Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaamimine ühistranspordil väheneb

    Trammi- ja trollibussikoondise peadirektor Jüri Savitski rääkis, et ajal, mil linnavalitsus valmistas ette reklaamimaksu määrust, üritas trammi- ja trollibussikoondis esitada oma eelnõu maksu kehtestamise kohta, kuid see ei leidnud linnavalitsuses mingit vastukaja.
    «Kogu süsteem tuleks läbi vaadata ja ümber korraldada,» lausus Savitski. «Reklaamimaksu kehtestamine aasta alguses külvas ainult segadust ning peletas klienid eemale,» kinnitas ta.
    Tallinna trammi- ja trollibussikoondise trammipargi direktor Uno Heinvere ütles, et lepingu kohaselt peab klient katma trammi ülevärvimise kulu juhul, kui ta soovib katkestada lepingu enne tähtaega.
    Heinvere sõnutsi on praegu käigus üle kümne reklaamtrammi, millelt on ära võetud reklaamitava firma nimega kleebised, kuid mida pole suudetud uuesti üle vär-vida.
    Paraku ei saa koondis Heinvere sõnutsi nõuda lepingu katkestanud kliendilt sõidukite ülevärvimist, kuna lepingus pole märget, et linnavalitsus võib muuta reklaamimaksu määra lepingu kehtivuse ajal. «Seega võib reklaamimaksu kehtestamist aasta alguses tõlgendada lepingu rikkumisena linnavalitsuse poolt,» lausus Heinvere.
    «Linnavalitsusel on samal põhjusel raske maksu kätte saada firmadelt, kes keelduvad reklaamimaksu maksmisest,» märkis ta.
    Pärast reklaamimaksu kehtestamist on Heinvere sõnutsi paljud firmad hakanud oma reklaamtramme ümber kujundama või loobunud lepingust trammipargiga.
    «Kuna määruse kohaselt on maksustatav vaid reklaamtekst, firmatunnus ja toote pilt, siis kahandavad firmad selle osa trammil miinimumini ja kasutavad rohkem igasuguseid lilli, liblikaid ja tibusid, mis maksu alla ei kuulu,» rääkis Heinvere.
    Ta tõi näiteks firma Elcoteq reklaamtrammi, kus tähed ulatusid varem trammi põrandast katuseni. «Sellisel kujul end edasi reklaamides oleks firma pidanud trammi käigus hoidmise eest maksma ligi 12 000 krooni kuus,» märkis ta.
    Ühe reklaamtrammi maksumus firma jaoks on Heinvere ütlusel umbes 40 000 krooni, kuna firmal tuleb katta ise nii trammi värvimise kui disaini kulud. Lisaks tuleb maksta reklaamimaksu linnale, mis on aasta algusest 150 krooni ruutmeetri eest.
    Alkoholi- ja tubakareklaami puhul on maksumäär kolmekordne.
    Trammi- ja trollibussikoondise trollipargi direktor Pärt Põldemaa kinnitas, et tänavu pole trollipark sõlminud ühtegi lepingut reklaamtrolli värvimiseks. Pärast reklaamimaksu kehtestamist ütles Põldemaa sõnutsi lepingu trollipargiga üles kolm firmat.
    «Kohvisordi Löfbergs Lila reklaamtroll oli juba peaaegu valmis, kui klient teatas, et nende eelarve seda käigus hoida ikkagi ei võimalda,» ütles Põldemaa.
    Ta lisas, et välismaa firmad eelistavad paigutada oma reklaami trammile. «Troll on nende jaoks üsna müstiline nähtus ja peale reklaamihinna tõusu on huvi veelgi vähenenud,» sõnas ta.
    Jüri Savitski ütles, et kõige valusamini mõjuski reklaamimaks välisfirmade esindustele Eestis, kes ei saa muuta omavoliliselt reklaamtrammi disaini. Samas on välisfirmade reklaamieelarve määratud enne reklaamimaksu kehtestamist, mistõttu on raske leida katet ootamatutele lisakuludele, lisas Savitski.
    Savitski sõnul loodab trammi- ja trollibussikoondis saada sel aastal reklaamitulusid siiski 6 mln kr, samapalju kui mullu.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.