Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: tegin rahutul ajal kiire otsuse

    Odavlennufirmade aktsiad on atraktiivsed. Foto: Reuters/Scanpix

    Kuigi Brüsselis toimunud pommiplahvatused teevad mind väga kurvaks, siis tegin investorina kiire otsuse ja ostsin kaua radaril olnud ettevõtte aktsiaid.

    Olen Euroopa odavlennufirmasid silmanurgast piielnud juba mõnda aega. Radaril on peale iirlaste Ryanairi olnud ka Easyjet ning norrakate Norwegian Air Shuttle. Augustis kirjutasin, et magasin oma lennu maha, kuid põhjendasin oma tõsist huvi sektori vastu.
    Täna siis tegin kiire otsuse. Ostsin Londoni börsilt 4000 euro eest 303 Ryanairi aktsiat hinnaga 13,08 eurot tükk. Iiri lennufirma aktsia hind kukkus hommikupoolikul Brüsselis toimunud plahvatuste järel üle 4%. Jaanuari tipust 15,35 eurolt on aktsia hind langenud juba üle 14%. Oluliselt pikemasse kukkumisse ma aga ei usu, kuna suure tõenäosusega lennuliiklus taastub ja reisijad eelistavad edaspidigi odavlennufirmasid. Ryanairi puhul on tegemist pikaajalise investeeringuga ning kavatsen ajapikku positsiooni suurendada.
    Ettevõtte lennukas kasv
    Sellel ostul on mitu põhjust. Esiteks on Ryanairi ärimudel end aastatega tõestanud ning ettevõttest on kasvanud Euroopa suurim odavlennufirma. Uus põlvkond noori kasvab peale, kes eelistavad mugavusele odavat hinda, ning soovivad reisida nii palju kui võimalik. See peegeldub selgelt ka Ryanairi reisijate arvus, mis kasvas tänavu veebruaris aastataguse ajaga võrreldes lausa 28%. Alates mullu sügisest on kasv ületanud igal kuul 20%. Paistab, et ettevõte on pühendunud ka oma teenuse paremaks muutmisele ning töötab suure hooga välja uusi kliendiprogramme.
    Lennufirmadele on meelepärane ka odav nafta, millele lähiaastatel suurt tõusu ei prognoosita. Ryanair on lubanud, et lõikab langenud hindadest võimalikult palju kasu, kuna kütusekulud moodustavad firma kogukuludest 40%. Möödunud aasta lõpus suudeti juba vähendada kütusekulu reisija kohta 10%.
    Viimases kvartalis näitas Iiri lennufirma ka ülitugevat kasumikasvu. Nimelt hüppas kasum aastaga 110%, 103 miljonile eurole. See oli ka põhjus, miks aktsia hind aasta alguses tugevalt rallis. Mõni aeg tagasi avalikustati ka uus 800 miljoni eurone aktsiate tagasiostuprogramm. Sellega koos on ettevõte viimase kaheksa aasta jooksul aktsionäridele tagastanud üle 4 miljardi euro.
    Ryanairi aktsiaFoto: Äripäev
    Tõusuruumi jagub veel
    Nagu ma mainisin, siis olen süvenenud lennundussektori viimastesse analüüsidesse. Spetsialistid näivad uskuvat, et kui keegi Euroopa lennufirmadest on üldse pikaajaliselt konkurentsivõimeline, siis on see just Ryanair. Lisaks meeldib mulle Ryanairi karismaatiline juht Michael O'Leary, kes on pidevalt pildil ega pelga ettevõttele tähelepanu tõmbamise nimel mõnikord ka rumalusi teha.
    Eelnevalt loetletud põhjused on muutnud Iiri odavlennufirma aktsia kalliks, kuid usun, et sel on veel tõusuruumi. Enne ostuorderi sisseandmist heitsin ka kiire pilgu Bloombergi terminali. Uudisteagentuuri küsitletud 27 analüütikust koguni 21 soovitab lennufirma aktsiat osta, viis hoida ja vaid üks müüa. Aktsia 12 kuu hinnasihiks on analüütikud määranud 16,89 eurot, mis teeb tänaselt hinnalt tõusupotentsiaaliks üle 28%.
    Loodetavasti on neil õigus ja aktsia jätkab oma lendu. 
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.