• OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • 08.05.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Inglise ja Taani firma väljakutse SASile

«Käesolev kontsessioonileping on esimene, mille British Airways sõlmis Suurbritanniast väljapoole jääva firmaga,» ütles BA oma avalduses. Kokkulepe annab Sun-Airile õiguse kasutada kaubamärki British Airways Express, lennata BA värvide ja lennukoodi all ning kasutada BA ülemaailmset piletimüügivõrku.
Vastutasuks teenib BA algul 250 000 naela aastas teenuste ja müügituludena, mida annavad British Airways Expressi lennud Taanis ning Taani, Norra ja Rootsi vahel.
Mõlemad firmad jäävad eraldi juriidilisteks isikuteks ning aktsiate vahetust ei toimu.
Sun-Air teenindas möödunud aastal 120 000 reisijat. Firma ei tegele kaubavedudega.
Firma 12 British Aerospace Jetstreami lennukit, mis võtavad pardale 18--30 reisijat, sooritavad 260 lendu nädalas. BA juhatus loodab, et provintsilinnadest välismaale sõitvad taanlased teevad nüüd kogu lennu BA värvide all. See õõnestaks SASi domineerivat positsiooni nii sise- kui välislendudel.
BA piirkondlik direktor Lee Shave arvas, et vaevalt jäävad SAS ja Lufthansa käed rüpes ootama. «Olen kindel, et SAS teeb oma suurt turuosa ja kontrolli Skandinaavia turu üle ära kasutades kõik võimaliku, surumaks seda algatust maha,» ütles ta.
SASi esialgne reageering oli põlglik. «Me ei mõista, miks reisijad peaksid parema meelega sõitma BA värvides ja mitte Sun-Airi värvides lennukiga,» ütles SASi pressiesindaja Jens Peter Skaarup. REUTER-- BNS

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele