19. detsember 1995
Jaga lugu:

Paide piimakombinaadil on UHT-piimale alternatiiv

Piimakombinaadi direktor Jaan Käär lausus, et alates jaanuarist hakatakse UHT-piima tootma kuni 300 tonni kuus, järgmisel suvel loodetakse toodangumaht tõsta 600 tonnini kuus. «Tellimustele tuginedes võiks UHT-piima toota 150--200 tonni nädalas ehk 600--800 tonni kuus juba praegu,» kinnitas ta.

Käär märkis, et vastupidiselt varem ajakirjanduses väidetule, nagu kasutataks UHT-piima tootmisel madalama kvaliteediga toorpiima, valib Paide piimakombinaat üksnes kõrgema sordi piima.

Piimakombinaadi tootmisdirektori Ilmar Rohtmetsa väitel moodustab kõrgema sordi piim kogu varutavast piimakogusest Paides 60%. «Kui meil poleks seda piima piisavalt olnud, poleks me liini ostnud,» möönis Rohtmets.

Juhul kui kõrgkuumutatud piim ei peaks tingituna keedetud piima maitsest või mingil muul põhjusel võitma piisavalt tarbijaskonda, on piimakombinaadi juhtkonnal valmis alternatiivsed projektid, mida sama seade võimaldab toota.

Jaan Kääri sõnutsi võivad alternatiivsete toodetena kõne alla tulla viljalihaga mahlad, pudingid, ?okolaadipiim jne.

«Praegu on vara öelda, millal me mahlu tootma hakkame, sest kõik on sõltuvuses sellest, kuidas meie algne äriplaan käiku läheb,» ütles ta.

UHT-piima turustamisest huvitatud hulgifirma ASi Pinus tegevdirektor Toomas Teekel pidas kõrgkuumutatud piima parimaks turustusperioodiks kevadsuvist hooaega, kui on raske leida piisavalt kaua säilivat joogipiima. «Ma usun, et Tallinna turul võib UHT-piima tarbimine joogipiimana haarata suvisel perioodil kuni veerandi turust,» prognoosis ta.

Teekel arvas, et UHT-piima veidi kõrgem hinnatase võrreldes tavapastöriseeritud piimaga ei tohiks kliente eemale peletada. «Kindel on see, et pensionärid ega kooliõpilased seda piima ostma ei hakka,» nentis ta.

Jaan Käär lausus, et UHT-piima soovitavaks ekspordimahuks peab ta 50%. Tagasihoidliku arvestuse järgi, mis näeb ette kõrgkuumutatud piima kolmesajatonnist tootmismahtu kuus, lubab äriplaan investeeringu tagasi teenida viie aastaga.

Kääri sõnul alustab Paide piimakombinaat jaanuaris veidi alla ühe miljoni kroonise maksumusega reklaamikampaaniat, mille tulemusena loodetakse kogu Eesti joogipiimamahust võita UHT-piimale 5--10 protsenti.

Jaga lugu:
Hetkel kuum