Tobias Lindh: kaubanduses pole tehisaru enam luksus, vaid baasvajadus
Paljud digiriik Eesti jaekaupmehed on tehisaru-lahenduste rakendamise suhtes kõhklevad, ehkki tarbijate ja kelmide käitumine kõneleb selget keelt, kirjutab finantstehnoloogiaettevõtte Adyeni Balti- ja Põhjamaade juht Tobias Lindh.
“Tänane tarbija ei pruugi selgesõnaliselt öelda, et ta tahab tehisintellekti, kuid tema käitumine räägib enda eest,” rõhutab Adyeni Balti- ja Põhjamaade juht Tobias Lindh.
Foto: Erakogu
Eesti jaekaubandus on jõudmas murrangulisse etappi. Kasvavate kulude ja pettuseohu tõttu pöörduvad kaupmehed tehisaru poole – mitte ilmajäämise hirmus, vaid praktilise vajaduse tõttu. Kaasaegsed jaemüüjad püüavad tehisintellekti abil konkurentsis püsida.
Tehisaru muudab valede tootmise ja levitamise kiireks ja odavaks. Järelikult tuleb piisavalt kiiresti ehitada ka tõhusaid süsteeme, mis autentsust ja tõde tuvastada suudavad, kirjutab kolumnist Ardo Reinsalu.
Kuigi petta saamist ei taha tunnistada keegi ning konkurenti toetada soovitakse veel vähem, siis kaubandussektoris ilma selleta pettusi ja küberkuritegevust ennetada ei õnnestu, kirjutab finantstehnoloogiaettevõtte Adyen Balti- ja Põhjamaade tegevdirektor Tobias Lindh.
Tehisintellekt toob endaga palju võimalusi, ent ka riske, millest tuleb suuremate kahjude vältimiseks olla nüüd ja praegu teadlik nii suurettevõtetel kui väikeäridel, räägib Maksu- ja Tolliameti infoturbejuht.
Internetirevolutsioon 30 aastat tagasi tõi kaasa kontseptsioonitõestuse lõksu ehk liigse optimismi faasi, kus ühtäkki tundus, et tehnoloogia ei täida piisavalt kiiresti lubadusi. Praegu oleme ka AI-ga nii-öelda pettumuste oru serval, kirjutab kolumnist Ardo Reinsalu.
Eesti üks armastatuim pereettevõte Rõngu Pagar võttis ligi aasta tagasi ette pangavahetuse ning kasutab nüüd igapäevaselt kodumaise Coop Panga teenuseid. Nad on üks enam kui 20 000 Coop Panga ärikliendist, kes viivad elu edasi igas Eestimaa paigas.