• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Opel Frontera muutub kaasaegsemaks

    mootor: 2,5 l, R4, turbodiisel
    võimsus: 115 hj
    kütusekulu:
    keskmiselt: 10,0 (10,2) l/100 km
    kiirendus 0--100 km/h: 16 (16,8) s
    maksimaalkiirus: 155 (160) km/h
    pikkus: 4192 (4942) mm
    laius: 1780 (1764) mm
    kõrgus: 1721 (1753) mm
    teljevahe: 2330 (2760) mm
    Euroopa populaarseim maastikuauto, 1991. aastast toodetav Opel Frontera, teeb 1997. mudeliaastaks läbi järjekordsed uuendused.
    Suurim uuendus on Frontera TDSi uus jõuallikas -- koostöös itaalia diiselmootoreid tootva firmaga VM Motori välja töötatud 2,5-liitrise töömahuga 115 hj turbodiiselmootor.
    Seni kasutati diisel-Fronteradel Isuzu 2,8-liitrist turbodiiselmootorit.
    Erinevalt tavapäraselt selle klassi autodel kasutatavatest jõuallikatest, kus kütuse etteandmissüsteem on mehaaniline, on Frontera uuel mootoril kasutusel elektrooniline juhtimissüsteem, mis on tuttav juba Opel Omegalt.
    Lisaks diiselmootorile kasutatakse väiksemal mudelil ka 2-liitrilist, suuremal aga 2,2-liitrilist bensiinimootorit
    Ehkki uus mootor on oma eelkäijast väiksema töömahuga, pole Opel läinud sellega võimsuse vähendamise teed -- uus mootor on vanast võimsam, kusjuures maksimaalvõimsus saavutatakse senisest madalamatel pööretel. Tänu elektroonika laialdasemele kasutuselevõtule on Frontera muutunud ka ökonoomsemaks -- uue, senisest rangema metoodika järgi mõõtes on keskmine kütusekulu 10--10,2 l/100 km.
    Keretüüpe on Fronteral endiselt kolm -- lühendatud teljevahega kaheukseline Frontera Sport Hard Top (jäiga äravõetava katusega), samasugune, kuid pehme katusega Frontera Sport Soft Top, ning neljaukseline Frontera.
    Põhjalikult on uuendatud Frontera armatuurlauda, mille uus kujundus on märgatavalt «sõiduautolikum» -- seniste nurgeliste joonte asemele on tulnud ümaramad vormid. Näidikuplokk on muutunud üsna Vectral ja Omegal kasutatava sarnaseks.
    Ohutuse alalt tasub mainimist, et nüüdsest on nii juhi kui kaassõitja koht varustatud turvapatjadega.
    Klaasipuhastite ja tulede lülitusnupud, mille kasutamise ebamugavusele teedeta oludes liikumisel ÄP mullukevadises autotestis tähelepanu juhtis, on kadunud ja selle asemele tulnud tavapärased kangid.
    Mõnevõrra on uuendatud ka uksepaneele ja lisatud kaks lisavaljuhääldit -- neid on nüüd kokku kuus.
    Kõik Opel Fronterad on neljarattaveolised, kusjuures maanteel sõites saab esisilla ka välja lülitada.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tehnopoli juhtivtöötajad: ainult kontoripinnast ei piisa, kliendid ootavad terviklahendust ja kogukonda
Kinnisvaraarenduse konkurentsivõimelisuse saavutamiseks läheb tarvis lisaboonuseid, mis ettevõtteid kõnetavad, kirjutavad teadus- ja ärilinnaku Tehnopol kinnisvarajuht Tarmo Loog ja äriarendusjuht Martin Goroško.
Kinnisvaraarenduse konkurentsivõimelisuse saavutamiseks läheb tarvis lisaboonuseid, mis ettevõtteid kõnetavad, kirjutavad teadus- ja ärilinnaku Tehnopol kinnisvarajuht Tarmo Loog ja äriarendusjuht Martin Goroško.
Lennukikütuse hind vallutab Euroopas uusi kõrgusi
Vastupidiselt ootustele on lennureisimine omikronitüvele hästi vastu pidanud ja viinud Euroopas lendu ka lennukikütuse hinna.
Vastupidiselt ootustele on lennureisimine omikronitüvele hästi vastu pidanud ja viinud Euroopas lendu ka lennukikütuse hinna.
Leedole esitati süüdistus miljonite kantimises ja võltsimises
Ärimees Vjatšeslav Leedole kuuluva Saaremaa Laevakompanii (SLK) juhtidele esitati süüdistus ettevõtte tühjaks kantimises ja pankrotimenetluse üle kontrolli saavutamise katses.
Ärimees Vjatšeslav Leedole kuuluva Saaremaa Laevakompanii (SLK) juhtidele esitati süüdistus ettevõtte tühjaks kantimises ja pankrotimenetluse üle kontrolli saavutamise katses.
Vilepuhuja märtri rollist välja tõstmine toob ettevõtjatele uusi kohustusi
Selleks, et vilepuhuja julgeks organisatsiooni kitsaskohtadele osundada, peab ta tundma end turvaliselt. Peagi rakenduv Euroopa Liidu direktiiv seab ettevõtetele konkreetsed nõuded tagamaks, et probleemidele tähelepanu juhtija ei satuks märtri rolli.
Selleks, et vilepuhuja julgeks organisatsiooni kitsaskohtadele osundada, peab ta tundma end turvaliselt. Peagi rakenduv Euroopa Liidu direktiiv seab ettevõtetele konkreetsed nõuded tagamaks, et probleemidele tähelepanu juhtija ei satuks märtri rolli.