Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Automaatkäigukast pole tont, mida kartma peaks

    Automaatkäigukasti peetakse tihti madala töökindlusega seadmeks, mida on raske remontida. Tehnikaspetsialistid ei ole selle väitega nõus.
    Automaatkäigukast on piisavalt töökindel asi, muidugi, kui teda õieti kasutada, leiavad ASi Taket tegevdirektor Olav Õismaa ja meister Heigo Hummel. Inimesed ei tea sageli, mida tohib, mida mitte. Õige ekspluatatsiooni korral «kustub» enne auto kui käigukast, arvavad nii automüüjad kui remondifirmad. Iseasi on see, et paljud juhid ei ole huvitatud sellest, et auto pool tööd ise ära teeb ja eelistavad ise käiku vahetada, et säiliks «päris» sõitmise tunne.
    Arvamus, et automaatkäigukasti remont on väga spetsiifiline, on siiski õigustatud, ehkki selles pole midagi ületamatut. Sellega tegelevad firmad on Eestis olemas ja seetõttu ei tähenda võimalik rike sugugi seda, et auto mitmeks nädalaks seisma panna tuleks.
    Olulisemaid asju, mida automaatkäigukastiga auto kasutamisel silmas tuleks pidada, on pukseerimine. Automaatkastiga autot ei tohi pukseerida seisva mootoriga -- kui töötab mootor, töötab ka automaatkäigukasti õlipump, kuivalt vedamine mõjub kastile hukutavalt.
    Samamoodi hukutavalt mõjub automaatkastile ka õli ja õlifiltri vahetamata jätmine. Kui mootori puhul saadakse õlifiltri vahetamise vajalikkusest aru, siis käigukasti puhul kipub see sageli ununema. Taketi andmetel soovitatakse meie oludes üldiselt õli ja filtri vahetus ette võtta käsiraamatutes toodud tähtajast pisut varem, umbes 50 000 km läbimise järel, arvestades teede olukorda.
    Tihti minnakse kergemat teed -- vahetatakse vaid õli ja pestakse kast puhtaks. Sellest võib siiski väheks jääda, sest filtri konstruktsioon ei võimalda välisel vaatlusel näha võimalikke sisemisi vigastusi. Õli vahetusel tuleb hoolikalt jälgida spetsifikatsiooni, et tegu oleks just sellele kastile ja autole ette nähtud määrdeainega.
    Tavaliselt müüakse koos filtriga põhjatihend, mis tuleks samuti välja vahetada. Erinevalt mootoriõli nivoo mõõtmisest mõõdetakse automaatkasti õli taset töötava mootori juures, käigukang on P-asendis.
    Esimeste ebakõlade ilmnemisel tuleks kiiresti remonditöökotta pöörduda -- see väldib hilisemat kapitaalremondi vajadust.
    Sagedamini esinevate vigade hulka kuulub modulaatori rike -- käiguvahetused hakkavad toimuma hiljem. Hilisemad käiguvahetused tähendavad kummimansettide ja siduriketaste kulumist, see aga hakkab omakorda tekitama pauguga käiguvahetusi.
    Turbiiniga ei tohiks üldjuhul midagi juhtuda. Kui aga siiski juhtub, siis seda sõlme ei remondita, vaid asendatakse. Piltlikult on tegu konservikarbiga, mida enam uuesti kinni ei pane.
    Külmal hommikul sõitu alustades tuleks käigukasti pikema ea huvides autot soojendada 3--5 minutit -- kummitihendid pole külmalt piisavalt elastsed ja võivad üles öelda.
    Sarnaselt muudele detailidele ja sõlmedele ei saa ka automaatkäigukasti puhul selle tüüpi määrata vaid auto margi ja väljalaskeaasta põhjal. Tihti toimub modifikatsioonimuutus keset aastat ja nii ei saa ilma täpse uurimiseta selgust, millise modifikatsiooniga tegu.
    Kõige elementaarsem võimalus vale filtri ja tihendi ostmist vältida on vaadata põhjatihendi kuju ja kinnituspoltide arvu.
  • Hetkel kuum
Andi Pleskovski: tänavuse aasta hea ja halb stsenaarium büroopindade turul
Sel aastal on büroopindade turul kõige tõenäolisemad kaks stsenaariumi, millede puhul oleneb realiseerumine eelkõige arengutest majanduses, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Sel aastal on büroopindade turul kõige tõenäolisemad kaks stsenaariumi, millede puhul oleneb realiseerumine eelkõige arengutest majanduses, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Apple andis investoritele külma duši Suurim langus kuue aasta jooksul
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Tallink pea kahekordistas jaanuaris reisijate arvu
AS Tallink Grupp vedas 2023. aasta jaanuaris 338 194 reisijat, mida on 86% võrra enam võrreldes eelmise aasta jaanuariga.
AS Tallink Grupp vedas 2023. aasta jaanuaris 338 194 reisijat, mida on 86% võrra enam võrreldes eelmise aasta jaanuariga.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Ministeerium värbas Ragn-Sellsi arendusjuhi asekantsleriks
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Eestis elavad Euroopa suuruselt teised alkoholitarbijad
Eurostati andmeil kulutasid Euroopa Liidus alkoholile kõige rohkem lätlased ja nende järel kohe eestlased.
Eurostati andmeil kulutasid Euroopa Liidus alkoholile kõige rohkem lätlased ja nende järel kohe eestlased.

Olulisemad uudised

Raadiohommikus: suure raha hind, paisuvad jalgpallimiljardid ja kliimaseadus
Neljapäevases raadio hommikuprogrammis selgitame välja, mis suunas liiguvad hinnad ja intressimäärad, räägime globaalseks megatööstuseks kasvanud jalgpalliärist ning küsime, kellele on tarvis kliimaseadust.
Neljapäevases raadio hommikuprogrammis selgitame välja, mis suunas liiguvad hinnad ja intressimäärad, räägime globaalseks megatööstuseks kasvanud jalgpalliärist ning küsime, kellele on tarvis kliimaseadust.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.