Artikkel
  • Stillabunt väärtustab läbimõeldud lahendusi

    Reklaam- ja ärikingituste valdkond on Eestis 20 aastaga suure hüppe teinud. Reklaam- ja ärikingituste hankimine ei ole sisult enam ammu pastapliiatsitele ettevõtte logo trükkimine ja nende jagamine, kuigi pastapliiatsil on endiselt oma tähtis roll ettevõtte identiteedi kandmisel. Ärimeene on täna turundusstrateegia osa, selgete sõnumite edastaja kingisaajale.

    Stillabunt sündis pea kuus aastat tagasi soovist pakkuda oma klientidele ainult käegakatsutavast tootest midagi enamat. Täna on Stillabunti meeskond oma kliendi tegev- ja turundusjuhtide partner ärimeenete teadlikul planeerimisel, tehnilisel nõustamisel, loov- ja ideelahenduste pakkumisel, kõike ikka selleks, et lõpptulemuseks oleks läbimõeldud sõnumiga kvaliteetne kingitus, mis toetab ettevõtte turundusstrateegiat.
    Stillabunt kontorFoto: Stillabunt OÜ
    Stillabunt projektijuhid Marina Gutel-Reile ja Kristi Alton tunnevad oma valdkonda hästi. Marinal on selja taga 14-aastane kogemus ja ta nendib, et selle ajaga on ärimeenete vallas väga palju muutunud.
    “Ärimeenete turu algusaastatel puudus nii tellijal kui pakkujal sageli kogemus ja ärimeeneid telliti ja logotati tihtilugu ilma läbimõeldud plaanita” ütleb Marina Gutel-Reile. Kingitus ei täida oma ülesannet kui see ei kanna edasi ettevõtte väärtusi või peale paari kasutuskorda kasutuks osutub.
    Kristi Alton toobki välja olulise reegli – selle asemel, et hinnata toote maksumust tüki ostuhinna järgi, peaks arvestama seda hoopis kasutusea ja atraktiivsuse järgi. “Kontakti aeg on oluline. Kui kingitus on kingisaaja kasutuses aasta või isegi aastate pärast, siis on ärimeene tegelik ostuhind võrreldes esialgsete soetuskuludega juba kordades madalam, kuid mõju palju suurem,” toob ta välja. Marina Gutel-Reile lisab, et iga logoga ärikingi saaja, kes seda rõõmuga kasutab, on justkui ettevõtte brändisaadik, kes ettevõtte mainet kujundab.

    Iga logoga ärikingi saaja, kes seda rõõmuga kasutab, on justkui ettevõtte brändisaadik, kes ettevõtte mainet kujundab.

    Marina Gutel-Reile
    Stillabunt projektijuht

    Palju enamat kui kingitus

    Lisaks hea emotsiooniga kvaliteetsele kingitusele on ärimeene ka ettevõtte identiteedi ja väärtuste edasikandja. Selleks, et ärimeene selle ülesandega hakkama saaks, tuleb arvestada veel mitme olulise aspektiga – millised on ettevõtte väärtused, organisatsiooni kultuur või visuaalne identiteet. Valitud toode ei pruugi alati edasi kanda või visuaalselt toetada ettevõtte klientide silmis kinnistunud pilti või näiteks kui ettevõtte põhiväärtused on keskkonnasäästlikkus, siis võiks ka kingitus seda edasi kanda.
    Vähem tähtis pole ka see, kuidas kingitus üle antakse ja kuidas see pakendatud on, sest see jätab kingisaajale esimese olulise mulje. Lihtsad asjad nagu ilus karp, logoga kinkepael või isiklik tervituskaart teevad kingituse personaalsemaks ja seda olulisemaks.

    Miks just Stillabunt?

    Ärimeenete turul on pakkujaid palju ja konkurents tihe, et eristuda, tuleb silma paista. Meie loodud uus kontseptsioon asetab Stillabunti turul ärimeenete edasimüüja ja reklaamiagentuuri vahele – me ei ole lihtsalt edasimüüja ega ka ainult loovlahendustega tegelev reklaamiagentuur. Ettevõte ei pea ise olema planeerimise, loov- ja tehniliste lahenduste ekspert, kuid ei pea ka ostma sisse enamasti kallist täisteenust reklaamiagentuurilt. “Suured agentuurid on kallid, meie arvestame kliendi eelarvega ja pakume selle piiresse jäävaid erilahendusi,” tõi Marina Gutel-Reile välja.
    Oma klientidest peab Stillabunt väga lugu ja võtab täieliku vastutuse tehtu eest. Ekspertidel on aga ka kõikidele ärimeenete tellijatele soovitus – planeerige ärimeenete tellimine võimalikult pika perioodi peale ette ja ärge jätke tegutsemist viimasele hetkele. Ärimeenete tellimine võib võtta alates loovlahendusest kuni toote üleandmiseni üllatavalt palju aega. Näiteks jõulukingitustele hakatakse Stillabuntis mõtlema juba märtsikuus ja august on selleks juba viimane aeg. Piisav planeerimise aeg aitab vältida kiirustades tehtud vigu või aja puudusel “täiusliku” kingituse tootmisest loobumist.

    Uus ja huvitav

    “Kliendid on muutunud teadlikumaks ja seeläbi ka nõudlikumaks nii toodete kui nende töötluse kvaliteedi osas. Kujundamise ja töötluse käigus on võimalik anda nt. kruusile väga eripalgeline ja kordumatu välimus, kuid kruus jääb oma põhifunktsioonilt ikkagi kruusiks,” toob Marina Gutel-Reile välja selle, et tänapäeval kuulevad nad tihti lauset: “pakkuge meile midagi uut ja huvitavat!”
    Ärimeenete tootevalik käib ühte sammu kõigi teiste toodetega, mis parasjagu aktuaalsed või popid on. Tervislike eluviiside propageerimisega on saanud tuule tiibadesse nt. veepudelid ja sammulugejad/nutikellad või digiturvalisuse eest hoolitsevad nt. arvuti kaamera katted ja viipekaardi infot kaitsvad RFID kaarditaskud ja rahakotid. Nii nagu näiteks nutitelefonide turule tulek tekitas vajaduse nutitelefonide lisaseadmete ja aksessuaaride järele, siis tulevikus võivad sellisteks toodeteks olla midagi, mida me täna ettegi ei kujuta.

    Keskkonnasäästlikud tooted ei ole täna Eestis veel liiga palju kuulsust kogunud, mujal maailmas on see juba trend.

    Kristi Alton
    Stillabunt projektijuht
    Pastapliiatsid, kruusid ja särgid on ja tõenäoliselt ka jäävad kõige praktilisemateks ja populaarsemateks ärimeeneteks. Ajas muutuvad toodete disain, tehnilised võimalused toodete töötlemiseks ja materjalid. Hoogu kogub keskkonnasäästlikest materjalidest toodetud toodete populaarsus. Siia alla käivad biolagunevad või kiiresti taastuvad materjalid asenduseks plastikule ning ümbertöödeldud materjalidest tooted.
    “Peab küll ütlema, et keskkonnasäästlikud tooted ei ole täna Eestis veel liiga palju kuulsust kogunud, mujal maailmas on see juba trend,” toob Kristi Alton välja. Sellepärast on aprill Stillabuntis keskkonnakuu. “Aprillis pöörame rohkem tähelepanu keskkonnasõbralikele ärimeenetele ja ehk nii mõnelegi üllatuseks leiame tavapärasest materjalidest toodetele hoopiski keskkonnasäästliku alternatiivi.”
    Stillabunt on aja jooksul püüdnud olla valdkonna suunanäitajaks tehes ärimeenete tellimise protsessi klientidele lihtsamaks. Esmakordselt paberkandjal välja antud tootekataloogid said ka konkurentide seas populaarseks ja sisaldasid juba valmis ideelahendusi koos töötluse võimalustega. Sellel aastal paberkandjal kataloogi enam ei trükita, kevad-suvise hooaja tarbeks avaldatakse uus ja paindlikum lahendus, mis see on, jäägu esialgu veel saladuseks. “Kataloogid võeti uskumatult hästi vastu. Nüüd me loobume paberkandjast ja teeme uue lahenduse. Ootame põnevusega, mida konkurendid teevad,” naerab Marina Gutel-Reile.
    Vaata Stillabunt poolt tehtud töid siit
  • Hetkel kuum
Enn Listra: vanasse jõkke astuda ei saa. Ega tohi
Oleme jõudnud hetke, kus kunagine häda ja viletsus on meelest läinud ning näeme üha enam kiusatust sekkuda vabasse avatud turgu, kirjutab TalTechi majandusteaduskonna dekaan Enn Listra Äripäeva essees.
Oleme jõudnud hetke, kus kunagine häda ja viletsus on meelest läinud ning näeme üha enam kiusatust sekkuda vabasse avatud turgu, kirjutab TalTechi majandusteaduskonna dekaan Enn Listra Äripäeva essees.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
USA aktsiaturud kerkisid, Nasdaq sai kirja uhke tõusunädala
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
USA aktsiaturud jätkasid reedel kerkimist ja ligi protsendi edenenud Nasdaqi liitindeks sai kirja mitme kuu parima tõusunädala.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Madis Müller: juht saavutab tulemusi läbi teiste inimeste "Juhi juttude" intervjuu!
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Tähelepanu Lätis liigeldes: naaberriik paneb püsti keskmise kiiruse kaamerad
Läti paneb parasjagu püsti esimesi keskmise kiiruse kaameraid, mis hakkavad trahve tegema märtsis, kirjutas Läti rahvusringhääling.
Läti paneb parasjagu püsti esimesi keskmise kiiruse kaameraid, mis hakkavad trahve tegema märtsis, kirjutas Läti rahvusringhääling.

Olulisemad uudised

Selgusid Eesti parimad iduettevõtted ja asutajad
Täna õhtul selgusid Eesti Startup Auhindade saajad, kes on möödunud aasta maailmamuutvad ja edukad iduettevõtted, investorid ning Eesti idusektori arengusse panustanud tegijad, teatasid LIFT99 ja Eesti Asutajate Selts.
Täna õhtul selgusid Eesti Startup Auhindade saajad, kes on möödunud aasta maailmamuutvad ja edukad iduettevõtted, investorid ning Eesti idusektori arengusse panustanud tegijad, teatasid LIFT99 ja Eesti Asutajate Selts.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.