• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 20.09.96, 01:00

Opel Frontera muutub kaasaegsemaks

mootor: 2,5 l, R4, turbodiisel
võimsus: 115 hj
kütusekulu:
keskmiselt: 10,0 (10,2) l/100 km
kiirendus 0--100 km/h: 16 (16,8) s
maksimaalkiirus: 155 (160) km/h
pikkus: 4192 (4942) mm
laius: 1780 (1764) mm
kõrgus: 1721 (1753) mm
teljevahe: 2330 (2760) mm
Euroopa populaarseim maastikuauto, 1991. aastast toodetav Opel Frontera, teeb 1997. mudeliaastaks läbi järjekordsed uuendused.
Suurim uuendus on Frontera TDSi uus jõuallikas -- koostöös itaalia diiselmootoreid tootva firmaga VM Motori välja töötatud 2,5-liitrise töömahuga 115 hj turbodiiselmootor.
Seni kasutati diisel-Fronteradel Isuzu 2,8-liitrist turbodiiselmootorit.
Erinevalt tavapäraselt selle klassi autodel kasutatavatest jõuallikatest, kus kütuse etteandmissüsteem on mehaaniline, on Frontera uuel mootoril kasutusel elektrooniline juhtimissüsteem, mis on tuttav juba Opel Omegalt.
Lisaks diiselmootorile kasutatakse väiksemal mudelil ka 2-liitrilist, suuremal aga 2,2-liitrilist bensiinimootorit
Ehkki uus mootor on oma eelkäijast väiksema töömahuga, pole Opel läinud sellega võimsuse vähendamise teed -- uus mootor on vanast võimsam, kusjuures maksimaalvõimsus saavutatakse senisest madalamatel pööretel. Tänu elektroonika laialdasemele kasutuselevõtule on Frontera muutunud ka ökonoomsemaks -- uue, senisest rangema metoodika järgi mõõtes on keskmine kütusekulu 10--10,2 l/100 km.
Keretüüpe on Fronteral endiselt kolm -- lühendatud teljevahega kaheukseline Frontera Sport Hard Top (jäiga äravõetava katusega), samasugune, kuid pehme katusega Frontera Sport Soft Top, ning neljaukseline Frontera.
Põhjalikult on uuendatud Frontera armatuurlauda, mille uus kujundus on märgatavalt «sõiduautolikum» -- seniste nurgeliste joonte asemele on tulnud ümaramad vormid. Näidikuplokk on muutunud üsna Vectral ja Omegal kasutatava sarnaseks.
Ohutuse alalt tasub mainimist, et nüüdsest on nii juhi kui kaassõitja koht varustatud turvapatjadega.
Klaasipuhastite ja tulede lülitusnupud, mille kasutamise ebamugavusele teedeta oludes liikumisel ÄP mullukevadises autotestis tähelepanu juhtis, on kadunud ja selle asemele tulnud tavapärased kangid.
Mõnevõrra on uuendatud ka uksepaneele ja lisatud kaks lisavaljuhääldit -- neid on nüüd kokku kuus.
Kõik Opel Fronterad on neljarattaveolised, kusjuures maanteel sõites saab esisilla ka välja lülitada.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele