ASi RTT bürootehnika osakonna juhataja Matis Tikerpäe ütles, et maksis kolmveerandi lehekülje reklaampinna eest 23 000 krooni.
«Ma olen rahul,» kommenteeris ta investeeringut. «Arvestasime välja, et see on palju odavam, kui osta reklaami eraldi nii Äripäevas kui Eesti Ekspressis,» kinnitas Tikerpäe enesekindlalt. Firmajuhi sõnul talle on üllatuseks asjaolu, et Eesti Ekspress ja Äripäev ei olegi tegelikult projektiga seotud.
Ajakirja Luup ärijuht Margus Antson ütles, et nädala alguses helistas ajakirja Luup toimetusse meesterahavas, kes rääkis talle väljaande kohta sama jutu, mis on kirjas Reklaam Kõigile esileheküljel.
«Mees teatas, et neil on hirmus häda -- pool lehekülge reklaami on puudu -- ja pakkus meile tasuta reklaamimise võimalust,» rääkis Antson. Antson ütles, et kuna Luubi toimetuses vedelesid parasjagu valmis kiled ja reklaami valmistamisega polnud vaja vaeva näha, siis otsustasid nad pakkumuse vastu võtta. «Nüüd, kui ma vaatan, kuidas meie reklaam laiutab õnnetult keset tühja lehekülge, siis mõtlen, et see oleks võinud küll olemata olla,» tunnistab ta.
Eesti Draamateatrist öeldi, et nad pole oma reklaami ilmumisest lehes üldse teadlikud. Sama kinnitas ka lehes korteriostukuulutuse avaldanud kinnisvarabüroo.
Lehe värvilise esikaane hind on hinnakirja alusel ilma käibemaksuta 60 760 krooni, värviline sisekülg maksab 45 360 ja must-valge lehekülg 36 288 krooni.
Samas maksab Äripäeva värviline esikaas ilma käibemaksuta 25 308 ja Eesti Ekspressi esikaas 35 700 krooni.
Kolmapäeval ilmunud uus reklaamiväljaanne Reklaam Kõigile kinnitab nimelt esikaanel, et leht levib kõikidele firmadele üle vabariigi ning Eesti Ekspressi ja Äripäeva tellijatele otsepostitusega. Kummagi ajalehe esindajatelt pole seejuures otsepostituseks luba küsitud. Lehe otsepostitajateks on märgitud RE Eesti Post ja Rahavapostiteenuste AS. Tegelikult ei tegele kumbki ettevõte nimetatud lehe otsepostitusega.
Rahvapostiteenuste ASi juhatuse esimees Ülo Kukk kinnitas, et tema firma ei tegele väljaande Reklaam Kõigile otsepostitusega. «Keeldusime lehe laialikandmisest kohe pärast seda, kui nägime väljaande esikaanel ilutsevat teksti,» ütles Kukk. Ta kinnitas, et enne lehe nägemist valmis kujul polnud tal aimugi, millega on tegemist.
RE Eesti Post kommertsdirektori Reet Nõu sõnul pole nende firma kaudu välja läinud ühtegi samanimelist reklaamilehte selle aasta jooksul. Küsimuse peale, kas seda võisid teha kohalikud postkontorid, ütles Nõu, et kui see on juhtunud, on see lausa kriminaalne. Tema sõnul ei või Eesti Posti allettevõtted ilma peakontori teadmata midagi sarnast teha.
Ka Tallinna peapostkontori väljakande, ekspluatatsiooni- ega kommertsosakonnas teatud midagi sarnasest ajalehest. «Meie poole pole keegi pöördunud,» väitis peapostkontori kommertsosakonna juhataja Eve Grigorius.
Hetkel kuum
7 kontrollküsimust: kas käitud ettevõtjana õigesti?
Eesti Ekspressi Kirjastuse ASi peadirektor Gunnar Kobin ütles, et ta kuuleb nimetatud väljaandest esimest korda. «Meie ei ole andnud sellisele väljaandele luba levitada oma lehte Eesti Ekspressi tellijatele,» kinnitas Kobin. Ta kasutab reklaamlehe iseloomustamiseks sõna «plagiaat». «Eesti Ekspressiga pole keegi Reklaam Kõigile toimetusest üldse vestelnud,» kinnitas ta. Samuti pole Reklaam Kõigile väljaandjad pöördunud loa saamiseks Äripäeva esindajate poole.
ASi Matsu esindaja Merli Kallisaar ütles telefonivestluses, et nende jaoks tuli Rahavapostiteenuste ASi keeldumine lehe levitamisest üllatusena. «Esialgu lubasid firma esindajad, et lehe võib kanda laiali postkastidesse, kus käib Eesti Ekspress ja Äripäev,» sõnas ta. «Meile öeldi, et lehte ei või panna teiste väljaannete vahele, kuid muust loa küsimisest polnud juttu enne, kui leht oli juba valmis,» ütles Kallisaar. Tema sõnutsi on Rahvapostiteenuste ASi käes praegu ligi 16 000 lehe eksemplari, mida pole laiali kantud. Tartus vedas tema sõnutsi lehe ilma komplikatsioonideta laiali AS Postimees.
ASi Postimmees kojukandeülem Ene Arike ütles, et nende firma ei viinud lehte ainult Äripäeva ja Eesti Ekspressi tellijatele, vaid ka teistele firmadele. Tema sõnutsi saadeti Tartusse Reklaam Kõigile toimetusest 2000 eksemplari. «Mida iganes nad sinna esikaanele ka ei trüki, meie viisime lehe suvalistele firmadele ja mõnele eraisikule,» märkis Arike.
AS Matsu projektijuht Arnis Uzklingis ütles, et tema arvamuse kohaselt ei ole leht oma lugejaid petnud. «Me pole saanud ühtegi pretensiooni,» kinnitas ta.
Projektijuht märkis, et tema arusaamisel pole petetud ka reklaami tellijaid. «Osa maksis bartertehinguga, osa rahas,» sõnas ta. «Eesti Telefoni ja draamateatri reklaam ilmus tasuta,» lisas ta. Ajakirjaga Luup sõlmis Reklaam Kõigile esindaja Uzklingise sõnul partertehingu, mille kohaselt ilmub nende reklaam mõnes nimetatud ajakirja numbris.
Uzklingis sõnas, et Rahavpostiteenuste AS teatas oma keeldumisest lehte levitada alles eile hommikul, RE Eesti Post esindaja Merike Kalam, kellega ASil Matsu oli kokkulepe lehe otsepostituseks, viibivat aga hetkel komandeeringus. «Lehe levitamiseks sõlmisime ühekordse lepingu mõnede kohalike postkontoritega,» sõnas projektijuht. Tema sõnutsi läks lehe laialivedamine ASile Matsu maksma umbes 10 000 krooni.
Kogu projekti investeeris AS Matsu Uzklingise ütlusel 60 000 krooni, mis loodetakse tasa teenida kolme kuuga.