• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 05.06.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toll karmistab kütusekontrolli

Vello Valmi sõnul hakkab toll aktsiisist ning käibemaksust kõrvalehoidjate tabamiseks kontrollima kõiki raudtee kaudu Eestisse sisse- ja väljaveetavaid paakvaguneid.
Valm lausus, et juuni alguses tõhustas toll kontrolli raudteel liikuvate kütusetsisternide üle. «Üritame kontrollida kõiki paakvaguneid, mis on riiki tulnud või välja läinud,» ütles ta.
Samal ajal uue korra käivitamisega korraldas toll möödunud nädalavahetusel järjekordse operatsiooni salakütuse tabamiseks raudteel. Valmi ütluse kohaselt avastasid tolliametnikud mitu kahtlast veost, mis vajavad aga täiendavat kontrollimist. Tartus ja Rakveres peeti kinni kokku 3300 tonni bensiini ja 3100 tonni diislit, mille puhul oli alust arvata maksudest kõrvalehoidmist. Ühtekokku saabus nädalavahetuse ajal Eestisse 500 keskmiselt 60tonnist kütusevagunit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Valmi sõnul olid seekordsed vahelejääjad kaks riiulifimat, täiendavat infot tuntud kütusefirmade võimaliku seotuse kohta salakütusega tema ütlusel ei saadud.
Sellist lauskontrolli tehakse Valmi sõnutsi nii kaua, kuni kehtestatakse uus kord ja käivituvad efektiivsemad kontrollmehhanismid. «Ideaalne oleks, kui kõik oleks elektrooniliselt kontrollitav nagu maanteel,» rääkis ta. «Tolli elektrooniline arvutisüsteem tuleb aga raudteel alles luua.»
Valmi sõnul laekub järelkontrolli käigus informatsioon raudteel veetud kütuse kohta tollile liiga hilja, mistõttu kaubasaajaks märgitud riiulifirmad jõuavad kütusekoguse edasi müüa veel enne, kui toll kauba kadumisest teada saab. «Me saame neid küll trahvida ja maksude tasumist nõuda, raha pole sealt aga enam võimalik saada,» tõdes Valm.
Valm möönis, et peamised kütuse sissevedajad on riiulifirmad, kellel tavaliselt puudub käive ning seetõttu pole nad ka käibemaksukohustuslased. Salakütusega tegelemises süüdistatud ASi Termoil eelmisel kolmapäeval suletud Maardu terminaali kohta, ütles Vello Valm, et Termoili terminaal jääb suletuks seni, kuni juurdlus ASi Parevek ja ASi Termoil üle pole lõppenud. «Kui me Termoili avaksime, siis poleks kindel, et sealt kütust kaduma ei läheks,» ütles ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele