• Jaga lugu:

    Kuidas kasutada tõhusalt Google’it ja Facebooki?

    Kliendid hindavad tulemusi rohkem, kui kohalike firmade toetamist, mistõttu jäävad Eesti meediakanalid vaeslapse ossa ja aina rohkem pöördutakse Google’i ja Facebooki poole.

    “Ettevõtte omaniku, juhi, turundus- või müügidirektorina mõtled iga päev oma ettevõtte kasvatamise ja kasumlikkuse peale,“ alustas WSI Online digimeedia juht Armin Tüll oma blogipostitust “Makstud meedia strateegia loomine”. Ta märkis, et tõenäoliselt toimuvad igas ettevõttes strateegia koosolekud tuumiktöötajatega, äriarenduse töötoad turismitaludes ja kulutatakse pikki tunde selleks, et saavutada järgmisel aastal soovitud kasv ja muud eesmärgid.
    „Strateegia loomine, taktika planeerimine ning plaani elluviimine pole alati nii lihtsad, kui esmapilgul paista võib,“ kirjutas Tüll. „Pigem on ettevõtte arendamine nagu 100 000 tükiga pusle kokkupanemine, seejuures on hetkel käes ainult 10 000 tükki. Palju tükke on puudu ja osa olemasolevatest tõenäoliselt ka vale pusle omad.”
    WSI hallatud ja ka kõrvalt nähtud meediakanalitest töötavad praegu kõige paremini Google ja Facebook. Iseenesest on kahju, et eelarveraha liigub Eestist välja. Aga kahjuks ei ole Eesti meediakanalid oma võimaluste ja reklaamide efektiivsusega suurtele gigantidele järele jõudnud ja kliendid hindavad tulemusi rohkem kui kohalike meediakanalite toetamist. Usaldusväärne allikas teadis öelda, et Eesti internetireklaamiturult lahkub raha kiiremas tempos, kui kohalike kanalite käibesse lisandub. Kui ettevõttel on näiteks 20 000 euro suurune meediaeelarve, siis tõenäoliselt toob see kõige paremad tulemused, st müükide või päringute kasvu, just Google'i ja Facebooki reklaamidest.
    WSI kaasasutaja Mark Dobson ütles intervjuus Best Marketingile: “Kui annad mulle ühe euro ja ma teen sellest 10 eurot, siis sa annad mulle hulgaliselt veel eurosid”. See pole ärimaailmas muutunud ning jääb samaks ka tulevikus.
    Digimeedia juhtimine - kas teha ise või osta sisse?
    Kõike saab ise teha. Juukseid lõigata, autot remontida, lepinguid koostada - pigem on küsimus prioriteetides ja aja kasutamises. Kõige mõistlikum on leida ettevõttesse inimene või osta teenus sisse agentuurilt, kes teemat valdab. Kui eelarved on sadades eurodes, siis võib lõbu ja õppimise eesmärgil ise katsetada. Kui eelarved ulatuvad tuhandetesse või kümnetesse tuhandetesse eurodesse, siis tasub kaasata valdkonna spetsialistid, kellele on see igapäevatöö.
    Google'i ja Facebooki levimisega on iseõppinud spetsialiste juurde tulnud. Ka digiagentuure, kes tegelevad digimeediaga, on juurde tulnud. Kuluefektiivsuse mõttes suurt vahet ei ole, kas palgata töötaja või osta teenus sisse. Soovitan küsida enda käest, kas soovitakse hoida oskusteavet majas ja olla seejuures valmis, et töötajad vahetuvad. Hea agentuur ei soovi head kliendisuhet üldjuhul kunagi lõpetada. Seega muresid vähem ja kui koostöö toob ka oodatud tulemusi, võidavad mõlemad.
    Millised on Google'is ja Facebookis reklaamimise võimalused?
    Google'i reklaamtoodete alla kuuluvad otsing (search), kuva (display), uuestiturundus (retargeting), YouTube ja Gmail. Facebook pakub kuva, uuestiturunduse ja Instagrami reklaame. Kõik need omakorda jagunevad sihtimisvõimaluste poolest kümnetesse erinevatesse kategooriatesse.
    Näiteks saad suunata oma sõnumi olemasolevatele kontaktidele andmebaasis; kodulehe külastajatele, kes jõudsid ostukorvi, aga ei sooritanud ostu; konkreetse raadiusega alale; huvide, soo, vanuse, perekonnaseisu, veebikasutuse harjumuste põhiselt.
    Võimalusi on väga palju, oluline on teada oma sihtrühma ja reklaami eesmärki. Need on piisavad sisendid, et valida sobivad võimalused ning strateegia.

