Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni peasekretäri Toivo Kuldkepi sõnul rahuldas Saksa assotsiatsioone AIST ja BDF rahvusvahelise kindlustuspuuli kiri, millega kinnitati, et assotsiatsioonid saavad laekumata raha lähiajal kätte.
Eelmisel nädalal Genfis toimunud TIR-konventsiooni hädaistungil arutasid autotranspordiga seotud isikud konventsiooni muutmist ja sinna paranduste tegemist, kinnitas Shveitsist saabunud Kuldkepp. Saksa assotsiatsioonid loobusid oma ultimaatumist alles reedel ja teatasid, et nad on nõus rahvusvahelistele vedudele jälle garantiid andma, lisas ta.
Kuu aega tagasi alanud probleemid TIR-karnetiga kaetud kaupade deklareerimisel on nüüd lahenenud ja Euroopas saab alates reedest taas TIR-konventsiooni järgi kaupu vedada, kinnitas Kuldkepp.
Kuldkepp rääkis, et kriis tekkis siis, kui AIST ja BDF keeldusid tagamast garantiisid autovedudele Saksa tolli ja riigi ees. Kui assotsiatsioonid poleks garantiide andmist jätkanud, oleks alates 28. oktoobril kogu Euroopa Liidu territooriumil TIR-operatsioonid peatatud.
Kuldkepp ütles, et kuigi TIR-konventsioonil on praegu probleeme, kiirendab selle kasutamine oluliselt kaupade liikumist riikide vahel. Kui sakslased poleks oma garantiisid taastanud, oleks tulnud igas riigis vastavalt riigi seadustele esitada tolligarantiid, mis omakorda tähendanuks suuri ummikuid piiridel.
TIR-konventsioon, mille alusel toimib rahvusvaheline tollitransiidi süsteem, kehtib alates 1959. a. TIR-karnetiga kaetud kaupu ei tollita lahti TIR-konventsiooniga ühinenud riikide piiridel.