• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 06.06.96, 01:00

Reklaamimine ühistranspordil väheneb

Trammi- ja trollibussikoondise peadirektor Jüri Savitski rääkis, et ajal, mil linnavalitsus valmistas ette reklaamimaksu määrust, üritas trammi- ja trollibussikoondis esitada oma eelnõu maksu kehtestamise kohta, kuid see ei leidnud linnavalitsuses mingit vastukaja.
«Kogu süsteem tuleks läbi vaadata ja ümber korraldada,» lausus Savitski. «Reklaamimaksu kehtestamine aasta alguses külvas ainult segadust ning peletas klienid eemale,» kinnitas ta.
Tallinna trammi- ja trollibussikoondise trammipargi direktor Uno Heinvere ütles, et lepingu kohaselt peab klient katma trammi ülevärvimise kulu juhul, kui ta soovib katkestada lepingu enne tähtaega.
Heinvere sõnutsi on praegu käigus üle kümne reklaamtrammi, millelt on ära võetud reklaamitava firma nimega kleebised, kuid mida pole suudetud uuesti üle vär-vida.
Paraku ei saa koondis Heinvere sõnutsi nõuda lepingu katkestanud kliendilt sõidukite ülevärvimist, kuna lepingus pole märget, et linnavalitsus võib muuta reklaamimaksu määra lepingu kehtivuse ajal. «Seega võib reklaamimaksu kehtestamist aasta alguses tõlgendada lepingu rikkumisena linnavalitsuse poolt,» lausus Heinvere.
«Linnavalitsusel on samal põhjusel raske maksu kätte saada firmadelt, kes keelduvad reklaamimaksu maksmisest,» märkis ta.
Pärast reklaamimaksu kehtestamist on Heinvere sõnutsi paljud firmad hakanud oma reklaamtramme ümber kujundama või loobunud lepingust trammipargiga.
«Kuna määruse kohaselt on maksustatav vaid reklaamtekst, firmatunnus ja toote pilt, siis kahandavad firmad selle osa trammil miinimumini ja kasutavad rohkem igasuguseid lilli, liblikaid ja tibusid, mis maksu alla ei kuulu,» rääkis Heinvere.
Ta tõi näiteks firma Elcoteq reklaamtrammi, kus tähed ulatusid varem trammi põrandast katuseni. «Sellisel kujul end edasi reklaamides oleks firma pidanud trammi käigus hoidmise eest maksma ligi 12 000 krooni kuus,» märkis ta.
Ühe reklaamtrammi maksumus firma jaoks on Heinvere ütlusel umbes 40 000 krooni, kuna firmal tuleb katta ise nii trammi värvimise kui disaini kulud. Lisaks tuleb maksta reklaamimaksu linnale, mis on aasta algusest 150 krooni ruutmeetri eest.
Alkoholi- ja tubakareklaami puhul on maksumäär kolmekordne.
Trammi- ja trollibussikoondise trollipargi direktor Pärt Põldemaa kinnitas, et tänavu pole trollipark sõlminud ühtegi lepingut reklaamtrolli värvimiseks. Pärast reklaamimaksu kehtestamist ütles Põldemaa sõnutsi lepingu trollipargiga üles kolm firmat.
«Kohvisordi Löfbergs Lila reklaamtroll oli juba peaaegu valmis, kui klient teatas, et nende eelarve seda käigus hoida ikkagi ei võimalda,» ütles Põldemaa.
Ta lisas, et välismaa firmad eelistavad paigutada oma reklaami trammile. «Troll on nende jaoks üsna müstiline nähtus ja peale reklaamihinna tõusu on huvi veelgi vähenenud,» sõnas ta.
Jüri Savitski ütles, et kõige valusamini mõjuski reklaamimaks välisfirmade esindustele Eestis, kes ei saa muuta omavoliliselt reklaamtrammi disaini. Samas on välisfirmade reklaamieelarve määratud enne reklaamimaksu kehtestamist, mistõttu on raske leida katet ootamatutele lisakuludele, lisas Savitski.
Savitski sõnul loodab trammi- ja trollibussikoondis saada sel aastal reklaamitulusid siiski 6 mln kr, samapalju kui mullu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele