Kliendid hindavad tulemusi rohkem, kui kohalike firmade toetamist, mistõttu jäävad Eesti meediakanalid vaeslapse ossa ja aina rohkem pöördutakse Google’i ja Facebooki poole.
- Peale reklaamide saab Google'i abil jälgida ka veebisaidi liiklust. Foto: Raul Mee
“Ettevõtte omaniku, juhi, turundus- või müügidirektorina mõtled iga päev oma ettevõtte kasvatamise ja kasumlikkuse peale,“ alustas WSI Online digimeedia juht Armin Tüll oma blogipostitust “Makstud meedia strateegia loomine”. Ta märkis, et tõenäoliselt toimuvad igas ettevõttes strateegia koosolekud tuumiktöötajatega, äriarenduse töötoad turismitaludes ja kulutatakse pikki tunde selleks, et saavutada järgmisel aastal soovitud kasv ja muud eesmärgid.
„Strateegia loomine, taktika planeerimine ning plaani elluviimine pole alati nii lihtsad, kui esmapilgul paista võib,“ kirjutas Tüll. „Pigem on ettevõtte arendamine nagu 100 000 tükiga pusle kokkupanemine, seejuures on hetkel käes ainult 10 000 tükki. Palju tükke on puudu ja osa olemasolevatest tõenäoliselt ka vale pusle omad.”
WSI hallatud ja ka kõrvalt nähtud meediakanalitest töötavad praegu kõige paremini Google ja Facebook. Iseenesest on kahju, et eelarveraha liigub Eestist välja. Aga kahjuks ei ole Eesti meediakanalid oma võimaluste ja reklaamide efektiivsusega suurtele gigantidele järele jõudnud ja kliendid hindavad tulemusi rohkem kui kohalike meediakanalite toetamist. Usaldusväärne allikas teadis öelda, et Eesti internetireklaamiturult lahkub raha kiiremas tempos, kui kohalike kanalite käibesse lisandub. Kui ettevõttel on näiteks 20 000 euro suurune meediaeelarve, siis tõenäoliselt toob see kõige paremad tulemused, st müükide või päringute kasvu, just Google'i ja Facebooki reklaamidest.
WSI kaasasutaja Mark Dobson ütles intervjuus Best Marketingile: “Kui annad mulle ühe euro ja ma teen sellest 10 eurot, siis sa annad mulle hulgaliselt veel eurosid”. See pole ärimaailmas muutunud ning jääb samaks ka tulevikus.
Digimeedia juhtimine - kas teha ise või osta sisse?
Kõike saab ise teha. Juukseid lõigata, autot remontida, lepinguid koostada - pigem on küsimus prioriteetides ja aja kasutamises. Kõige mõistlikum on leida ettevõttesse inimene või osta teenus sisse agentuurilt, kes teemat valdab. Kui eelarved on sadades eurodes, siis võib lõbu ja õppimise eesmärgil ise katsetada. Kui eelarved ulatuvad tuhandetesse või kümnetesse tuhandetesse eurodesse, siis tasub kaasata valdkonna spetsialistid, kellele on see igapäevatöö.
Google'i ja Facebooki levimisega on iseõppinud spetsialiste juurde tulnud. Ka digiagentuure, kes tegelevad digimeediaga, on juurde tulnud. Kuluefektiivsuse mõttes suurt vahet ei ole, kas palgata töötaja või osta teenus sisse. Soovitan küsida enda käest, kas soovitakse hoida oskusteavet majas ja olla seejuures valmis, et töötajad vahetuvad. Hea agentuur ei soovi head kliendisuhet üldjuhul kunagi lõpetada. Seega muresid vähem ja kui koostöö toob ka oodatud tulemusi, võidavad mõlemad.
Millised on Google'is ja Facebookis reklaamimise võimalused?
Google'i reklaamtoodete alla kuuluvad otsing (search), kuva (display), uuestiturundus (retargeting), YouTube ja Gmail. Facebook pakub kuva, uuestiturunduse ja Instagrami reklaame. Kõik need omakorda jagunevad sihtimisvõimaluste poolest kümnetesse erinevatesse kategooriatesse.
Näiteks saad suunata oma sõnumi olemasolevatele kontaktidele andmebaasis; kodulehe külastajatele, kes jõudsid ostukorvi, aga ei sooritanud ostu; konkreetse raadiusega alale; huvide, soo, vanuse, perekonnaseisu, veebikasutuse harjumuste põhiselt.
Võimalusi on väga palju, oluline on teada oma sihtrühma ja reklaami eesmärki. Need on piisavad sisendid, et valida sobivad võimalused ning strateegia.
Nõuanded digimeedias reklaamimiseks
Tee selgeks ettevõtte sihtrühm ja kampaania eesmärk
Digimeediat saab edukalt kasutada, et testida uut toodet või turgu
Kui palju oled nõus ühe juurde toodud päringu või tehingu eest maksma?
Milliseid kanaleid, milliste võimalustega kasutada?
Kui suur on meediaeelarve?
Mida konkurendid teevad? Mida neilt õppida?
Kampaania jooksul küsi alati, mitu protsenti kampaania külastajatest tegi soovitud tegevuse, ehk mis on konversioonimäär, ja palju maksad soovitud tegevuse sooritamise eest (CPA ehk cost per acquisition).
Testi pidevalt kampaania olulisi elemente (pealkiri, pilt, üleskutse ehk call-to-action jms) – neist oleneb kampaania edukus ja investeeringu tasuvus ehk ROI.
Ettevõtja käsiraamat
Artikkel ilmus Äripäeva ettevõtja käsiraamatus.
Äripäeva käsiraamatud on praktilised professionaalsed töövahendid tippspetsialistile ja juhile.Ettevõtja käsiraamat on ilmunud juba 15 aastat. Veebis täieneb info igal kuul, paberil ilmub täiendus neli korda aastas.
Ettevõtja käsiraamat annab juhile ja ettevõtjale ülevaate ettevõtte asutamisest, juhtimisest,kontrollimisest ja arendamisest. Peale nende on käsiraamat abiks ka valdkonna konsultantidele, õpetajatele, õppejõududele ning ka õpilastele ja tudengitele, kes soovivad omandada ettevõtlusest laialdasi teadmisi ning olla kursis uusimate ettevõtlussuundadega.
Mida sisaldab aastane litsents?
• ligipääsu veebikeskkonnale• võimalust kasutada nõuandekeskust• vahetatavate lehtedega paberväljaannet• kord kvartalis paberväljaande uuendusi• elektroonilist uudiskirja Õigusuudised
Autor: Kristjan-Paul Raude, digiagentuuri WSI Online juht ja turundusstrateeg
Seotud lood
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.