Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Opel Frontera muutub kaasaegsemaks

    mootor: 2,5 l, R4, turbodiisel
    võimsus: 115 hj
    kütusekulu:
    keskmiselt: 10,0 (10,2) l/100 km
    kiirendus 0--100 km/h: 16 (16,8) s
    maksimaalkiirus: 155 (160) km/h
    pikkus: 4192 (4942) mm
    laius: 1780 (1764) mm
    kõrgus: 1721 (1753) mm
    teljevahe: 2330 (2760) mm
    Euroopa populaarseim maastikuauto, 1991. aastast toodetav Opel Frontera, teeb 1997. mudeliaastaks läbi järjekordsed uuendused.
    Suurim uuendus on Frontera TDSi uus jõuallikas -- koostöös itaalia diiselmootoreid tootva firmaga VM Motori välja töötatud 2,5-liitrise töömahuga 115 hj turbodiiselmootor.
    Seni kasutati diisel-Fronteradel Isuzu 2,8-liitrist turbodiiselmootorit.
    Erinevalt tavapäraselt selle klassi autodel kasutatavatest jõuallikatest, kus kütuse etteandmissüsteem on mehaaniline, on Frontera uuel mootoril kasutusel elektrooniline juhtimissüsteem, mis on tuttav juba Opel Omegalt.
    Lisaks diiselmootorile kasutatakse väiksemal mudelil ka 2-liitrilist, suuremal aga 2,2-liitrilist bensiinimootorit
    Ehkki uus mootor on oma eelkäijast väiksema töömahuga, pole Opel läinud sellega võimsuse vähendamise teed -- uus mootor on vanast võimsam, kusjuures maksimaalvõimsus saavutatakse senisest madalamatel pööretel. Tänu elektroonika laialdasemele kasutuselevõtule on Frontera muutunud ka ökonoomsemaks -- uue, senisest rangema metoodika järgi mõõtes on keskmine kütusekulu 10--10,2 l/100 km.
    Keretüüpe on Fronteral endiselt kolm -- lühendatud teljevahega kaheukseline Frontera Sport Hard Top (jäiga äravõetava katusega), samasugune, kuid pehme katusega Frontera Sport Soft Top, ning neljaukseline Frontera.
    Põhjalikult on uuendatud Frontera armatuurlauda, mille uus kujundus on märgatavalt «sõiduautolikum» -- seniste nurgeliste joonte asemele on tulnud ümaramad vormid. Näidikuplokk on muutunud üsna Vectral ja Omegal kasutatava sarnaseks.
    Ohutuse alalt tasub mainimist, et nüüdsest on nii juhi kui kaassõitja koht varustatud turvapatjadega.
    Klaasipuhastite ja tulede lülitusnupud, mille kasutamise ebamugavusele teedeta oludes liikumisel ÄP mullukevadises autotestis tähelepanu juhtis, on kadunud ja selle asemele tulnud tavapärased kangid.
    Mõnevõrra on uuendatud ka uksepaneele ja lisatud kaks lisavaljuhääldit -- neid on nüüd kokku kuus.
    Kõik Opel Fronterad on neljarattaveolised, kusjuures maanteel sõites saab esisilla ka välja lülitada.
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nädala lõpetas punases vaid Vilniuse börs
Balti aktsiaturgudest lõpetas nädala punases vaid Vilniuse börs, mis taandus -0,13%. Balti koondindeks edenes +0,19%, Riia börs +0,35% ning Riia börs +0,77%.
Balti aktsiaturgudest lõpetas nädala punases vaid Vilniuse börs, mis taandus -0,13%. Balti koondindeks edenes +0,19%, Riia börs +0,35% ning Riia börs +0,77%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
ESG aruandmine nõuab partnerite nügimist. Utilitas: ka tarnijate vastuseis lahtub
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Soomlased ostavad Eestist üha rohkem soodsat märjukest
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Kuldne viisa tõmbab ligi: Emiraatide arendaja tahab Riiga 3 miljardit investeerida
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.