Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
SAS vahetas Tallinnas teenindajat
Eesti Lennujaamade peadirektori Tõnu Mardo sõnul hakkab SASi teenindama firma uus maapealne käsitsusteenistus, mis on moodustatud senise teenindus- ja infoteenistuse baasil. Lisaks on tema teatel uuendatud oluliselt kasutatavaid tehnilisi vahendeid.
Mardo kinnitas, et SAS ja Eesti Lennujaamad ei ole lennukite teenindamiseks loonud ühisfirmat. Lepingu kohaselt ostab SAS Eesti Lennujaamadelt maapealset teenindust, viimane on ostnud SASilt koolitusteenust.
Lisaks olemasolevatele teenindusmasinatele ja -seadmetele on Eesti Lennujaamad liisinud mõningad masinad ja tehnoloogilised süsteemid.
Mardo sõnul kuulub lennukite maapealse teeninduse hulka eelkõige reisijate registreerimine, pagasikäsitsus, õhusõiduki tehniline teenindus, laadimine ja saatedokumentide vormistamine. Eesti Lennujaamade töötajate arv suureneb seetõttu 54 inimese võrra.
SASiga rahvusvaheliselt koostööd tegev Saksa lennufirma Lufthansa jätkab esialgu Estonian Airi maapealse teeninduse kasutamist Tallinnas. Lufthansa Eesti esindaja Aleksandar Tasin kinnitas, et firma esialgu mingeid muutusi ette ei võta. Ta lisas, et ei näe hetkel partneri muutmiseks ka mingit põhjust.
SAS osales kevadel RASi Estonian Air erastamiskonkursil, mille võitis Taani lennufirma Maersk Air. SASi asepresident Lars Lindgren kinnitas siis, et lennukompanii ei hakka turgu rikkuma sellega, et hakkab opereerima madalate hindadega. Samas on ta öelnud, et Maersk Airil võib Estonian Airi kaudu SASiga konkureerimine muutuda raskemaks.