Pane Eesti 100. sünnipäev oma firmat turundama

EV100 fookus on lastel, mistõttu alkoholi- ja tubakatoodetel logo kasutada ei saa.  Foto: EV100
17 jaanuar 2017

Juba praegu tasub ettevõtjatel mõelda, kuidas tähistada Eesti Vabariigi 100. sünnipäeva koos oma töötajate ja partneritega, kuidas üllatada kliente ja miks mitte kogu Eesti rahvast.

Sajandivanune Eesti Vabariik pakub peale pidustuste ja tähistamiste ettevõtjale ka omajagu turunduspotentsiaali.

EV100 logo kasutamise näited  Foto: EV100

Logo ja sümboolikat saab alla laadida ev100.ee veebilehelt alates 2017. aasta algusest, sõlmides vastava litsentsilepingu.

Kui logo hakatakse kasutama tulu teenimise eesmärgil, sõlmib logo kasutaja lepingu riigikantseleiga.

Iga partneriga lepitakse kokku protsent käibest ja EV100 programmi kuuluv kingitus, mida selle summa ulatuses toetatakse.

EV100 fookus on lastel ja noortel, sestap ei väljastata EV100 logo alkoholi- ja tubakatoodete jaoks. Samuti ei saa logo kasutada eesmärgil, mis ei vasta EV100 väärtustele ja üldtunnustatud heale tavale.

Kolm põhilist viisi ettevõtetele EV100 programmis kaasa löömiseks on tuua turule Eesti Vabariigi 100. sünnipäevaks pühendatud tooteid ja teenuseid, teha kingitusi ja korraldada sündmusi või toetada kingitusi ja sündmusi EV100 programmis. Ürituste ja kingituste toetamisel saavad ettevõtted oma kommunikatsioonis kasutada EV100 logo ja sümboolikat.

Kingituste ja sündmuste toetamine

Eelkõige oodatakse ettevõtteid kaasa lööma oma toodete-teenuste, teadmiste või ka rahalise toega EV100 programmi kuuluvate kingituste ja sündmuste korraldamist. Seniste algatustega saab tutvuda EV100 programmi veebilehel. Kui sealt sobivat ei leia, võib ühendust võtta EV100 toimkonnaga, sest paljud kingitused pole veel avalikud. Suure tõenäosusega leiab igale ettevõttele midagi sobivat.

Näiteks puidu-, ehitus- ja metalliettevõtted on oodatud kaasa lööma roheliste koolihoovide ehitamisel, kus laste, maastikuarhitektide ja kohaliku kogukonna koostöös töötatakse välja ideid, et muuta koolihoovid kohtadeks, kus lapsed saavad liikuda, mängida, õppida ja kogeda vahetult looduse toimimist. Ettevõtted saavad õla alla panna kiikede ehitamisel Visklasse, kuhu rajatakse EV 100. sünnipäevaks unikaalne kiikumise teemapark. Muusikatraditsioone hindavad ettevõtted on oodatud kaasa lööma lastele muusikainstrumentide soetamise üritusel „Igal lapsel oma pill”.

Kingituste ja sündmuste eestvedajatega saab ühendust võtta veebis. Selleks tuleb teha oma ettevõte konto, vajutada sobiva kingituse juures nuppu „Löö kaasa” ning seejärel kirjeldada, mil moel tahetakse kaasa lüüa. Kingituste tegemisel osalevad juba Telia, Tallink, Bauhof, Eesti Meedia, Tallinna Sadam, Piletilevi, Teletorn, Toode ja teised.

Teeme ise kingituse

Kui olemasolevatest kingitustest või sündmustest sobivat ei leia, on ettevõtted oodatud ise välja pakkuma aastapäevale pühendatud sündmusi ja kingitusi. Ettevõtete algatused peavad vastama EV100 väärtustele, näiteks ei tohi sündmus teenida esmajoones ettevõtte tulu- või turunduseesmärke.

Esimese kingituse tegi Estoria hotell, kes pühendas EV 100. sünnipäevale raamatu „Üle 100 põneva, veidra, unikaalse ja olulise põhjuse, et tulla Eestisse!”. Kingitusi kavandavad ka juba Rahva Raamat, Tallink, Eesti Meedia ja ilmselt paljud teisedki ettevõtted.

Juubelitooted ja -teenused

Eraldi sektori moodustavad spetsiaalselt sünnipäevale pühendatud tooted ja teenused, millel kasutatakse EV100 logo ja sümboolikat. Kui nende kasutamine on muidu kõikidele programmis kaasalööjatele tasuta, siis juubelitoodete ja -teenuste müüjatelt oodatakse EV100-le pühendatud toote või teenuse käibest kindla protsendi ulatuses mõne programmis oleva kingituse või sündmuse toetamist. Sobiva leidmisel pakub abi ka EV100 toimkond.

Juubelitoodete puhul eksklusiivseid kokkuleppeid ei tehta. See tähendab, et EV100-teemalisi tooteid võivad välja pakkuda kõik ettevõtted. Ettevõtete otsustada jääb ka see, kas valida mõni rahva lemmikuks saanud toode, muutes selle piduliku pakendiga juubelihõnguliseks, või luua spetsiaalselt tähtpäevaks uus ja unikaalne toode. Kõige olulisem on, et tooted oleksid kvaliteetsed ja aitaksid tähistada juubelit, jutustada lugusid Eesti saja aasta ajaloost, tänapäevast ja tulevikust.

Näiteid kingitustest, milles ettevõtted saavad kaasa lüüa

Kõik kingitused leiab EV100 koduleheküljelt ev100.ee.

Ajapaik

Ühisloomeportaalis saab üles laadida ajaloolised fotod Eesti paikadest, märkida pildid üheskoos kaardile ja seejärel pildistada vaated üles, et kinkida EV100 puhuks võimalus näha, kuidas Eesti on muutunud. Toetust on vaja veebirakenduse ja äpi arendamiseks.

JutuPeatus

Üle Eesti pannakse välja 100 silti, mis märgivad nende kohtade seost mõne olulise eesti kirjandusteosega. Luuakse koduleht ülevaatliku kaardi, raamatukatkendite salvestiste ja lisainfoga.Kingituse tegijad on tänulikud abi eest õue paigaldatavate ilmastikukindlate märgiste valmistamisel ja paigaldamisel, aga ka avamisürituste plaanimisel ja kaasalöömisel.

Igale koduaknale lillekast

Iga Eesti kodu võiks pingutada selle nimel, et 2018. aastaks oleks koduakna taga lillekast. Selleks on vaja eelkõige meediakajastust ning puidu- ja mööblifirmadelt sobivate lillekastide loomist ja poodides müümist.

100 sammu inseneerias

Sajale klassile üle Eesti tutvustatakse inseneri elukutset ja põhiväärtusi, külastatakse laboreid ja korraldatakse töötubasid. Külla ootame lapsi ja noori vanuses 6–19 eluaastat. Kutsutakse liituma insenere ja ettevõtjaid oma põnevate ideedega.

Igasse kooli teadusring

Kingituse tulemusena tegutseb igas Eesti koolis algkooliõpilastele EV 100. aastapäevaks vähemalt üks teadusring, kus on loodud tingimused teadushuvi avastamiseks ja süsteemseks arendamiseks praktiliste tegevuste kaudu. Partnereid otsitakse metoodiliste materjalide trükiks, veebimajutuseks, katsekomplektide soetamiseks, ressursse juhendajate koolituste läbiviimiseks kõigis Eesti maakondades.

Artikkel ilmus kommunikatsiooniajakirja KAJA detsembrinumbris.

Ajakiri

tutvustab Eesti ettevõtete kommunikatsioonijuhtumeid;

pakub juhtidele ja kommunikatsioonispetsialistidele enesearendamiseks vajalikku informatsiooni;

hoiab kursis kommunikatsioonivaldkonna trendide, uudiste ja uuringutulemustega nii Eestist kui ka kogu maailmast;

tutvustab valdkonna parimate spetsialistide arvamusi, soovitusi, analüüse, juhtumite kirjeldusi;

pakub lugemiseks huvitavaid ja harivaid tõlkematerjale;

ilmub 48-leheküljelisena kaheksa korda aastas.

Teisi detsembrikuu teemasid:

Käitumiskingitused Eestile (Halliki Voolma)

Eesti brändist (Piret Reinson)

Välisvärbamise müüt (Piret Potisepp)

Eesti- ja venekeelsete noorte tarbimiserisused (Kristiina Oppar)

 

Autor: Anneli Ohvril, EV100 turundus- ja kommunikatsioonijuht

Hetkel kuum