Kristi Alton toobki välja olulise reegli – selle asemel, et hinnata toote maksumust tüki ostuhinna järgi, peaks arvestama seda hoopis kasutusea ja atraktiivsuse järgi. “Kontakti aeg on oluline. Kui kingitus on kingisaaja kasutuses aasta või isegi aastate pärast, siis on ärimeene tegelik ostuhind võrreldes esialgsete soetuskuludega juba kordades madalam, kuid mõju palju suurem,” toob ta välja. Marina Gutel-Reile lisab, et iga logoga ärikingi saaja, kes seda rõõmuga kasutab, on justkui ettevõtte brändisaadik, kes ettevõtte mainet kujundab.
Iga logoga ärikingi saaja, kes seda rõõmuga kasutab, on justkui ettevõtte brändisaadik, kes ettevõtte mainet kujundab.
Marina Gutel-Reile
Stillabunt projektijuht
Palju enamat kui kingitus
Lisaks hea emotsiooniga kvaliteetsele kingitusele on ärimeene ka ettevõtte identiteedi ja väärtuste edasikandja. Selleks, et ärimeene selle ülesandega hakkama saaks, tuleb arvestada veel mitme olulise aspektiga – millised on ettevõtte väärtused, organisatsiooni kultuur või visuaalne identiteet. Valitud toode ei pruugi alati edasi kanda või visuaalselt toetada ettevõtte klientide silmis kinnistunud pilti või näiteks kui ettevõtte põhiväärtused on keskkonnasäästlikkus, siis võiks ka kingitus seda edasi kanda.
Vähem tähtis pole ka see, kuidas kingitus üle antakse ja kuidas see pakendatud on, sest see jätab kingisaajale esimese olulise mulje. Lihtsad asjad nagu ilus karp, logoga kinkepael või isiklik tervituskaart teevad kingituse personaalsemaks ja seda olulisemaks.
Miks just Stillabunt?
Ärimeenete turul on pakkujaid palju ja konkurents tihe, et eristuda, tuleb silma paista. Meie loodud uus kontseptsioon asetab
Stillabunti turul ärimeenete edasimüüja ja reklaamiagentuuri vahele – me ei ole lihtsalt edasimüüja ega ka ainult loovlahendustega tegelev reklaamiagentuur. Ettevõte ei pea ise olema planeerimise, loov- ja tehniliste lahenduste ekspert, kuid ei pea ka ostma sisse enamasti kallist täisteenust reklaamiagentuurilt. “Suured agentuurid on kallid, meie arvestame kliendi eelarvega ja pakume selle piiresse jäävaid erilahendusi,” tõi Marina Gutel-Reile välja.
Oma klientidest peab
Stillabunt väga lugu ja võtab täieliku vastutuse tehtu eest. Ekspertidel on aga ka kõikidele ärimeenete tellijatele soovitus – planeerige ärimeenete tellimine võimalikult pika perioodi peale ette ja ärge jätke tegutsemist viimasele hetkele. Ärimeenete tellimine võib võtta alates loovlahendusest kuni toote üleandmiseni üllatavalt palju aega. Näiteks jõulukingitustele hakatakse
Stillabuntis mõtlema juba märtsikuus ja august on selleks juba viimane aeg. Piisav planeerimise aeg aitab vältida kiirustades tehtud vigu või aja puudusel “täiusliku” kingituse tootmisest loobumist.
Uus ja huvitav
“Kliendid on muutunud teadlikumaks ja seeläbi ka nõudlikumaks nii toodete kui nende töötluse kvaliteedi osas. Kujundamise ja töötluse käigus on võimalik anda nt. kruusile väga eripalgeline ja kordumatu välimus, kuid kruus jääb oma põhifunktsioonilt ikkagi kruusiks,” toob Marina Gutel-Reile välja selle, et tänapäeval kuulevad nad tihti lauset: “pakkuge meile midagi uut ja huvitavat!”
Ärimeenete tootevalik käib ühte sammu kõigi teiste toodetega, mis parasjagu aktuaalsed või popid on. Tervislike eluviiside propageerimisega on saanud tuule tiibadesse nt. veepudelid ja sammulugejad/nutikellad või digiturvalisuse eest hoolitsevad nt. arvuti kaamera katted ja viipekaardi infot kaitsvad RFID kaarditaskud ja rahakotid. Nii nagu näiteks nutitelefonide turule tulek tekitas vajaduse nutitelefonide lisaseadmete ja aksessuaaride järele, siis tulevikus võivad sellisteks toodeteks olla midagi, mida me täna ettegi ei kujuta.
Keskkonnasäästlikud tooted ei ole täna Eestis veel liiga palju kuulsust kogunud, mujal maailmas on see juba trend.
Kristi Alton
Stillabunt projektijuht
Pastapliiatsid, kruusid ja särgid on ja tõenäoliselt ka jäävad kõige praktilisemateks ja populaarsemateks ärimeeneteks. Ajas muutuvad toodete disain, tehnilised võimalused toodete töötlemiseks ja materjalid. Hoogu kogub keskkonnasäästlikest materjalidest toodetud toodete populaarsus. Siia alla käivad biolagunevad või kiiresti taastuvad materjalid asenduseks plastikule ning ümbertöödeldud materjalidest tooted.