Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Toidumessil ringleb üle 10 miljoni krooni
Toidumessile on tänaseks registreerunud 220 firmat, ostetud messistendide kogupind on 3400 m².
Tiit Sarve väitel on 40% messil osalevatest firmadest uued, samas pole aga tänavu kohal 46 firmat, kes eelmisel aastal oma toodangut eksponeerisid.
Suurematest fimadest ei ole tänavu esindatud Paulig Baltic AS, Foodimpex, Huhtamäki Leaf, AS Chips, Svensky Kaubanduse AS ja AS Sveiger.
ASi Paulig müügidirektor Margus Teemant ütles, et Pauligil ei ole oma klientidele midagi värsket öelda, mistõttu piirdutakse Tallinna toidumessil käimisega üle aasta. Tema sõnul on Pauligi tooted esindatud messil hulgifirmade, nagu Smarten ja ETK kaudu.
Bacardi-Martini grupi müügiesindaja, ASi Foodimpex Marketing peadirektor Madis Ermo möönis, et nende jaoks on Tallinna toidumess ennast ammendanud. «Messikontakti hind muutub liiga kalliks,» ütles ta.
Hoopis efektiivsemaks pidas Ermo otsekontakte klientidega ning ise korraldatud üritusi. «Eesti turg on ju väga väike, kes keda ei tunneks,» märkis ta. «Vanade tuttavatega kokkusaamiseks on ka teisi võimalusi.»
Tiit Sarve sõnul on viimase aastaga võrreldes kasvanud ka messistendide suurused. Kui eelmistel aastatel oli keskmine stendi suurus 9--12 m², siis tänavu on see juba 16 m².
Suurimate stendide tellijad seekord on AS Tridens, OÜ Smarten, Valio Eesti AS, AS ETK Hulgi, AS Avallone ja AS Kalev. Kõige suurema messistendi -- 81 m² -- tellis AS Tridens.
Eesti suurim toiduainete kontsern ETFC Grupp omab viie ettevõtte peale kokku 161 m² stendipinda.
Messistendi ruutmeetri baashind on 900 krooni. Kõige suurem osakaal on messil alkoholimüüjatel.