• OMX Baltic0,12%300,72
  • OMX Riga1,29%891,36
  • OMX Tallinn0,2%2 062,31
  • OMX Vilnius−0,15%1 196,26
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,07%8 765,01
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,9
  • OMX Baltic0,12%300,72
  • OMX Riga1,29%891,36
  • OMX Tallinn0,2%2 062,31
  • OMX Vilnius−0,15%1 196,26
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,07%8 765,01
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,9
  • ST
  • 25.06.25, 10:39

4 sisekujundusnippi poeomanikele: hästi kujundatud pood tagab parema ostuelamuse

Jaemüügis loob füüsiline ruum sageli aluse kogu kliendikogemusele. See mõjutab seda, kuidas inimesed poes liiguvad, kui kaua nad seal viibivad ja kui palju nad ka kulutavad. Ettevõtete jaoks on sisekujundus rohkem kui lihtsalt esteetika – see aitab kaasa ärieesmärkide saavutamisele. IKEA sisekujundusekspert jagab praktilisi näpunäiteid, kuidas läbimõeldud ruumilahendused parandavad poe funktsionaalsust ja klientide ostukogemust. Üheks hiljutiseks näiteks on Tallinna butiigi „Signature Tailoring“ sisekujundus.
4 sisekujundusnippi poeomanikele: hästi kujundatud pood tagab parema ostuelamuse
„Koostöös äriklientidega näeme sageli, kuidas läbimõeldud sisekujunduslahendused võivad tõsta tavalise poe või teenindusala täiesti uuele tasemele, luues ainulaadse kliendikogemuse ja toeta des müügiprotsessi,” ütleb IKEA äriklientide sisekujundaja Heily Kaarna. Koos ettevõtja Aivar Jefremoviga jagab ta oma kogemusi sellest, kuidas sisekujunduse kaudu klientidele ostuelamust pakkuda.

1. Alusta ruumiplaneeringust

Eduka sisekujunduse aluseks on läbimõeldud ruumiplaneering. „Jaga ruum loogilisteks tsoonideks, mis järgivad kliendi loomulikku liikumist. Loo intuitiivsed liikumisteed ja anna igale alale selge funktsioon. Toodete esitlemisel mõjub läbimõeldud valik palju paremini kui liiga tihe väljapanek,” soovitab IKEA sisekujundaja.
Ta lisab, et kaupluste omanikud toovad projektidesse väärtuslikku sisendit oma brändi ja visiooni osas. „Kui need teadmised on olemas, saab IKEA äriklientide (B2B) meeskond aidata visiooni ellu viia oma oskustega sisekujunduse, ruumiplaneerimise, mustrite ja toodete esitluse valdkonnas,” selgitab Kaarna.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Meie ruum pakkus oma erilise planeeringuga palju võimalusi, kuid sobiva mööblipaigutuse leidmine, mis toetaks inimeste loomulikku liikumist, vajas professionaalset lähenemist,“ jagab Aivar Jefremov. „IKEA meeskond muutis need võimalused praktilisteks lahendusteks, luues nutika sisustuslahenduse, mis võimaldab klientidel rahulikult ja mugavalt liikuda. Projekt viidi ellu väga oskuslikult.“

2. Loo pilkupüüdvad alad

Sisekujundaja sõnul algab visuaalselt atraktiivsete alade loomine ühe või kahe fookusala määramisest. Samuti on oluline toodete valik ja nende asukoht.
„Kui ettevõtted teevad ruumiplaneeringut ise, tehakse sageli vigu, mida oleks võimalik vältida. Näiteks paigutatakse tooted liiga tihedalt või liiga hajutatult, jättes ruumi tühjaks. Oluline on paigutada tooted nii, et need köidaksid külastajate pilku kohe, kui nad poodi sisenevad. Spetsialistide abi tagab, et tooted on kutsuvalt ja lihtsasti ligipääsetavalt esitletud.”
Lisaks rõhutab sisekujundaja kontrasti (värv, valgus, materjal) olulisust, et juhtida külastajate tähelepanu. Näiteks loodi butiigis esiletõstetud ala tumbadega, mis on ühtlasi hubane konsultatsiooniala. IKEA sisekujundaja Heily Kaarna valis kiviimitatsiooniga teenindusleti, mis tõmbab samuti tähelepanu ning toimib poe keskse müügialana. „Need elemendid loovad ruumile struktuuri ja loomulikke pause kliendi ostuteekonnas,” lisab ta.

3. Kasuta brändi toetavaid materjale ja värve

Materjalide ja värvide valikul soovitab Kaarna kasutada 3–5 põhivärvitooni, mis sobituvad nii brändi identiteedi kui ka tootevalikuga. Teadlikult valitud materjalid ja pinnad aitavad kaasa ettevõtte igapäevasele töökorraldusele ning loovad professionaalse mulje.
Näiteks „Signature Tailoring“ butiigi värvilahenduses (hall, pruun, roheline ja valge) oli eesmärk luua elegantne, ajatu ja tasakaalustatud interjöör, mis peegeldab meeste ülikondade butiigi iseloomu. Omanik soovis ruumi, mis oleks samaaegselt elegantne, professionaalne ja kutsuv.
„Seda silmas pidades valisime mööbli materjalideks naha, klaasi ja tumehalli värvi, mis rõhutavad butiigi soliidset ja ajatult elegantset iseloomu, säilitades samal ajal taskukohasuse,“ ütleb Kaarna.
Ta lisab, et ka mattpindade kasutamine oli teadlik valik, et luua rahulik ja tasakaalustatud üldilme, mis ei konkureeri toodetega, vaid pigem toetab neid. IKEA meeskond aitab ettevõtetel teha praktilisi ja ilusaid valikuid – näiteks valida materjalid, mida on lihtne hooldada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

4. Loo klientidele hubane ostuelamus

Kliendi mugavus on rõivaäris eriti oluline, eeskätt proovikabiinides. Kliendid ootavad poelt hubast ja meeldivat tunnet. Sisekujundaja rõhutab, et selle loomine algab õigetest tekstiilidest ja hästi planeeritud valgustusest. Samuti on oluline mugav konsultatsiooniala.
„Pehmete vaipade ja kardinate kombineerimine kihilise valgustusega loob hubase atmosfääri, kus klientidel on mugav olla ja nad soovivad seal kauem viibida. See aitab kaasa ka kiirustamisvaba õhkkonna loomisele, mida tänapäeval väga hinnatakse,” selgitab sisekujundaja.
„Mugavus on eriti oluline ka proovimisel – klient peab end tundma hästi ja turvaliselt, sest see mõjutab tema ostukogemust ja lõplikku otsust,“ lisab rõivapoe omanik.
Tasuta sisekujundusteenus ettevõtetele
IKEA ärikliendiosakond pakub ettevõtetele sisekujunduse terviklahendust – alates planeerimisest kuni mööbli paigalduseni. IKEA sisekujundajad aitavad leida igale ettevõttele sobiva sisustuslahenduse, mis arvestab nii funktsionaalsust, esteetikat kui ka äriruumi vajadusi. Teenus sobib kontoritele, kauplustele, kohvikutele, hotellidele, üürikorteritele ja paljudele teistele äripindadele.
Sisekujundusteenus on ettevõtetele tasuta, kui vähemalt 70% mööblist ja aksessuaaridest tellitakse IKEA valikust. Rohkem infot leiab IKEA äriklientide kodulehelt.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 22 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele