• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 24.07.96, 01:00

Eestlased kulutavad rohkem raha riietele

Tööstuskaupadest suurenes garderoobikaupade osatähtsus.
EMORi suunajuhi Jaano Inno sõnul võib garderoobikaupade osakaalu tõusmise põhjus teises kvartalis olla ka sesoonsus.
Tuleviku uuringute instituudi juhataja Erik Tergi ütlusel peaks tööstuskaupade osa hoopis järk-järgult vähenema.
Tergi sõnutsi on küll toidu osakaal elanike kulutustes aasta-aastalt vähenenud, tõusevad aga eluaseme kulud. Toidukaubad on ühiskonnas üks indikaator, mis näitab ühiskonna kihistumist, rääkis Terk.
Kevadel suurenesid ka kulutused eluasemele -- esimeses kvartalis läks 18 protsenti tarbija tuludest eluasemele, teises kvartalis aga 21 protsenti.
Samas vähenesid kulutused toidule -- esimeses kvartalis moodustas toit 35 protsenti keskmise tarbija sissetulekust ja teises kvartalis 32 protsenti.
EMORi andmetel kulutas käesoleva aasta teises kvartalis tarbija, kelle tulud jäid 2100--3800 krooni piiridesse, toidule vaid 27,7%.
Ühiskonnagruppide erinevast ostujõust annab tunnistust eelkõige raha paigutamine ja maksud, lausus Terk.
Üle 3800 krooni kuus saaja kulutab maksudeks või hoiustab oma sissetulekust 16,5 protsenti, sellekohane näitaja alla 960 krooni saajate hulgas on 5,4 protsenti, väidab EMORi uurimus.
EMOR koostab igas kvartalis elanikkonna ostupaneeli, mis sisaldab elanikkonna tulude ja kulude jaotamist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele