• OMX Baltic0,25%294
  • OMX Riga0,59%888,55
  • OMX Tallinn0,15%1 878,34
  • OMX Vilnius0,07%1 137
  • S&P 500−1,78%5 738,52
  • DOW 30−0,99%42 579,08
  • Nasdaq −2,61%18 069,26
  • FTSE 100−0,83%8 682,84
  • Nikkei 225−1,71%37 058,84
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%96,02
  • OMX Baltic0,25%294
  • OMX Riga0,59%888,55
  • OMX Tallinn0,15%1 878,34
  • OMX Vilnius0,07%1 137
  • S&P 500−1,78%5 738,52
  • DOW 30−0,99%42 579,08
  • Nasdaq −2,61%18 069,26
  • FTSE 100−0,83%8 682,84
  • Nikkei 225−1,71%37 058,84
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%96,02
  • 19.07.24, 10:58

Tallinna linnaarhitekt: autod on olulised, aga sõiduteid ei saa lõpmatult juurde ehitada

Tallinna uue linnaarhitekti Andro Männi sõnul ei ole linnaplaneerimises autod kõige olulisem punkt, kuid on inimeste jaoks erutav ja radikaliseeruv teema.
Andro Mänd asub linnaarhitekti ametikohale augustis.
  • Andro Mänd asub linnaarhitekti ametikohale augustis. Foto: Rauno Volmar/Ekspress Meedia/Scanpix
Autod ei ole saatanast ning neist ei saa mööda vaadata, samas ei saa linnaplaneerimise vaatepunktist autoteid lõpmatult laiendada, rääkis Mänd Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Ta ütles, et kahe äärmuse vahel tuleb leida tasakaal ning tõi näiteks Tallinna vanalinna ja Liivalaia tänava. Vanalinn on praktiliselt autovaba ning Liivalaia tänav on nii autokeskne, et seal jalakäijana ei soovi keegi viibida.
Samuti sõnas Mänd, et just suurte magistraalidega linnades tekib autostumine, kuid suured autotänavad inimsõbralikus linnas pole isegi vajalikud.
Juttu tuli ka ühistranspordi edendamisest, Tallinna peatänava ideest ning teiste omavalitsustega koostööst.
Intervjueeris Laura Saks.
Tallinna linnaarhitekt: autod on olulised, aga sõiduteid ei saa lõpmatult juurde ehitada
00:00

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele