Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: Apple'i elektriauto raputaks autotööstust

    AppleFoto: epa

    Apple peab leidma uue toote, mille naljal kasvada, ja vastus võib peituda autotööstuses, kirjutab Äripäeva loodud investor Toomas.

    Apple pole avalikult öelnud, kas neil on töös elektriauto või sellele loodav operatsioonisüsteem. Nad keelduvad „kuulujutte ja spekulatsioone“ kommenteerimast. Sellegipoolest on tõendeid, et õunafirma sihib järgmisena just autosektorit.
    Ettevõttesse on palgatud töötajaid Bentleyst, Chryslerist ja Hyundaist. Maailma suurima turuväärtusega firmasse on üle läinud näiteks Fiat Chrysleris, Michelinis, Toyotas ja Nissanis töötanud Doug Betts ja Mercedes-Benzis uuringuid ja arendustööd juhtinud Johann Jungwirth.
    Üks elektriautode tootja läks Apple’i vastu lausa kohtusse, sest too olevat salaja neilt töötajaid värbamas käinud. Apple’ile kuuluvaid sensoritega autosid on märgatud nii San Franciscos kui ka Brooklynis. Märgid viitavad, et midagi toimub.
    Ettevõtte kasv sõltub liialt iPhone’ist
    Kümme aastat tagasi juhtisid Apple’i müügikasvu Maci arvutid ja iPodid. Viis aastat tagasi aitasid kasvu vedada iPadid. Nüüd on jäänud kogu koormus iPhone’i õlgadele, sest uus nutikell pole ennast tõestanud. Ka Apple TV ja muusikateenused ei ole väga uuenduslikud ega paku tõenäoliselt märkimisväärset käibekasvu.
    Tänu telefonide müügile on ka kasv niivõrd kiire olnud – nüüdseks tuleb pea kaks kolmandikku käibest iPhone’ide müügist. Eelmise 12 kuu jooksul ulatus nutitelefonide käive 146,6 miljardi dollarini. iPhone’ide käive on suurem kui Google’i, Facebooki ja Twitteri käive kokku. Võrdluseks võib tuua, et kallimate autode turu käive oli aastas 220 miljardit dollarit. Sinna hulka kuuluvad näiteks Mercedes-Benz, BMW, Audi ja Lexus.
    Sellised võrdlused näitavad, kui palju Apple tegelikult iPhone’ist sõltub. Ilmselt saadakse aru, et nii kõrgelt tasemelt on raske märkimisväärset kasvu näidata. Järgnevatel aastatel on vaja leida uus toode, mis aitaks ettevõttel kasvada. Osaliselt on see kajastunud ka ettevõtte aktsiahinnas – aasta esimeses pooles saavutatud tipust on aktsia kukkunud üle 16 protsendi.
    Elektriauto rõõmustaks investoreid
    Olen ka ise Apple’i aktsionär ja hoian ettevõttel silma peal. Mul oleks hea meel, kui Apple trügiks autoturule. Kõik eeldused on ju olemas – ettevõttel on üle 200 miljardi dollari vaba raha, oskusteave ja väga tugev bränd.
    Autotööstuse juhid on öelnud, et Apple’i tulek autoturule oleks positiivne. Muidugi saadakse siiski aru, et tehnoloogiafirma tulek võib terve autotööstuse segamini lüüa. „Kui nad tulevad uue autoga välja ja kasutavad oma raha ning oskusteavet, võivad nad tervel tööstusel jalgealuse värisema lüüa,“ ütles Fiat Chrysleri tegevjuht Sergio Marchionne, kes lisas, et nad võiksid Apple’iga vabalt koostööd teha.
    Usun, et suur osa Apple’i fänne vahetaks oma kütust neelava sisepõlemismootoriga auto uue ja trendika elektriauto vastu. Apple’i tulekuga hakataks elektriautosid rohkem aktsepteerima. Elektriauto või vähemalt neile mõeldud operatsioonisüsteem võiks vabalt olla ettevõtte järgmine kasvumootor.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.