Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Leedu autoostjate eelistused ei erine oluliselt Eesti autoostjate omadest

    Eesti kaugeltki mitte täiuslikku autostatistikat võib kiruda, kuid lõunanaabritega võrreldes ollakse Eestis mitu sammu ees. Kui Eesti autoregistrikeskusele ei valmista mingit probleemi lasta arvutist välja näiteks jooksval aastal registreeritud autode ülevaade nende valmistamisaastate lõikes (iseasi, kui täpsed need arvud on), siis nii Läti päevalehe Diena autotoimetaja Normunds Avotin? kui Leedu autoajalehe Auto Savaité peatoimetaja Algirdas Skrebi?kis laiutavad seda nähes vaid käsi -- hea, kui õnnestub saada üldine registriseis markide lõikes. Taas üks asi, mis meil parem kui naabritel!
    Läti autoturust andsime põgusa ülevaate 1. septembri Äripäevas. Nüüd on Leedu kord.
    Leedus kehtiv kord autode registreerimisel sarnaneb kunagise NSV Liidu aegse autoinspektsiooniga -- autode üle peab arvestust politsei. Eesti autoregistrikeskus kuulub teatavasti teede- ja sideministri haldusalasse.
    Suuri erinevusi Eesti ja Leedu autoregistris ei ole. Mõlemas riigis juhivad «vanast rasvast» Vene autod -- Lada ja Moskvit?. Iseküsimus, kui palju nendest autodest liikluses osaleb, kui palju aga aianurkades vedeleb.
    Uskudes leedulaste statistikat, on tähelepanuväärne, et Vene autode arv sealmail on viimastel aastatel drastiliselt vähenenud. Kui aprillis 1994 oli Leedus arvel 328 496 Ladat, siis tänavu mais oli see arv vaid 207 980. Moskvit?ide arv on samal perioodil langenud 107 161st kuni 69 962ni.
    Eesti statistika kohaselt on nii Lada kui Moskvit?i lahtris arvud samal perioodil hoopiski pidevalt suurenenud -- 1994. aasta 28. märtsi seis fikseeris 107 892 Ladat, nüüd oktoobri alguses oli see arv juba 121 700.
    Ehkki Ladade müük läheb Eestis päris hästi ja praegugi registreeritakse Eestis Ladasid rohkem kui enamikku lääne automarke, ei ole siiski võimalik, et 1,5 aasta jooksul oleks lisandunud ligi 14 000 autot. Pigem on tegu arvepidamise täpsemaks muutumisega, mistõttu ARK arvutisse on jõudnud ka seni perfokaartidel märgitud autod.
    Eestis järgnevad Ladale ja Moskvit?ile Ford, Opel, ZAZ ja Volkswagen, Leedus Opel, Audi, Ford ja Volkswagen. Suuri ootamatusi leedulaste tabelis ei ole, tundub, et sealsed eelistused on enam-vähem samad, mis Eestiski.
    Millegipärast ei hakka leedulaste tabelis silma «sapakaid» -- kas leedukad ei pea neid enam autodeks või on need tõesti kõik ida suunas ära viidud?
    Eksootilistest automarkidest on Leedu registris esindatud üks Lotus, mis on registrisse kantud kas eelmise aasta lõpus või tänavuse alguses (mis aasta mudel, leedulaste tabelist ei selgu). Jaguare on 21, Lexuseid 3, Porschesid 129, Tatraid 4, Trabante 191.
    Eesti analoogses tabelis pälvib tähelepanu üks 1985. aastal toodetud Ferrari. Jaguare on Eesti autoregistrikeskuses 1. oktoobri seisuga arvel 68, Porschesid 99.
    Paraku ei saa Eesti haruldasemate automarkide kohta siiski täit selgust, kuna 21 115 autot (5,6% kogu andmebaasist) mahub mõiste «muud margid» alla. Olukord on siiski tunduvalt paremaks muutunud, sest selle ebamäärase kategooria osakaal on pidevalt vähenenud (1,5 aastat tagasi hõlmas see veel tervelt 11,1%).
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.