Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor kui sotsiaalmeedia Sherlock

    Viimasel ajal on üsna palju räägitud sotsiaalmeediast ja võltsuudiste levikust. Teema tõusis päevakorda eelkõige USA presidendivalimistega seoses, kuid investeerimismaailmas on probleem kestnud juba mõnda aega.

    Investorite jaoks on oluline valida allikaid, kust nad oma uudiseid saavad. Seejuures on olulised kaks tegurit: uudise kiirus ja usaldusväärsus. Minu puhul pole kiirus küll esmatähtis, sest ma ei ole kaupleja ega reageeri igale uudiskillule, kuid paljude jaoks on see väga oluline.
    Olid ajad, kui investor nägi, kuidas tema ostetud väärtpaberid võisid hinnas järsult üles või alla liikuda, kuid mingit seletust sellele ei olnud. Enamik meist ei suuda endale Bloombergi terminali lubada, nii et uudist tuli oodata kas kodumaisest pressist või siis läbi mõne suure uudistekanali.
    Tänapäeval on aga lihtne leida languste või tõusude põhjusi, sest me elame totaalses info ülekülluses. Ühe Google’i otsinguga või paari Twitteri märksõnaga on meil info olemas kõigi suurte ettevõtete kohta. Tegevjuhid, nõukogu liikmed - aktivist-investorid ei oota enam pressiteadete avalikustamist, vaid pöörduvad Twitteri vahendusel otse laiema avalikkuse poole. Nii näiteks on Elon Muski säutsud suutnud Tesla aktsia järsku kihama panna.
    Paraku kaasneb selle suhteliselt värskelt avastatud võimuga ka oluline vastututus. See loob lisaks võimalustele pea sama palju ohte ning paraku on neid, kes seda võimu ja vastutust kuritarvitavad.
    Hoiatav näide Cynk
    Toon näiteks toona suhteliselt tundmatu sotsiaalmeedia firma Cynk Technology, mis on tüüpiline penniaktsia. 2013. aasta suvel tõusis firma aktsia hind vähem kui kuu ajaga kuuelt sendilt 22 dollarini ehk üle 36 000%. Peaaegu mitte millestki tekkis järsku kuue miljardi dollarilise turuväärtusega ettevõte. Kuigi toona polnud ebatavaline, et sotsiaalmeediafirmad sedasi rallivad, jäi USA Väärtpaberikomisjonile (SEC) Cynk silma.

     Peaaegu mitte millestki tekkis järsku kuue miljardi dollarilise turuväärtusega ettevõte.

    investor Toomas
    ettevõttest Cynk
    Firma turuväärtus oli küll 6 miljardit dollarit, kuid neil puudus igasugune vara ja käive ning firma peakontor asus fiktiivsel aadressil Belize'il. Tegu oli klassikalise juhtumiga, kus aktsia hind puhuti kunstlikult üles ja siis müüdi meeletu kasumiga maha (pump-and-dump). Aktsia n-ö võidukäik tulenes Twitterist ja sotsiaalmeediast.
    Üks hiljutine Oxfordi ülikooli uuring näitas, et sotsiaalmeedia tekitab aktsiate puhul teatud kajakambri, mis selgelt mõjutab aktsiaga kauplemise mahte. Tihti on sotsiaalmeedias suurt kajastust saavate ettevõtete seas rohkem erainvestoreid kui institutsioone ja selle kajakambri efekti tõttu suureneb kauplemismaht ja võivad tekkida väärarusaamad firmast.
    Uuringu läbiviijad leidsid, et individuaalsed investorid on üsna halvad eristama vanu uudiseid uutest, ning et professionaalsed ajakirjanikud suudavad paremini eristada olulisi uudiseid. Seda artiklit Äripäevast lugedes oled kahtlemata õigel teel ja mu soovitus on Äripäeva ja minu tegemisi edaspidigi jälgida. Ärge langege võltsuudiste lummusesse ja, mis veel hullem, ärge kaotage seetõttu raha!
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.