• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 20.09.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Opel Frontera muutub kaasaegsemaks

mootor: 2,5 l, R4, turbodiisel
võimsus: 115 hj
kütusekulu:

Artikkel jätkub pärast reklaami

keskmiselt: 10,0 (10,2) l/100 km
kiirendus 0--100 km/h: 16 (16,8) s
maksimaalkiirus: 155 (160) km/h
pikkus: 4192 (4942) mm
laius: 1780 (1764) mm
kõrgus: 1721 (1753) mm
teljevahe: 2330 (2760) mm
Euroopa populaarseim maastikuauto, 1991. aastast toodetav Opel Frontera, teeb 1997. mudeliaastaks läbi järjekordsed uuendused.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suurim uuendus on Frontera TDSi uus jõuallikas -- koostöös itaalia diiselmootoreid tootva firmaga VM Motori välja töötatud 2,5-liitrise töömahuga 115 hj turbodiiselmootor.
Seni kasutati diisel-Fronteradel Isuzu 2,8-liitrist turbodiiselmootorit.
Erinevalt tavapäraselt selle klassi autodel kasutatavatest jõuallikatest, kus kütuse etteandmissüsteem on mehaaniline, on Frontera uuel mootoril kasutusel elektrooniline juhtimissüsteem, mis on tuttav juba Opel Omegalt.
Lisaks diiselmootorile kasutatakse väiksemal mudelil ka 2-liitrilist, suuremal aga 2,2-liitrilist bensiinimootorit
Ehkki uus mootor on oma eelkäijast väiksema töömahuga, pole Opel läinud sellega võimsuse vähendamise teed -- uus mootor on vanast võimsam, kusjuures maksimaalvõimsus saavutatakse senisest madalamatel pööretel. Tänu elektroonika laialdasemele kasutuselevõtule on Frontera muutunud ka ökonoomsemaks -- uue, senisest rangema metoodika järgi mõõtes on keskmine kütusekulu 10--10,2 l/100 km.
Keretüüpe on Fronteral endiselt kolm -- lühendatud teljevahega kaheukseline Frontera Sport Hard Top (jäiga äravõetava katusega), samasugune, kuid pehme katusega Frontera Sport Soft Top, ning neljaukseline Frontera.
Põhjalikult on uuendatud Frontera armatuurlauda, mille uus kujundus on märgatavalt «sõiduautolikum» -- seniste nurgeliste joonte asemele on tulnud ümaramad vormid. Näidikuplokk on muutunud üsna Vectral ja Omegal kasutatava sarnaseks.
Ohutuse alalt tasub mainimist, et nüüdsest on nii juhi kui kaassõitja koht varustatud turvapatjadega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Klaasipuhastite ja tulede lülitusnupud, mille kasutamise ebamugavusele teedeta oludes liikumisel ÄP mullukevadises autotestis tähelepanu juhtis, on kadunud ja selle asemele tulnud tavapärased kangid.
Mõnevõrra on uuendatud ka uksepaneele ja lisatud kaks lisavaljuhääldit -- neid on nüüd kokku kuus.
Kõik Opel Fronterad on neljarattaveolised, kusjuures maanteel sõites saab esisilla ka välja lülitada.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele