Artikkel
  • Kuula

    Tallinna kuldne miil: kas Volta, Noblessner ja Krulli moodustavad tulevikus uue kesklinna?

    Tänaseks on Põhja-Tallinnast saanud pealinna uus hot-spot ja kõige kiiremini kasvav elu- ja äripiirkond. Selle keskmes on endine Volta tööstuskvartal, mis on saanud paari aastaga uue ja kaasaegse hingamise ning jääb Noblessneri jahisadama ja tulevase Krulli tehnoloogialinnaku keskpunktiks. Tempokas arendustegevus on toonud piirkonda juurde tuhandeid inimesi, kelle kohalolu kiirustab takka ka ärisid Põhja-Tallinnas kanda kinnitama.

    Endoveri äripindade arendusjuht Olari Vokk rääkis lähemalt, mis on Volta kvartali x-faktor ja milline võiks Põhja-Tallinn välja näha tulevikus?
    Mis Põhja-Tallinnas toimub, et kogu tähelepanu ja fookus sinna koondub?
    Linnaosa üks kuumemaid arendusi on Volta mixed-use elu- ja ärikvartal, millest on tänaseks valmis üks kolmandik. Kvartalis elab juba üle tuhande uue elaniku ning kohal on ka mitmed head restoranid, pagariärid, vintoeegid, disainipoekesed, iluteenused ja grooming lemmikutele.
    Voltast ühele poole jääb Krulli ärilinnak, kuhu on oodata juba peagi Wise’i uut kontorit, mis toob piirkonda juurde veel ca 2500 inimest. Volta teisel küljel asub Noblessneri sadam ja mereäärne promenaad, kuhu on koondunud linna põnevaimad meelelahutuskeskused nagu Proto, Lennusadam ja KAI kunstikeskus, aga ka mitmed tipptasemel restoranid. Volta on küll praktiliselt mere ääres, kuid vaikne sisekvartal on privaatne ja tuulevaikne.
    Piirkond on juba täna investeerimise seisukohast hindamatu väärtusega, sest Noblessneris, Voltas ja Krulli linnakus elab ja töötab kokku umbes 6000 inimest, kes kõik ootavad teenuseid ja meelelahutust elu- ja töökoha lähedal. Lähiaastad toovad piirkonda juurde aga juba ligi 30 000 inimest. See on tohutu kasv ja potentsiaal ning on keerutamas ärikinnisvaraturul üles teatava FOMO.
    Volta kvartalisse on kavandatud kokku 40 000 m2 kaasaegset ja multifunktsionaalset äripinda, mis sobivad ideaalselt kontoriteks, kaubanduseks, erinevateks teenusteks, toitlustuseks või miks mitte spaaks või kinoks. Oleme täna tegemas eeltööd kvartali ankrutega ja oleme alustanud läbirääkimisi näiteks ka spordiklubi, restoranide ja büroode osas. Mitmed ettevõtted kaaluvad kogu kontori Põhja-Tallinnasse kolimist. Voltas on selleks ideaalsed võimalused: ajalooline arhitektuur, multifunktsionaalne planeering, äge ja terviklik keskkond. Saadaval on erineva suurusega pinnad kuni 40000 m2 välja. Mis on veel äge uudis – kvartalisse on tulemas ka oma lasteaed.
    Kvartali tervikmaht on 142 000 m2 ja nii ulatuslik pindala võimaldab meil luua tervikliku 5 minuti linna kontseptsioonist lähtuva linnaku, mis ühes Krulli ja Noblessneriga moodustavad piirkonna, kus kõik tööks ja eluks vajalik jääb lühikese jalutuskäigu kaugusele.
    Piirkonna areng on olnud meeletu. Mis on Põhja-Tallinna võlu arendaja silmis?
    Linnaosana on Põhja-Tallinna suurimaks rikkuseks endised tööstuslinnakud ja ajaloolised hooned, mis on andnud arendajatele unikaalse võimaluse taastada arhitektuurilise ja ajaloolise väärtusega hooneid ja mitte piirduda uusarendusega. Tänu sellele on Põhja-Tallinna arendused hinge ja ajalooga, mis on omaette väärtus nii elanike kui äride jaoks.
    Näiteks ulatub Volta kvartali ajalugu pea 120 aasta tagusesse aega, mil valmisid esimesed tehasehooned, kus valmistati kokku 10 miljonit elektrimootorit ning anti valgus Tallinna linnale. Kvartali looga saavad linnaelanikud suhestuda ka täna just tänu sellele, et endiste tehasehoonete rekonstrueerimisel säilitatakse ajalooline arhitektuur ja isikupära. Pärandit kannavad tegelikult edasi ka kvartali energiasäästlikud uusehitised, mille disain on inspireeritud kvartalile iseloomulikust tööstusarhitektuurist ning Volta legendaarsest vahvlimasinast.
    Laiemas kontekstis sobitub Volta oma olemuselt ka Põhja-Tallinnale omase rohelise mõttelaadiga. Vanade hoonete ellu äratamine on märksa keskkonnasõbralikum ja jätkusuutlikum kui nullist uute hoonete rajamine. Oluline on luua linnaruumi väärtust, mis püsib arhitektuuriliselt, tehnoloogiliselt ja funktsionaalsuselt relevantne ka järgmised 10-20 aastat. Siinkohal on Endover kindlasti teerajaja rollis.
    Ajaloolise tähtsusega hooneid ja endiseid tööstusalasid leidub linnaosas veel, mitu neist on juba praegu läbimas põhjalikku uuenduskuuri ning mitu projekti on alles kavandamisel. Põnev ajalugu ja arhitektuur on kindlasti ka üks peamisi põhjuseid, miks liigub linna keskus järjest rohkem just Kalamaja ja Kopli poolsaare suunas.
    Kas midagi põnevat on kuulda olnud ka Põhja-Tallinna tulevikuplaanide kohta?
    Tulevikus ärkab ellu ka Kopli poolsaare tipp ja Paljassaarde kavandatud Hundipea arendus, mis loob mööda mereäärt otseühenduse Paljassaare ja Noblessneri vahele ja avab elanikele terves ulatuses mereääre. Hiljuti algas Põhja-Tallinnas ka uue Loodusmaja ehitus, kuhu kolib tulevikus Eesti Loodusmuuseum ja Paljassaares on lõppenud Läänemere suurima stuudiokompleksi ehk Tallinna uue filmilinnaku peahoone ettevalmistustööd.
    Niivõrd mitmekülgne areng ja põnevad tulevikuplaanid on meelitanud kohale ka turistid. Põhja-Tallinnast on saanud lühikese ajaga üks populaarseim turismisihtkoht, kus käiakse nautimas ajaloolist arhitektuuri, isikupärast keskkonda, meelelahutust ja kultuuri ja linnaloodust.
    Aga Voltas? Kas kvartalisse on oodata näiteks Põhja-Tallinna esimest kino või spaa-keskust?
    Saladuskatte all võib öelda, et hiljuti saime linnalt ka ühe suure ja põneva projekti ehitusloa. Selleks on Arsenali keskuse poolne Mootori 2 suur ajalooline paekivihoone, mis pärineb aastast 1899. Selle projekti puhul palusime küsitluse näol sisendit ka elanikelt endilt, et selgitada välja, millistest teenustest tuntakse piirkonnas kõige enam puudust. Vastustest selgus, et enim oodatakse juurde kvaliteetseid restorane, kohvikuid ja mõnda head spordisaali või spaad. Ajalooliselt oli Põhja-Tallinnas tõepoolest ka päris oma kinosaal – miks mitte tuua Voltasse linnaosa esimene uus kino?
    Elanike üleüldine soov on see, et igapäevasteks tegevusteks ei peaks kulutama ülemäära aega ega liiklema läbi mitme linnaosa. See aga eeldab, et kõik teenused nagu koolid, perearstikeskused, juuksurid, hobi- ja spordiklubid, kultuuriasutused ja kaubandus oleksid kodu lähedal olemas. Siin on investeerimisvõimalus ka linnal, kes saab omalt poolt piirkonda luua koole, lasteaedu või meditsiiniasutusi. Selle mõtteviisile juhib tähelepanu ka Rohetiigri ehituse teekaart.
    Kas tulevikus viivad kõik teed siis Voltasse?
    Tõepoolest, kogu liikumine südalinna ja Põhja-Tallinna vahel hakkab käima Volta kvartali kõrvalt või sellest läbi. Volta kõrvalt jookseb Tööstuse tänav ning Volta külje all asub ka Kalaranna ristmik, mis ühendab omavahel Noblessneri, Volta ja kesklinna. Tööstuse tänavat pidi jõuab uuenduskuuri läbinud Vana-Kalamaja tänavale ja Balti jaama. Sealjuures ei tähenda elanikkonna ja töötajaskonna kiire kasv ainult autoliikluse või ummikute kasvu, sest Põhja-Tallinnas on hästi toimiv ja kiire ühistranspordiühendus ja mugav on liigelda ja tõuksi või jalgrattaga. Paljassaarde on kavandamisel ka täiesti uus ühistransporditerminal, kust tekib loodetavasti ka Kopli-Ülemiste rongiühendus.
    Meile on oluline luua linnaruumi terviklikku väärtust ja mugavust, mis tähendab, et me ei saa piirduda ainult hoonete rajamisega. Endover on loonud tänaseks Voltasse kaks päris uut tänavat, Mootori ja Uus-Volta, mis on saanud piirkonna kõige uuema ja kaasaegsema tänavavalgustuse ning vee- ja kanalisatsioonisüsteemid. Tulevikus lisandub veel kolmas uus tänav, mis hakkab kulgema paralleelselt Kopli ja Tööstuse tänavate vahel jooksva raudteega.
    Tallinna tulevikukeskus
    Lähiajal lisandub kvartalisse juurde nii uusi äri- kui elupindu, vaba aja veetmise võimalusi erinevatele vanusegruppidele, toidutänav ja lasteaed. Kvartali parkimine viiakse tulevikus maa alla ning kvartali südamesse kerkib kvartalit läbiv kõrghaljastatud pargiala. Kokku 29 hoonest koosnev Volta kvartal moodustab tulevikus Kalamaja südamesse innovaatilise ja keskkonnasõbraliku mikrolinna.
    Kesklinn jääb mööda mereäärset promenaadi vaid 10 minuti kaugusele ning kogu piirkond on jalakäija- ja jalgrattasõbralik.
    Tänaseks on kvartalis valmis 9 hoonet ja järgmised 4 on peagi tulekul. Volta kodud on linna kinnisvaraturul täna ühed populaarseimad ning enimmüüdud.

    Too oma äri või ettevõte Voltasse! Tutvu linna stiilseimate valmis äripindadega siin või anna huvist märku Olarile: +372 5191 3222 või [email protected]

    Endover on üle 25 aastase kogemusega Eesti kinnisvaraarendaja, kes loob väärtust linnaruumi ning rajab terviklikke elu- ja ärikeskkondasid.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.