Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pakterminal avas tankerikai
Leping Tallinna Sadamaga tähendab, et Pakterminalil tuleb aastas vedada vähemalt pool miljonit tonni naftasaadusi, mis tagab tehtud investeeringute tasuvuse, märkis Pakterminali peadirektor Anti Oidsalu.
Muuga sadamas avatud tankerikai on moodsaim Läänemere piirkonnas ja see on hea näide Hollandi ja Eesti koostööst, ütles Pakterminali ühe omaniku, Hollandi firma Royal Pakhoed juhatuse liige Jan Berghuis.
Holland toetab Eesti soovi meelitada ligi välisinvestoreid, teatas pidulikul avamisel Annemarie Jorritsma-Lebbink.
Uus kai on 253 meetrit pikk ja võib vastu võtta kuni 170 meetri pikkuseid tankereid. Esimene laev sildus sadama uue kai juures 30. juunil ja tänaseks on seal laaditud juba 265 000 tonni kütust. Kokku on Pakterminali kolme kai kaudu tänavu laaditud 2,2 miljonit tonni naftasaadusi, mis on viis protsenti rohkem kui eelmise aasta jooksul.
Sel suvel valmis vahetult Pakterminali naabruses ka Ameerika firma Coastal Corp investeeringuna Termoili torujuhe, mille kaudu on võimalik pumbata aastas miljon tonni naftaprodukte. Konkurentsi põhiliselt vedelkütuste transiidiga tegeleva Pakterminali omanikud ei karda, sest Eestit transiidina läbivat kütust jagub mõlemale.
Meie ühine huvi Termoili investeerinud Coastaliga on meelitada Eestisse kütusevood, mis võiksid minna läbi Läti või Leedu, ütles Pakterminali osaniku ASi N-Terminaal juhatuse esimees Endel Siff. «Ehk suudavad ameeriklased meie ametnikele selgeks teha, mis asi on transiidipoliitika,» kommenteeris ta. «Meie pole seni suutnud.»