Silja Line teeb Tallinnast Rootsi--Soome laevaliikluses vahesadama, mis võimaldab laevafirmal tulusat tollivaba kaubandust jätkata.
Euroopa Liit kavatseb kaotada 1999. a tollivaba kaubanduse, mis on laevadele üks olulisemaid tuluallikaid. Tallinn ei pea ELi reeglitele alluma, mistõttu tollivaba kaubandus võib jätkuda.
Teiseks vahesadamaks regioonis on planeeritud Marienhamn Ahvenamaal.
Tollivaba kaubandus toob Rootsi parvlaevadele igal aastal sisse 4--5 mld Rootsi krooni. Selle kaotamine tähendaks lõppu ka konverentsi- ja ostureisidele.
Laevakompaniid seisavad tõsiste probleemide ees ning pankrotid on silmapiiril, kuna lisaks võivad parvlaevad välja vahetada katamaraanid. Vajadus laevade järele väheneb veelgi, kui realiseeruvad Rootsit ja Taani saari ühendavad sillaprojektid. BNS
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.