• OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2250,42%35 855,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,85
  • OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2250,42%35 855,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,85
  • 24.07.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestlased kulutavad rohkem raha riietele

Tööstuskaupadest suurenes garderoobikaupade osatähtsus.
EMORi suunajuhi Jaano Inno sõnul võib garderoobikaupade osakaalu tõusmise põhjus teises kvartalis olla ka sesoonsus.
Tuleviku uuringute instituudi juhataja Erik Tergi ütlusel peaks tööstuskaupade osa hoopis järk-järgult vähenema.
Tergi sõnutsi on küll toidu osakaal elanike kulutustes aasta-aastalt vähenenud, tõusevad aga eluaseme kulud. Toidukaubad on ühiskonnas üks indikaator, mis näitab ühiskonna kihistumist, rääkis Terk.
Kevadel suurenesid ka kulutused eluasemele -- esimeses kvartalis läks 18 protsenti tarbija tuludest eluasemele, teises kvartalis aga 21 protsenti.
Samas vähenesid kulutused toidule -- esimeses kvartalis moodustas toit 35 protsenti keskmise tarbija sissetulekust ja teises kvartalis 32 protsenti.
EMORi andmetel kulutas käesoleva aasta teises kvartalis tarbija, kelle tulud jäid 2100--3800 krooni piiridesse, toidule vaid 27,7%.
Ühiskonnagruppide erinevast ostujõust annab tunnistust eelkõige raha paigutamine ja maksud, lausus Terk.
Üle 3800 krooni kuus saaja kulutab maksudeks või hoiustab oma sissetulekust 16,5 protsenti, sellekohane näitaja alla 960 krooni saajate hulgas on 5,4 protsenti, väidab EMORi uurimus.
EMOR koostab igas kvartalis elanikkonna ostupaneeli, mis sisaldab elanikkonna tulude ja kulude jaotamist.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele