11. november 1996
Jaga lugu:

Helsingi-liinile uus operaatorfirma

ASi Hansatee aktsionäri, Inreko Laeva ASi saneerimist juhib firma kolme suurema võlausaldaja poolt juhatuse esimeheks määratud Henn Ruubel.

Inreko Laeva ASi suuraktsionär Enn Rohula on praegu firma tegevdirktor, kuid firma tegevust juhib Ruubel. Rohula liisib edasi tiiburlaevu Laura, Jaanika ja Liisa, millega ta opereerib kaubamärgi Tallinn-line all.

Eile õhtupoolikul peeti ASi Hansatee aktsionäride koosolekut, kus arutati Vana Tallinna võimaliku lahkumist Hansatee kaubamärgi Tallink alt.

Hansatee turundusdirektor Hannes Saarsoo märkis enne koosolekut, et arutama hakatakse ka Hansatee võimalikke tasaarveldusi firma omanikega.

Varem Inreko Laeva ASi poolt Hansateele opereerimiseks antud laev Vana Tallinn kuulub offshore-firmale Mandalika, mis on registreeritud Küprosel. Firma omanikud on Tallinna Pank, Merita pank ja Rootsi reederfirma Nordström & Thulin (N&T), kes on ühtlasi üks Estline'i omanikke.

Rohula ja tema võlausaldajate peamine vaidlus käib selle üle, kui suur on Vana Tallinna turuhind.

Kui Rohula ütlusel on Vana Tallinna turuväärtus ca 18 mln dollarit, siis Tallinna Panga nõukogu esimees Guido Sammelselg ja Ühispanga juhatuse esimees Ain Hanschmidt hindavad laeva turuväärtuseks üksnes 12 mln dollarit.

Hanscmidti selgituse kohaselt on laevahindu viimasel ajal mõjutanud Inglismaa ja Prantsusmaa vaheline Eurotunnel, mistõttu on järjest rohkem laevu müügis ja laevade hinnad on langenud.

Hansatee aktsionärina on Ühispank Vana Tallinna väiksemast turuhinnast huvitatud seetõttu, et odavama laeva korral saab maksta väiksemat renti.

Henn Ruubel rääkis, et ta on läbirääkimisi võimaliku koostööpartneri leidmiseks pidanud kõigi Soome lahel konkureerivate laevafirmadega, kelleks on Silja Line, Viking Line, Eestin Linjat ja Enn Rohulale kuuluv Tallinn-line. «Kuna praegu on veel kõik võimalik, ei taha ma spekuleerida,» märkis Ruubel potentsiaalse koostööpartneri kohta. Äripäevale teadaolevalt on üks tõenäolisemaid partnereid Silja Line.

Uue operaatorfirma looja on Esimese Investeeringute AS, mis kuulub sajaprotsendiliselt Henn Ruubelile. Pärast koostööpartneri leidmist saab ka Ruubeli partnerist Esimese Investeeringute ASi aktsionär.

Esimese Investeeringute AS osaleb ka Eesti Merelaevanduse erastamisel.

Guido Sammelselja sõnul võib uus operaatorfirma hakata näiteks piletimüügiteenust jms ostma Inreko Laeva ASilt, kellel on korralik piletimüügisüsteem välja kujundatud. Seepärast pole välistatud, et Inreko Laevade ASist võib saada uue operaatorfirma väikeaktsionär, märkis Sammelselg.

Pärast uue operaatorfirma loomist jääb Hansateele alles senise nelja laeva asemel kaks, sest Eesti Merelaevandus soovib maha müüa talle kuuluvat Tallinki.

Seega jäävad Hansateele varem Rootsi liinil sõitnud Meloodia (endine Mare Balticum) ja Georg Ots. Veel suvel oli Hansateel koos kolme tiiburiga kokku seitse alust.

Ain Hanschmidt lausus, et tema hinnangul uue operaatorfirma loomine Hansateele 60 mln krooni laenanud Ühispanga finantsriski ei suurenda. Seni on Hansatee turuosa ca 40%.

Hanschmidt märkis, et Ühispank soovib edaspidi osaluse Hansatees maha müüa. Tema sõnul vaatleb Ühispank Hansateed kui klienti, mitte kui strateegilist investeeringut.

Guido Sammelselg ütles, et Tallinna Pank on uue operaatorfirma tekkimisel firmale nõus laenu andma ja esialgseil andmeil on seda nõus tegema ka Merita pank.

Täna viibib Guido Sammelselg Rootsis, kus peab läbirääkimisi N&T esindajatega. N&T finantsdirektor Lennart Ökvist märkis, et kuigi uue operaatorfirma loomine on suure konkurentsi tõttu raske, ei välista ta seda. «Koostöö on lihtne: meil on laevad, neil on raha,» sõnas Ökvist.

Homme ja ülehomme viibib Sammelselg Londonis, kus asub ka Merita panga laevandusega tegelev osakond.

Jaga lugu:
Hetkel kuum