Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Politsei peab oma nähtavust suurendama

    Suur hukkunute arv liikluses nõuab politseilt senisest konkreetsemat kohalolu ning sekkumist tänavatel ja maanteedel.

    Möödunud reedel hukkus Eestimaa teedel juba 50. inimene. Selle aasta seitsme kuuga on liikluses hukkunud rohkem inimesi kui mullu terve aastaga. Suvekuudel kaotab keegi liikluses elu iga kolme või nelja päeva tagant.
    Iga hukkunu on tragöödia tema lähedastele, kuid lisaks sellele on liiklussurmadel ühiskonna jaoks ka majanduslik mõõde. Meie kõigi jaoks on parem ja kokkuvõttes ka majanduslikult kasulikum investeerida ennetusse ja hoida need surmad ära. Kui muu ei aita, siis tulebki suurendada lihtsalt politsei nähtavust ja kohalolekut.
    Mis on elu hind?
    Inimelul on tema enda ja lähedaste jaoks hindamatu väärtus ning tundub küüniline sellele hinnalipikut külge panna. Erinevates uuringutes on inimelu kaotuse majanduslikku mõju siiski proovitud välja arvutada. Päästeameti peadirektor Kuno Tammearu hindas möödunud aastal ühe hukkunu hinnaks ühiskonnale ligikaudu 1,4 miljonit eurot. Kui see number korrutada läbi 50 hukkunuga, saame summaks 70 miljonit eurot, mille investeerimine liiklusohutusse ja järelevalvesse võiks avaldada tuntavat mõju. Politsei- ja piirivalveameti (PPA) peadirektor Elmar Vaher hindas möödunud aastal näiteks 75 uue kiirreageerija värbamise kuluks koos väljaõppe ja varustusega 15,5 miljonit eurot nelja aasta jooksul.
    Politsei ise kinnitab, et on sel aastal liiklusjärelevalvesse töötundides panustanud kuus protsenti rohkem aega kui seda eelmisel aastal sama aja jooksul, ometi on olukord liikluses hoopis halvem. Miks siis nii? Mullune aasta oligi Eesti liikluses erakordselt hea – liikluses hukkunute arv jäi 48 juurde, mida oli koguni 23 võrra vähem kui tunamullu. PPA Põhja prefektuuri prefekt Kristian Jaani pakkus „Aktuaalsele kaamerale“ antud intervjuus ühe võimaliku põhjusena välja mulluse Eesti Euroopa Liidu eesistumise, mille tõttu oli kõige intensiivsema liiklusega Harjumaal väga suur hulk politseiametnikke pidevalt nähtaval.
    Ka liiklusjurist Indrek Sirk leidis, et liiklejatel on tekkinud karistamatuse tunne ning politsei kohalolek aitaks liiklejaid distsiplineerida. Karistuste suurendamine ei aita, kui rikkujal ei ole hirmu vahele jääda. Politsei peab lihtsalt oma nähtavust ja kohalolu liikluses suurendama ning nähtavuse suurendamise all ei pea me silmas hiljutist operatiivautode neoonvärvidesse kleepimist.
    Masin inimest ei asenda
    Siseministeeriumi asekantsler Raivo Küüt rääkis ERRile antud intervjuus, et autode arv teedel on viimaste aastatega kasvanud kümme protsenti ja liiklustihedus mõnel põhimaanteel on kasvanud 15 kuni 30 protsenti, kuid politsei liiklusjärelevalve maht on püsinud sama või kasvanud vaid viis kuni kuus protsenti. Seetõttu on politsei võtnud suuna kiiruskaameratele ja muudele nutikatele lahendustele, mis automaatselt rikkumisi tuvastavad. Inimeste tööle värbamine on oluliselt kallim.
    Kaamerad ei suuda aga automaatselt tuvastada joobes või nutiseadmesse uppunud juhte ning kontrollida turvavarustuse kasutamist. Rääkimata psühholoogilisest mõjust, mida politseivärvides auto nägemine liiklejatele avaldab. Praegu ei asenda veel ükski tark masin elusat politseinikku. Politseinike arvu suurendamine võib olla kallis, kuid vajadusel tuleb see investeering siiski teha. Sest alternatiiv on kokkuvõttes veelgi kallim.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.