Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Millisel juhul on kasulik kaupa transportida lennukiga?
Väga paljud firmad lähe-tavad väiksemaid saade-tisi lennutranspordiga, ku-na kiirus ja hinnavahe on teiste transpordiliikidega võrreldes küllalt soodne.
Auto- ja konteinervedudel on miinimum hind, mis sõltuvalt vedajast kehtib tavaliselt 100--150 kilogrammini. Autotranspordi puhul tuleb kliendil igaljuhul maksta vähemalt miinimumhind. Seetõttu on väikeste kauba koguste saatmine kaugematesse paikadesse, kus miinimumhind on transpordi keerukuse tõttu suhteliselt kõrge, soodus korraldada lennu-transpordiga. Autotranspordis hakkab hinnaskaala kukkuma suuremate koguste puhul, mis ületa-vad miinimumhinna koguse.
Lisaks madalamale hinnale mängib lennutranspordi puhul olulist rolli ka kiirus. Isegi kui hind läheb suuremate kaubakoguste puhul teiste transpordiliikidega võrreldes kallimaks, kaa-lub saavutatud kiirus selle mõnikord üle.
Lennutranspordi eeli-seks on ka kauba mahu arvestuse erinevused. Rahvusvaheliste seadustega on paika pandud, et lennutranspordi puhul võrdub 1m³ 167 mahukiloga, autotranspordis võrdub kuupmeeter aga 333 mahukiloga. Juhul, kui mahukaal ületab kau-ba tegeliku füüsilise kaalu võetakse arvestuslikuks mahukaal. Sellisel juhul tuleb ühe kuupmeetri kauba puhul maksta autotransporti kasutades 333 kilo eest, lennutranspordis aga vaid 167 kilo eest.