Artikkel
  • Coop muudab kaubandusvaldkonda rohelisemaks

    Hoolimata sellest, mis on viimased 100+ aastat toimunud Eestis ja mujal maailmas, on Coopi ühistute kauplused püsivalt oma piirkondades tegutsenud. Kas ka järgmised 100 aastat nõnda läheb, sõltub sellest, kuidas me ühiskonnana keskkonna suhtes käitume. Rohetiigri pilootprogrammiga liitunud Coop on toidukaubanduse turuliidrina võtnud südameasjaks olla eestvedajaks oma valdkonna rohelisemaks muutmisel.

    Coopi logistikakeskus saab suvel ligi 40% energiast päikesestFoto: Arno Mikkor
    Kõige keerulisem ükskõik millise väljakutse juures on esimese sammu tegemine. Otsus Rohetiigri algatusega liituda ei sündinud üleöö, vaid vajas selgitustööd juhtkonna ja nõukogu tasandil, sest oleme ju läbi aegade nagunii tegutsenud vaid parimate kavatsustega, mida tõestavad kasvõi päikesepaneelid Coopi logistikakeskuse ja mitmete kaupluste katustel.
    Esimene oluline ja lõppkokkuvõttes ka suurim muutus leidiski organisatsioonis aset hetkel, kui otsustati pilootprogrammiga liituda, sest ühes sellega muutus ka mõttelaad, mille põhjal edasisi otsuseid langetama hakati – kuidas üks või teine tegevus keskkonda mõjutab ning kas on keskkonnasõbralikumaid alternatiive. Kliendidki teevad üha enam ostuotsuseid lisaks hinnale ja kvaliteedile ka organisatsiooni teiste väärtuste põhjal, kui palju väärtustatakse keskkonda ja inimesi ning kas tegutsetakse jätkusuutlikult.
    Usk ja lootus, et keegi tuleb ja ütleb täpselt, kuidas keskkonnasõbralikumalt tegutseda, oli ennatlik, sest kõik organisatsioonid on erinevad ja igaühel on lähtuvalt tegevusvaldkonnast lugematul hulgal võimalusi oma jalajälge vähendada. Absoluutselt igasugune tegevus avaldab mõju keskkonnale ning pilootprogrammi keerulisem osa oligi üles leida valdkonnad, milles oma organisatsioonis suurimat mõju saavutada.
    Aasta jooksul oleme kohtunud ekspertidega, analüüsinud kõikvõimalikke tööprotsesse, osalenud erievates töötubades ja viinud neid läbi oma kolleegide hulgas, arvutanud keskkonnamõjusid jpm. Kokkuvõttes jõudsime viie peamise valdkonnani, kus meie organisatsioonil on kõige suuremad võimalused keskkonda oma tegevuse kaudu mõjutada – hoonete energiatõhusus, pakendite vähendamine, toidujäätmete vähendamine, kaupade vastutustundlik hankimine ning säästlik transport.
    Transpordi puhul on potentsiaal muljetavaldav, sest ainuüksi uuemate autode kasutuselevõtmine võimaldab CO2 mahtu vähendada 20 protsenti, kuid üleminekul biogaasile on õhusaastet võimalik vähendada koguni kordades. Viimase kahe aasta jooksul on üle 10 Coopi kaupluse võtnud kasutusele päikeseenergia ning meie tarbijaühistud teevad aktiivselt koostööd oma piirkonna väiketootjatega, et müüdav kaup oleks võimalikult värske ning transpordijalajälg minimaalne.
    Võimalusi kaubanduse rohelisemaks muutmisel on palju, mõni lühema ja teised pikema ajalise perspektiiviga, kuid oluline on rada, mida mööda oleme Coopis viimased aasta aega senisest teadlikumalt tänu Rohetiigri algatusele liikunud. Meie moto on viia elu edasi igas Eestimaa nurgas ning meid ümbritseva looduskeskkonna hoidmine on selle kõige alus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.