• Nipid, kuidas luua hästi müüv e-pood

    Pilvepõhise e-poe platvormi Shoproller kaasasutaja Kaarel Põldma

    Korraliku e-poe valmimine ei ole lapsemäng. Loomine iseenesest toimub küll 30 sekundiga, kuid edasi on vaja oskusi, et müügiplatvorm edukalt toimima hakkaks ning potentsiaalsete klientideni jõuaks. Kuidas seda reaalselt teha? Oma teadmisi ja enam kui 10-aastast kogemust jagab pilvepõhise e-poe platvormi Shoproller kaasasutaja Kaarel Põldma.

    „Korralik e-pood võimaldab kaupmehel müüki teha kasvõi kodust diivanilt, müües tooteid mühinal ning võimaldades tutvustada oma kaupa senisest suuremale klientuurile. Aga see oleneb, kui hästi on e-pood üles ehitatud,” ütleb Kaarel. Teine oluline detail on mõõdikud – paljud kaupmehed ei mõõda oma tulemusi, klientide külastust ega isegi müükide kasumlikkust, aga ilma nendeta ei tea ju e-poe edukust ega saa teha edasisi plaane teha.

    E-poest ostmine on emotsiooniost

    Algajale e-poe loojale soovitab ekspert esmalt vaadata üle rahakoti sisu ja mõelda oma tutvusringkonnale – kas on olemas mõni tuttav IT-mees või turundaja, kes saaks teda aidata. Seejärel tuleb teha tähtis otsus: kas kasutada rendipõhist lahendust või hakata arendama projektipõhist e-poodi. „Esimene variant on oluliselt soodsam ning alustava e-poe puhul soovitaksin kasutada rendipõhist platvormi, sest te ei tea ju veel, kuidas tooted üldse müüma hakkavad. Kui juhtub, et millegipärast müük ei lähe, on investeering väike ja suurim kaotus vaid ajakulu.”
    Seejärel tuleb hakata reaalselt müügiplatvormi üles ehitama. Ehk siis teha toodetest kvaliteetsed fotod, kirjutada põhjalikud ja korrektsed tootekirjeldused, mõelda läbi transpordivõimalused ning makselahendused. Ta nendib, et lõppkasutaja ehk ostja jaoks on need kõik asjad olulised, aga kõige tähtsam on toote kohta käiv info, sest selle põhjal sünnib ostuotsus. Ja muidugi peab ka pildi- ja videomaterjal olema atraktiivne, sest klient ei saa ju toodet katsuda.
    „Mõelge läbi ostuprotsess, et see oleks lihtne, üheselt mõistetav ning kiire. Milliseid makselahendusi kasutada, milliseid transpordivõimalusi? Kas plaanite müüa ka välismaale? Kui soovite müüa väljapoole Euroopat, lisandub käibemaksu teema,” loetleb enam kui 10 aastat e-poodide loomisega tegelenud ekspert. „On ka kohustuslikke elemente, näiteks peab igal e-poel olema välja toodud müügi- ja tagastustingimused. Üldiselt võiks aga e-poodi pidav ettevõtja olla võimalikult avatud, et oleks selge, kes selle poe taga seisab ning kuidas temaga ühendust saada – see lisab usaldust. Ja kindlasti peab olema juba esilehelt aru saada, kas e-pood tegeleb rõivaste, mööbli või elektroonikaga.”

    Kui pood on valmis, ei tohi areng seisma jääda

    Kui e-pood on üles pandud, on aeg tegeleda turundusega. See pidavat olema nagu tomati kasvatamine: „Panete seemne mulda, aga tomatit saate alles mõne kuu pärast! Kasutage erinevaid võimalusi e-poe promomiseks: kindlasti sotsiaalmeedia, lisaks erialased foorumid, grupid jne. Kui ise ei oska, on turundusabi kaasamine hea mõte, aga eelnevalt tuleb kindlasti seadistada mõõdikud, et saaks reaalset teavet, kuidas poel läheb. Shoproller pakub täislahendust – e-poe loomine nullist kuni turunduse ja mõõdikuteni, mille kaudu saab teada näiteks seda, kuidas klient jõudis e-poodi ja milliseid tooteid kõige enam on vaadatud. Samuti saab meie inimestel lasta oma materjalid ja tootetutvustused üle vaadata ning anname soovitusi, kuidas e-poodi edukamaks muuta.”
    Täna liiguvad e-poed aina jõulisemalt nutiseadmetesse ning samuti on populaarne e-poe liidestamine erinevate müügiplatvormidega nagu FB Shop, Instagram, osta.ee ja astri.ee. Eesmärk on tekitada üks suur müügivõrgustik, mida saab hallata ühest kohast.
    Mõned ettepanekud veel: „Alguses tasub e-pood teha valmis koduturu keeles. Hiljem võib loomulikult võtta teisi keeli juurde, aga ükshaaval ja põhjalikult tõlkides. Teiseks on pidevad pisikesed muudatused head, sest Googlele ei meeldi staatilised lehed. Seega tuleks pidevalt lisada uusi tooteid, katsetada. Samas üle ei tasu pingutada – e-poe disain olgu selge, nuppude tähendas arusaadav ning filtreerimine ja otsing lihtsad!”

    Vaata lisaks www.shoproller.ee

    Vaata lisaks e-poe hindu: www.shoproller.ee/hinnad

    Vaata lisaks meie turundusvõimalusi: www.shoproller.ee/turundus

    Abimaterjalid e-poe loomiseks: https://support.shoproller.ee

    Jaga lugu:
Seotud lood

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA aktsiad said napilt enne karuturgu pidama
USA peamine aktsiaindeks S&P 500 sulgus täna eilse taseme lähedal, põigeldes napilt kõrvale karuturust.
USA peamine aktsiaindeks S&P 500 sulgus täna eilse taseme lähedal, põigeldes napilt kõrvale karuturust.
Mait Raava: tõhus juhtimisvahend, lühendiga TTK
Tasakaalus tulemuskaardist (TTK) on saanud juhtidele väga hea abivahend finantsmüoopiast vabanemiseks ja strateegiast suure pildi nägemiseks. TTK suurim väärtus on strateegiast hästi arusaadava tervikpildi loomine, mis võimaldab ettevõttes tuua kõik „ühele lehele“, kirjutab juhtimiskonsultant Mait Raava.
Tasakaalus tulemuskaardist (TTK) on saanud juhtidele väga hea abivahend finantsmüoopiast vabanemiseks ja strateegiast suure pildi nägemiseks. TTK suurim väärtus on strateegiast hästi arusaadava tervikpildi loomine, mis võimaldab ettevõttes tuua kõik „ühele lehele“, kirjutab juhtimiskonsultant Mait Raava.
Raadiohitid: hinnatõususest ja investeerimisest
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Kallas: Keskerakond peab peretoetuste eelnõust loobuma Kiik: toetuseid saaks finantseerida maksutõusuga
Koalitsiooni mõistlikuks toimimiseks on peaminister Kaja Kallase sõnul vaja, et Keskerakond loobuks toetamast omaalgatatud eelnõu, mis tõstab lapsetoetuseid paarisaja miljoni euro eest aastas. Vastasel juhul pole ka millegi üle läbi rääkida sügisel algavatel eelarvekõnelustel.
Koalitsiooni mõistlikuks toimimiseks on peaminister Kaja Kallase sõnul vaja, et Keskerakond loobuks toetamast omaalgatatud eelnõu, mis tõstab lapsetoetuseid paarisaja miljoni euro eest aastas. Vastasel juhul pole ka millegi üle läbi rääkida sügisel algavatel eelarvekõnelustel.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.