Artikkel
  • Milliseid võimalusi pakub Kagu-Aasia digipööre Eesti ettevõtjatele?

    Ekspordivõimaluste kaardistamisel on tihti fookuses Aasia, kuid lisaks Hiinale ja Indiale on selles maailma rahvarohkeimas piirkonnas veel üks regioon – kiirelt kasvav Kagu-Aasia, kus elab 670 miljonit elanikku.

    Kagu-Aasia suurimad e-kaubandusplatvormid on Lazada ja ShopeeFoto: Xinhua
    Kagu-Aasia riikide hulka kuuluvad Singapur, Tai, Vietnam, Filipiinid, Malaisia, Laos, Kambodža, Indoneesia, Ida-Timor, Brunei ja Myanmar. Kagu-Aasia tervikuna on üks maailma dünaamiliseimaid piirkondi, mille suurus, asukoht ja mitmekesisus pakuvad Eesti ettevõtjatele huvitavaid ärivõimalusi mitmetes valdkondades.
    Kagu-Aasias veavad enneolematult kiiret digitaalset arengut kasvav tarbijaskond, tugev idufirmade sektor ning nooruslik ja tehnikat armastav rahvas, kes on kiirelt omaks võtnud nii e-kaubanduse kui sotsiaalmeedia. VMWare poolt eelmise aasta lõpus läbi viidud uuringu kohaselt peavad 78% Kagu-Aasia tarbijatest end digitaalselt uudishimulikeks ning 69% usuvad, et COVID-19 pandeemia mõjutas neid tutvuma erinevate toodete ja lahendustega digitaalselt.
    Kohalike tarbijate digilembus annab eestlastele eelise
    Digitaalsete lahenduste hoogne areng on teinud nende kasutamise sealsele tarbijaskonnale lihtsaks ja meeldivaks. Kagu-Aasia elanikele meeldib elektrooniline suhtlus ning asjaajamine nii finantsteenuste, kaubanduse kui ka avalike teenuste vallas, mis annab Eesti ettevõtjatele ja avalikule sektorile suure eelise oma teadmiste jagamiseks ja teenuste ekspordiks.
    Kagu-Aasia digipööre veab ka sealse e-kaubanduse arengut ning kasvu. Kuidas saaksid Eesti ettevõtted siseneda Kagu-Aasia turgudele?
    Piirkonna riikides tuntakse välismaiste toodete vastu suurt huvi, mida on võimendanud ka maailma rõhuv COVID-19 pandeemia. Tarbijad on pidevalt uute tervislike, looduslike ja eriliste toodete otsingul, lisaks on Kagu-Aasia üks maailma perspektiivikamaid ja kiiremini kasvavaid e-kaubandusturge.
    Turule sisenemine on Kagu-Aasias võrreldes teiste turgudega mõnevõrra lihtsam, sest tänu e-kaubandusele on sisenemiskulud ning seeläbi ka riskid tunduvalt madalamad. Nii on ettevõtetel parem tutvuda kohaliku tarbijaskonnaga ning oma toodete sobivust testida.
    Esimesed eestlased on suurimas e-poes juba kohal
    Kagu-Aasia suurim e-kaubandusplatvorm on Lazada, mida külastab aastas rohkem kui 750 miljonit kasutajat. Müügi alustamine Lazada platvormil ei eelda deposiidi maksmist ega aastatasu, müüjatelt kogutakse vaid vahendustasu, mis sõltuvalt kategooriast ja tootest jääb 1-4 protsendi vahele.
    Hoolimata hetkel kehtivatest piirangutest on just kauged turud Aasias need, mis võiksid ettevõtete ekspordiradarile ilmuda. Esimesed sammud Lazada Singapuri turuplatvormile jõudmiseks on teinud LOOV Organic, mille kaasasutaja ja juhi Ahto Vegmanni sõnul on esimene saadetis kaupadega Singapuri lattu juba kohale jõudnud ning peatselt on oodata esimesi müügitehinguid. “Alustame lähiajal põhjalikult ette valmistatud müügikampaaniaga, sest e-kaubanduses heade müüginumbrite saavutamiseks on vaja välja töötada terve rida erinevaid kampaaniaid ja turundustegevusi,” selgitab Vegmann.
    LOOV Organic tooted Lazada platvormil
    Sularahas arveldamine toob käibekasvu
    Üks Kagu-Aasia e-kaubanduse eripärasid on sularahas tasumine kauba kättetoimetamisel (cash-on-delivery, ehk COD), mida kasutab 55% tarbijatest. COD-võimalust pakkuvad e-poed on täheldanud müüginumbrite kasvamist 1,5-3,5 korda.
    Siiski kaasnevad e-kaubandusega ka mõned üldised piirangud, näiteks keeld kasutada kaubamärke ilma loata või mõne ebasobiva nime või kaubamärgi kasutamine. Eksklusiivset müügiõigust omav või kaubamärki esindav ettevõte peab kauplemiseks esitama ka kaubamärgi registreerimise sertifikaadi ja müügiloa.
    Platvormiti erinevad ka teatud tootekategooriad, mille müük ei ole lubatud. Lazada poolt lubatud ning keelatud tootenomenklatuuriga saab tutvuda nende kodulehel. Lisaks Lazadale kujundab Kagu-Aasia e-kaubanduse maastikku ka Shopee, lisaks leidub riigiti ka mitmeid väiksemaid online-platvorme, mis võimaldavad tarbijatel lihtsamalt uusi tooteid avastada ning osta.
    Kagu-Aasia COVID-19 kriisi kujundav võtmetegur ongi suuresti olnud just rahvusvahelisel kaubandusel. Ülemaailmne kaubandus on selles regioonis üllatavalt hästi püsinud ning olnud eriti kasulik Kagu-Aasiale kui tugevalt kaubandusest sõltuvale piirkonnale. Ehkki alates pandeemia puhangust tõi see kaasa ülemaailmse kaubanduslanguse, on see nüüdseks ilmutanud ka positiivseid taastumise märke.

