lennu maha

    Teravate väljaütlemiste poolest tuntud Ryanairi juht Michael O'Leary on hoidnud ettevõtet õigel kursil.Foto: EPA

    Ei ole midagi hullemat kui soodsast lennust maha jääda. Ometi just nõnda õnnetult läks minuga, sest jätsin õigel ajal ostmata Euroopa odavlennufirmade aktsiad, kurvastab Äripäeva loodud investor Toomas.

    Minu radaril on mõnda aega olnud Euroopa suurim odavlennufirma Ryanair Holdings ja sellele turuosalt järgnev EasyJet. Silmanurgast olen aga jälginud ka norrakate odavlennufirma Norwegian Air Shuttle’i käekäiku.
    Kui juba mõnda aega kuuleb ülepäeviti uudiseid sellest, kuidas tavalennufirmad kärbivad kulutusi ja üks töötajate palgastreik ajab teist taga, siis odavlennufirmade lendude täituvus on olnud imehea, kallimatelt konkurentidelt napsatatakse kliente ja üha enam panustatakse ärireisijate püüdmisele. See kõik kajastub ka aktsiate hinnagraafikutes.
    Sektorilt võimas aktsiaralli
    Sektori kõige suurema tõusu on teinud iirlaste Ryanairi ja Oslo börsil noteeritud Norwegiani aktsiad. Viimase poolaasta jooksul on mõlema ettevõtte aktsiad rallinud üle 30% ja 12 kuu lõikes ligi 100%. EasyJetil on vastu panna 12 kuu lõikes 40% suurune tõus.
    Ei pea olema majandusprofessor, taipamaks, et lisaks ajas aina kasvavale reisihuvile on nii Euroopas kui ookeani taga üheks peamiseks tõusumootoriks olnud kukkunud toornafta hind.
    Võrreldes praeguse hinnatasemega, maksab lõviosa lennufirmadest kütuse eest siiski oluliselt krõbedamat hinda. Näiteks Ryanair on kuni järgmise aasta märtsini ette fikseerinud 90% oma kütusevajadusest, makstes 91 dollarit barrelist ehk pea kaks korda enam hetke spot-hinnast. Kütusekulu moodustab sektori kogukuludest ligi kolmandiku. Mõnel juhul enamgi.
    Tulevik on lootusrikas
    Reisisõbrast investorina kuulub Euroopa lennufirmadest minu suurim sümpaatia just Ryanairile, mis paistab omas nišis konkurentide seas positiivselt silma. Ettevõtte ärimudel on end aja jooksul õigustanud ja kindlasti on võita ka hiljutisest otsusest parandada klienditeenindust.
    Samuti laienetakse piisavalt agressiivselt ja numbrid annavad kinnitust üha suuremast reisijate arvu kasvust – ainuüksi juulis veeti 10,14 miljonit reisijat, mis on kontserni teatel ühe kalendrikuu kohta lennutranspordi ajaloos ainukordne.
    Ettevõtte esimese kvartali kasum kasvas neljandiku võrra, 245,1 miljonile eurole ning kogu aasta numbrid peaksid vastama kõige positiivsematele prognoosidele. Pikaajalise investori jaoks on ka suures plaanis seis soodne, sest ametlike prognooside järgi peaks kogu sektoris lennureisijate arv järgneva paarikümne aastaga enam kui kahekordistuma.
    Ryanairi aktsia puhul teeb viimase aasta kiire tõus siiski ettevaatlikuks ja see on konkurentidega võrreldes muutunud märgatavalt kallimaks. Et lennufirmade aktsiad on olnud ajalooliselt üsnagi volatiilsed, ootan praegu rahuliku südamega paremat ostukohta. Minu ostunimekirjas on ettevõttel igal juhul kindel koht olemas.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Henn Sarv: mõttetu hinnaga elektrit ei pea ostma
Kui sõltud elektri börsihinnast, lülita vool täna tunniks ajaks välja - mõttetu hinnaga pole mõtet elektrit osta, kirjutab IT-koolitaja Henn Sarv.
Kui sõltud elektri börsihinnast, lülita vool täna tunniks ajaks välja - mõttetu hinnaga pole mõtet elektrit osta, kirjutab IT-koolitaja Henn Sarv.
Saksamaa suurim Vene gaasi importija teatas 12,3 miljardi euro suurusest kahjumist
11 249 töötajaga Saksa kommunaalettevõte Uniper, mis sai eelmisel kuul 15 miljardi euro suuruse riikliku päästepaketi, teatas esimese poolaasta 12,3 miljardi euro suurusest puhaskahjumist, mis oli peamiselt tingitud Venemaa gaasitarnete vähenemisest, mis sundis ettevõtet ostma kõrgema hinnaga mujalt.
11 249 töötajaga Saksa kommunaalettevõte Uniper, mis sai eelmisel kuul 15 miljardi euro suuruse riikliku päästepaketi, teatas esimese poolaasta 12,3 miljardi euro suurusest puhaskahjumist, mis oli peamiselt tingitud Venemaa gaasitarnete vähenemisest, mis sundis ettevõtet ostma kõrgema hinnaga mujalt.
Reaalajas börsiinfo
Kui juhid, siis tee seda hästi
Juhi töö on raske. Loomulikult mitte füüsiliselt, vaid vaimselt ja eelkõige emotsionaalselt. Vastutus ja pinge on suur. Uuringud näitavad, et 50-70% sellest, kuidas töötajad tajuvad organisatsioonis valitsevat õhkkonda, sõltub ühe inimese-liidri-tegevusest.
Juhi töö on raske. Loomulikult mitte füüsiliselt, vaid vaimselt ja eelkõige emotsionaalselt. Vastutus ja pinge on suur. Uuringud näitavad, et 50-70% sellest, kuidas töötajad tajuvad organisatsioonis valitsevat õhkkonda, sõltub ühe inimese-liidri-tegevusest.
Riik valmistub mereparkide lubade oksjoniks
Eestis meretuuleparke tahetakse ehitada hulgim ning nii mõnegi taotluse põhjal võib öelda, et sageli ka ühte ja samasse kohta, mistõttu kavatseb valitsus luua korra, kuidas konkureerivad hoonestusloa taotlused enampakkumisele panna.
Eestis meretuuleparke tahetakse ehitada hulgim ning nii mõnegi taotluse põhjal võib öelda, et sageli ka ühte ja samasse kohta, mistõttu kavatseb valitsus luua korra, kuidas konkureerivad hoonestusloa taotlused enampakkumisele panna.
Valitsus teisaldab punamonumendid Narvas. Kallas: Venemaa üritab monumente ära kasutada
Valitsus võttis teisipäeva varahommikul vastu otsuse teisaldada Narvas avalikust ruumist seitse Nõukogude Liidu sõjamonumenti.
Valitsus võttis teisipäeva varahommikul vastu otsuse teisaldada Narvas avalikust ruumist seitse Nõukogude Liidu sõjamonumenti.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.