Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kodumaisest kosilasest saab hooliv omanik

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Kui teostub Infortari plaan saada Estonian Airi suuromanikuks, siis saab rahvuslik lennufirma ettevõtte käekäigust tõeliselt huvitatud omaniku ja investori, kes suudab firmat pikemaajalises perspektiivis efektiivselt juhtida ja kasumlikult majandada.

    Äripäeva hinnangul on tegemist läbini positiivse arenguga, mille teokssaamist võib takistada üksnes Reformierakonna soovimatus võimaldada teist suurt saavutust sotsiaaldemokraat Urve Palo majandusministriks oleku ajal (esimene on praamihange) – läbirääkimise kokkulepete sünniks on peetud Palo ajal. Esialgu vajab tehingu teokssaamine veel valitsuse heakskiitu, mille saamise korral jääks tehingu vormistamine juba valimistejärgsesse aega. Infortari tulevikuplaani kuulub ettevõtte sajaprotsendine omandamine.
    Infortar on lepinguni teed rajamas kolmandal katsel, mis juba iseenesest on tugeva motivatsiooni ja selge visiooni tõendus. Eesti kapitalil põhineva ettevõtte omandusse minek oleks praegusele riigifirmale kasulik eelkõige põhjusel, et omanik oleks reaalselt huvitatud firma majandustulemuste paranemisest. Peale selle oleks Infortaril, kes on ühtlasi taksofirma ja hotellide omanik, võimalik Estonian Airi majandamises kulusid kokku hoida ning ära kasutada tekkivat sünergiat, eelkõige turismi vallas. Lennufirma vajab ka kindlustunnet, mida suudab parimal viisil pakkuda hästi kapitaliseeritud, konkreetse tulevikusihiga omanik.
    Estonian Air on olnud riigifirmade seas murelaps, kelle eest hoolitsemiseks puuduvad nii rahalised vahendid, oskused kui ka tegelik tahe. Ettevõte on kahjumis ja võlgades. Praeguse seisuga pole ka päris võimatu, et Euroopa Komisjon tunnistab lennufirmale antud ligi 25 miljoni eurose riigiabi ebaseaduslikuks (Infortari plaanidesse on eeldusena sisse kirjutatud siiski eeldus, et see tunnistatakse seaduslikuks). Hädisele pruudile on tegusaid kosilasi otsitud 2011. aastast peale, ent arusaadavasti pole neid ukse taga just järjekorras seismas. Seetõttu oleks Reformierakonnal keeruline viidata asjaolule, et uue omaniku leidmiseks ei korraldatud konkurssi. Samuti on Eesti kapitali õla allapanek rahvuslikule lennufirmale avalikus ruumis eo ipso hea uudis: kvaliteetne lennuühendus on väärtus, mida naljalt kahtluse alla ei panda. Võimalik on siiski reisisihtide vähenemine, sest eraomanik loeb raha suurema hoolega. Ka on tal ebaõnnestumise korral lihtsam ärist väljuda kui riigil.
    Äripäeva hinnangul on ootuspärane, et aktsiad vahetavad omanikku ilma reaalselt raha liigutamata või sümboolse hinna eest: eelmise aasta lõpus oli firma omakapital 72 miljoni eurose käibe juures 22 miljoni euroga miinuses ning ettevõte tegutses omanikelt, st riigilt ja ettevõttes kolmeprotsendise osaluse säilitanud SASi laenude toel.
    Tehingu teokssaamise poolt räägib majandusministeeriumis teadvustatud riigi valmidus oma panusega osaleda ettevõtte bilansi puhastamiseks ehk ettevõte uuele omanikule üle ilma vajaduseta tagantjärele kinni maksta minevikus tehtud ebaõnnestunud otsuseid. Nii või teisiti võtab Infortar koos vastutusega ettevõtte tuleviku hea käekäigu eest riski, et kõik plaanitav ei õnnestu sajaprotsendiliselt. Kui aga kõik läheb hästi, siis miks mitte korrata Silja ülevõtmist lennunduses ja seada eesmärgiks ühendada Estonian Air Finnairiga.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.