    EASi Aasia keskus pakub Eesti ettevõtetele praktilisi teadmisi, põhjalikku turuanalüüsi, laialdast koostöövõrgustikku ning teenustepaketti Aasia sihtturgudele eksportimiseks.

    Lisainfo saamiseks Kagu-Aasia ärivõimaluste kohta tasub ühendust võtta EASi Aasia keskuse ekspertidega eas.ee/aasiakeskus

    Projekti kaasrahastatakse Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondi vahenditest.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
"Tunnen, et on vaja telefon kätte võtta... ja kukun jälle töösse!"
Miks juhtub nii, et inimesed on pidevalt ühenduses tööga, millised on tagajärjed ja kuidas ennast tööst lahti haakida, kirjutavad organisatsiooniuurijad Anne Reino, Alo Treial ja Maria Murumets Äripäeva essees.
Miks juhtub nii, et inimesed on pidevalt ühenduses tööga, millised on tagajärjed ja kuidas ennast tööst lahti haakida, kirjutavad organisatsiooniuurijad Anne Reino, Alo Treial ja Maria Murumets Äripäeva essees.
Ferrari kutsub tagasi 23 000 sõidukit
Itaalia autotootja Ferrari kutsub tagasi 23 555 sõidukit, sest kahtlustab paljudel mudelitel viga pidurites, vahendab ajakiri Car and Driver.
Itaalia autotootja Ferrari kutsub tagasi 23 555 sõidukit, sest kahtlustab paljudel mudelitel viga pidurites, vahendab ajakiri Car and Driver.
Reaalajas börsiinfo
Raadiohitid: ostuidee karuturul ja tippjuhtimise vähem nähtav pool
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Nädala lood: suures skeemis paljastati Eesti firma, elekter kallineb hoogsalt edasi
Selle nädala olulisematest sündmustest tasub esile tuua üks rahvusvaheline skeem, mille paljastamisel tuli esile ka Eesti firma. Lisaks ei saanud mööda energeetikast, sest tuleval talvel ähvardab elektri hind tõusta selgelt kõrgemale, kui oli suvine hinnatipp.
Selle nädala olulisematest sündmustest tasub esile tuua üks rahvusvaheline skeem, mille paljastamisel tuli esile ka Eesti firma. Lisaks ei saanud mööda energeetikast, sest tuleval talvel ähvardab elektri hind tõusta selgelt kõrgemale, kui oli suvine hinnatipp.
Paar miljonit kilo maasikaid mädaneb Soomes põllule
Ukraina sõja põhjustatud tööjõuprobleem on peapõhjus, miks hulk maasikaid Soomes põllule on jäänud, kohati on ka vihmad maasikakorjamist takistanud, kirjutab Yle uudisteportaal.
Ukraina sõja põhjustatud tööjõuprobleem on peapõhjus, miks hulk maasikaid Soomes põllule on jäänud, kohati on ka vihmad maasikakorjamist takistanud, kirjutab Yle uudisteportaal.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.