    Tee selgeks ettevõtte sihtrühm ja kampaania eesmärk

    Digimeediat saab edukalt kasutada, et testida uut toodet või turgu

    Kui palju oled nõus ühe juurde toodud päringu või tehingu eest maksma?

    Milliseid kanaleid, milliste võimalustega kasutada?

    Kui suur on meediaeelarve?

    Mida konkurendid teevad? Mida neilt õppida?

    Kampaania jooksul küsi alati, mitu protsenti kampaania külastajatest tegi soovitud tegevuse, ehk mis on konversioonimäär, ja palju maksad soovitud tegevuse sooritamise eest (CPA ehk cost per acquisition).

    Testi pidevalt kampaania olulisi elemente (pealkiri, pilt, üleskutse ehk call-to-action jms) – neist oleneb kampaania edukus ja investeeringu tasuvus ehk ROI.

    Ettevõtja käsiraamat
    Artikkel ilmus Äripäeva ettevõtja käsiraamatus.
    Äripäeva käsiraamatud on praktilised professionaalsed töövahendid tippspetsialistile ja juhile.Ettevõtja käsiraamat on ilmunud juba 15 aastat. Veebis täieneb info igal kuul, paberil ilmub täiendus neli korda aastas.
    Ettevõtja käsiraamat annab juhile ja ettevõtjale ülevaate ettevõtte asutamisest, juhtimisest,kontrollimisest ja arendamisest. Peale nende on käsiraamat abiks ka valdkonna konsultantidele, õpetajatele, õppejõududele ning ka õpilastele ja tudengitele, kes soovivad omandada ettevõtlusest laialdasi teadmisi ning olla kursis uusimate ettevõtlussuundadega.
    Mida sisaldab aastane litsents?
    • ligipääsu veebikeskkonnale• võimalust kasutada nõuandekeskust• vahetatavate lehtedega paberväljaannet• kord kvartalis paberväljaande uuendusi• elektroonilist uudiskirja Õigusuudised
    Autor: Kristjan-Paul Raude, digiagentuuri WSI Online juht ja turundusstrateeg
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Merli Üle: tänane lumehelbeke hindab samu väärtusi mida su enda laps
Midagi on pildil valesti, kui peame jätkuvalt rääkima juhtidest, kelle jaoks on noorte, nn lumehelbekeste, juhtimine peavalu. Kes siis muutustele tegelikult vastu sõdib? Ehk oleks viimane aeg õppida uusi trikke, pakub Elisa äriarenduse valdkonna juht Merli Üle.
Midagi on pildil valesti, kui peame jätkuvalt rääkima juhtidest, kelle jaoks on noorte, nn lumehelbekeste, juhtimine peavalu. Kes siis muutustele tegelikult vastu sõdib? Ehk oleks viimane aeg õppida uusi trikke, pakub Elisa äriarenduse valdkonna juht Merli Üle.
Tallinna börsil ei langenud täna ükski aktsia
Tallinna börsil olid pankade aktsiad täna pärast eile toimunud järsku langust taastumas ning ühtegi kukkujat kohalikul börsil ei olnud.
Tallinna börsil olid pankade aktsiad täna pärast eile toimunud järsku langust taastumas ning ühtegi kukkujat kohalikul börsil ei olnud.
Inbank tegi Poola toel teises kvartalis müügirekordi
Eesti finantsettevõte Inbank teatas, et on teinud Poolas tõelise läbimurde ja seda tänu rohepöördele. Panga müügikasvu vedas teises kvartalis Poola äriüksus, mille maht moodustab juba ligi pool ettevõtte kogu müügist.
Eesti finantsettevõte Inbank teatas, et on teinud Poolas tõelise läbimurde ja seda tänu rohepöördele. Panga müügikasvu vedas teises kvartalis Poola äriüksus, mille maht moodustab juba ligi pool ettevõtte kogu müügist.
Rootsist ähvardab tsemendikriis
Rootsit ähvardab tsemendikriis ja halvimal juhul mõjutab see 170 000 inimese töökohti, kirjutab Kauppalehti.
Rootsit ähvardab tsemendikriis ja halvimal juhul mõjutab see 170 000 inimese töökohti, kirjutab Kauppalehti.