Sekretäri töökoha sisustamisel on kõige tähtsam funktsionaalsus, mis pannakse paika konkreetse firma või büroo vajaduste järgi.
- Funktsionaalse sekretäritöökoha puhul peab arvestama, kuidas ruumis liigutakse. Selle järgi valitakse sekretäri tööboksi asukoht -- kas töötajate keskel või eraldi.
- Töökoha sisustamisel tuleb arvestada sekretäri töö iseloomu, st kellega ja mis suunas ta kõige enam suhtleb. Tähtis on, et ei tekiks valekäelisust ja teede ristumisi.
Vastavalt sellele valitakse mööbel ning see, kuhupoole on sekretäriboks liikumisele avatud.
- Tähtsaim mööbliese sekretäri töökohal on ergonoomiline tool, mille seljatugi peab olema muudetava kaldega. Heal töötoolil peab olema palju reguleerimisvõimalusi. Olenevalt ruumi suurusest võib valida käetugedega või ilma nendeta tooli. Tooli valides peaks sekretär ise sellel istuda saama.
- Tähtis on kommunikatsioonide kättesaadavus. Telefoni-, arvuti-
ja elektrijuhtmed ei tohi vedeleda põrandal, vaid postide ja karbikute sees. On vaja selgeks teha, kas telefon, faks jms peab asetsema paremal või vasakul pool.