Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Automaatkäigukast pole tont, mida kartma peaks

    Automaatkäigukasti peetakse tihti madala töökindlusega seadmeks, mida on raske remontida. Tehnikaspetsialistid ei ole selle väitega nõus.
    Automaatkäigukast on piisavalt töökindel asi, muidugi, kui teda õieti kasutada, leiavad ASi Taket tegevdirektor Olav Õismaa ja meister Heigo Hummel. Inimesed ei tea sageli, mida tohib, mida mitte. Õige ekspluatatsiooni korral «kustub» enne auto kui käigukast, arvavad nii automüüjad kui remondifirmad. Iseasi on see, et paljud juhid ei ole huvitatud sellest, et auto pool tööd ise ära teeb ja eelistavad ise käiku vahetada, et säiliks «päris» sõitmise tunne.
    Arvamus, et automaatkäigukasti remont on väga spetsiifiline, on siiski õigustatud, ehkki selles pole midagi ületamatut. Sellega tegelevad firmad on Eestis olemas ja seetõttu ei tähenda võimalik rike sugugi seda, et auto mitmeks nädalaks seisma panna tuleks.
    Olulisemaid asju, mida automaatkäigukastiga auto kasutamisel silmas tuleks pidada, on pukseerimine. Automaatkastiga autot ei tohi pukseerida seisva mootoriga -- kui töötab mootor, töötab ka automaatkäigukasti õlipump, kuivalt vedamine mõjub kastile hukutavalt.
    Samamoodi hukutavalt mõjub automaatkastile ka õli ja õlifiltri vahetamata jätmine. Kui mootori puhul saadakse õlifiltri vahetamise vajalikkusest aru, siis käigukasti puhul kipub see sageli ununema. Taketi andmetel soovitatakse meie oludes üldiselt õli ja filtri vahetus ette võtta käsiraamatutes toodud tähtajast pisut varem, umbes 50 000 km läbimise järel, arvestades teede olukorda.
    Tihti minnakse kergemat teed -- vahetatakse vaid õli ja pestakse kast puhtaks. Sellest võib siiski väheks jääda, sest filtri konstruktsioon ei võimalda välisel vaatlusel näha võimalikke sisemisi vigastusi. Õli vahetusel tuleb hoolikalt jälgida spetsifikatsiooni, et tegu oleks just sellele kastile ja autole ette nähtud määrdeainega.
    Tavaliselt müüakse koos filtriga põhjatihend, mis tuleks samuti välja vahetada. Erinevalt mootoriõli nivoo mõõtmisest mõõdetakse automaatkasti õli taset töötava mootori juures, käigukang on P-asendis.
    Esimeste ebakõlade ilmnemisel tuleks kiiresti remonditöökotta pöörduda -- see väldib hilisemat kapitaalremondi vajadust.
    Sagedamini esinevate vigade hulka kuulub modulaatori rike -- käiguvahetused hakkavad toimuma hiljem. Hilisemad käiguvahetused tähendavad kummimansettide ja siduriketaste kulumist, see aga hakkab omakorda tekitama pauguga käiguvahetusi.
    Turbiiniga ei tohiks üldjuhul midagi juhtuda. Kui aga siiski juhtub, siis seda sõlme ei remondita, vaid asendatakse. Piltlikult on tegu konservikarbiga, mida enam uuesti kinni ei pane.
    Külmal hommikul sõitu alustades tuleks käigukasti pikema ea huvides autot soojendada 3--5 minutit -- kummitihendid pole külmalt piisavalt elastsed ja võivad üles öelda.
    Sarnaselt muudele detailidele ja sõlmedele ei saa ka automaatkäigukasti puhul selle tüüpi määrata vaid auto margi ja väljalaskeaasta põhjal. Tihti toimub modifikatsioonimuutus keset aastat ja nii ei saa ilma täpse uurimiseta selgust, millise modifikatsiooniga tegu.
    Kõige elementaarsem võimalus vale filtri ja tihendi ostmist vältida on vaadata põhjatihendi kuju ja kinnituspoltide arvu.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.