• OMX Baltic0,16%270,44
  • OMX Riga0,12%868,68
  • OMX Tallinn−0,02%1 710,96
  • OMX Vilnius0,07%1 055,77
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,09%8 308,7
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,67
  • OMX Baltic0,16%270,44
  • OMX Riga0,12%868,68
  • OMX Tallinn−0,02%1 710,96
  • OMX Vilnius0,07%1 055,77
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,09%8 308,7
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,67
  • 10.11.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leedu autoostjate eelistused ei erine oluliselt Eesti autoostjate omadest

Eesti kaugeltki mitte täiuslikku autostatistikat võib kiruda, kuid lõunanaabritega võrreldes ollakse Eestis mitu sammu ees. Kui Eesti autoregistrikeskusele ei valmista mingit probleemi lasta arvutist välja näiteks jooksval aastal registreeritud autode ülevaade nende valmistamisaastate lõikes (iseasi, kui täpsed need arvud on), siis nii Läti päevalehe Diena autotoimetaja Normunds Avotin? kui Leedu autoajalehe Auto Savaité peatoimetaja Algirdas Skrebi?kis laiutavad seda nähes vaid käsi -- hea, kui õnnestub saada üldine registriseis markide lõikes. Taas üks asi, mis meil parem kui naabritel!
Läti autoturust andsime põgusa ülevaate 1. septembri Äripäevas. Nüüd on Leedu kord.
Leedus kehtiv kord autode registreerimisel sarnaneb kunagise NSV Liidu aegse autoinspektsiooniga -- autode üle peab arvestust politsei. Eesti autoregistrikeskus kuulub teatavasti teede- ja sideministri haldusalasse.
Suuri erinevusi Eesti ja Leedu autoregistris ei ole. Mõlemas riigis juhivad «vanast rasvast» Vene autod -- Lada ja Moskvit?. Iseküsimus, kui palju nendest autodest liikluses osaleb, kui palju aga aianurkades vedeleb.
Uskudes leedulaste statistikat, on tähelepanuväärne, et Vene autode arv sealmail on viimastel aastatel drastiliselt vähenenud. Kui aprillis 1994 oli Leedus arvel 328 496 Ladat, siis tänavu mais oli see arv vaid 207 980. Moskvit?ide arv on samal perioodil langenud 107 161st kuni 69 962ni.
Eesti statistika kohaselt on nii Lada kui Moskvit?i lahtris arvud samal perioodil hoopiski pidevalt suurenenud -- 1994. aasta 28. märtsi seis fikseeris 107 892 Ladat, nüüd oktoobri alguses oli see arv juba 121 700.
Ehkki Ladade müük läheb Eestis päris hästi ja praegugi registreeritakse Eestis Ladasid rohkem kui enamikku lääne automarke, ei ole siiski võimalik, et 1,5 aasta jooksul oleks lisandunud ligi 14 000 autot. Pigem on tegu arvepidamise täpsemaks muutumisega, mistõttu ARK arvutisse on jõudnud ka seni perfokaartidel märgitud autod.
Eestis järgnevad Ladale ja Moskvit?ile Ford, Opel, ZAZ ja Volkswagen, Leedus Opel, Audi, Ford ja Volkswagen. Suuri ootamatusi leedulaste tabelis ei ole, tundub, et sealsed eelistused on enam-vähem samad, mis Eestiski.
Millegipärast ei hakka leedulaste tabelis silma «sapakaid» -- kas leedukad ei pea neid enam autodeks või on need tõesti kõik ida suunas ära viidud?
Eksootilistest automarkidest on Leedu registris esindatud üks Lotus, mis on registrisse kantud kas eelmise aasta lõpus või tänavuse alguses (mis aasta mudel, leedulaste tabelist ei selgu). Jaguare on 21, Lexuseid 3, Porschesid 129, Tatraid 4, Trabante 191.
Eesti analoogses tabelis pälvib tähelepanu üks 1985. aastal toodetud Ferrari. Jaguare on Eesti autoregistrikeskuses 1. oktoobri seisuga arvel 68, Porschesid 99.
Paraku ei saa Eesti haruldasemate automarkide kohta siiski täit selgust, kuna 21 115 autot (5,6% kogu andmebaasist) mahub mõiste «muud margid» alla. Olukord on siiski tunduvalt paremaks muutunud, sest selle ebamäärase kategooria osakaal on pidevalt vähenenud (1,5 aastat tagasi hõlmas see veel tervelt 11,1%).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.12.24, 15:24
Tiktokist, tapeedist ja Trumpist: kuidas luua turundusstrateegia 2025. aastaks
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele