Riigikontrolli hinnangul ei ole tasuta ühistransport täitnud eesmärki, kuid majandus- ja taristuministri Taavi Aasa sõnul, on projekt olnud siiski osati ka edukas. Aas tõi välja, et viimaste aastatega on peatunud bussisõitjate arvu vähenemine ning mõnes piirkonnas on sõitjate arv siiski ka tõusnud.
Majandus- ja taristuministri Taavi Aasa sõnul ei ole tasuta ühistranspordi olukord nii hull, kui riigikontrolli hinnangust paistab.
Foto: Raul Mee
Aas tunnistas, et maakondlikute liinivõrkude probleemid tuleb siiski kindlasti üle vaadata. Lisaks tõi ta suurema probleemina välja, et liinivõrkude juhtimisse on kaasatatud liiga palju osapooli. Aas kinnitas, et riigikontrolli väljatoodud probleemidega juba tegeletakse.
Inimestele tasuta bussisõit läheb riigile järjest kulukamaks ega pole inimesi autodest bussidesse meelitanud, leiab maakondlikku ühistransporti analüüsinud riigikontroll oma auditis.
Transpordikontserni Mootor Grupp omanik Hugo Osula on nulleurose piletihinnaga maakondliku ühistranspordi väljavaadete suhtes pehmelt öeldes skeptiline.
Verston Eesti juht Jarmo Liiveri sõnul peab tulevik olema targem, rohelisem ning paindlikum. Eesti suurim taristuehitaja on teinud kestlikkusest oma strateegilise prioriteedi ning just muutuste juhtimine aitab ettevõttel Euroopa mastaabis eestvedajaks pürgida.