• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,72%6 272,32
  • DOW 300,71%44 800,27
  • Nasdaq 0,93%20 582,35
  • FTSE 1000,36%8 806,37
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,96
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,72%6 272,32
  • DOW 300,71%44 800,27
  • Nasdaq 0,93%20 582,35
  • FTSE 1000,36%8 806,37
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,96
  • 03.07.25, 14:00

Autoentusiastide ühed lemmikud kipuvad minevikuks saama

00:00
  • Karl-Eduard Salumäe
Autoentusiastide ühed lemmikud kipuvad minevikuks saama

Autoentusiastide ühed lemmikautod on pealtnäha harilikud luukpärad, mis on suure hooga müügilt kadumas.

Jutt käib inglise keeles hot hatchback’ideks, lühemalt hot hatch’ideks kutsutavatest autodest, mida eesti keeles nimetatakse kiireteks luukpäradeks või ka kuumpäradeks.

Saatejuht Karl-Eduard Salumäe arutleb koos vestluskaaslase, Autogeeniuse kaasautori ja kiire luukpära omaniku Sulev Ladvaga, miks sellised autod hakkasid 1970ndatel kiiresti populaarsust koguma ning miks need nüüd minevikku kipuvad libisema. Samuti selle üle, kas elektriauto saab pakkuda „vana hea kiire luukpära“ sõiduelamust ning mis peaks kuulub elektrilise kuumpära n-ö retsepti.

Fotol on saatejuht Karl-Eduard Salumäe oma Peugeot 106 Rallyega 2022. aastal Leedus ajakirjanike rallil sõitmas (erakogu).

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele