• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 12.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Helsingi-liinile uus operaatorfirma

ASi Hansatee aktsionäri, Inreko Laeva ASi saneerimist juhib firma kolme suurema võlausaldaja poolt juhatuse esimeheks määratud Henn Ruubel.
Inreko Laeva ASi suuraktsionär Enn Rohula on praegu firma tegevdirktor, kuid firma tegevust juhib Ruubel. Rohula liisib edasi tiiburlaevu Laura, Jaanika ja Liisa, millega ta opereerib kaubamärgi Tallinn-line all.
Eile õhtupoolikul peeti ASi Hansatee aktsionäride koosolekut, kus arutati Vana Tallinna võimaliku lahkumist Hansatee kaubamärgi Tallink alt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hansatee turundusdirektor Hannes Saarsoo märkis enne koosolekut, et arutama hakatakse ka Hansatee võimalikke tasaarveldusi firma omanikega.
Varem Inreko Laeva ASi poolt Hansateele opereerimiseks antud laev Vana Tallinn kuulub offshore-firmale Mandalika, mis on registreeritud Küprosel. Firma omanikud on Tallinna Pank, Merita pank ja Rootsi reederfirma Nordström & Thulin (N&T), kes on ühtlasi üks Estline'i omanikke.
Rohula ja tema võlausaldajate peamine vaidlus käib selle üle, kui suur on Vana Tallinna turuhind.
Kui Rohula ütlusel on Vana Tallinna turuväärtus ca 18 mln dollarit, siis Tallinna Panga nõukogu esimees Guido Sammelselg ja Ühispanga juhatuse esimees Ain Hanschmidt hindavad laeva turuväärtuseks üksnes 12 mln dollarit.
Hanscmidti selgituse kohaselt on laevahindu viimasel ajal mõjutanud Inglismaa ja Prantsusmaa vaheline Eurotunnel, mistõttu on järjest rohkem laevu müügis ja laevade hinnad on langenud.
Hansatee aktsionärina on Ühispank Vana Tallinna väiksemast turuhinnast huvitatud seetõttu, et odavama laeva korral saab maksta väiksemat renti.
Henn Ruubel rääkis, et ta on läbirääkimisi võimaliku koostööpartneri leidmiseks pidanud kõigi Soome lahel konkureerivate laevafirmadega, kelleks on Silja Line, Viking Line, Eestin Linjat ja Enn Rohulale kuuluv Tallinn-line. «Kuna praegu on veel kõik võimalik, ei taha ma spekuleerida,» märkis Ruubel potentsiaalse koostööpartneri kohta. Äripäevale teadaolevalt on üks tõenäolisemaid partnereid Silja Line.
Uue operaatorfirma looja on Esimese Investeeringute AS, mis kuulub sajaprotsendiliselt Henn Ruubelile. Pärast koostööpartneri leidmist saab ka Ruubeli partnerist Esimese Investeeringute ASi aktsionär.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Esimese Investeeringute AS osaleb ka Eesti Merelaevanduse erastamisel.
Guido Sammelselja sõnul võib uus operaatorfirma hakata näiteks piletimüügiteenust jms ostma Inreko Laeva ASilt, kellel on korralik piletimüügisüsteem välja kujundatud. Seepärast pole välistatud, et Inreko Laevade ASist võib saada uue operaatorfirma väikeaktsionär, märkis Sammelselg.
Pärast uue operaatorfirma loomist jääb Hansateele alles senise nelja laeva asemel kaks, sest Eesti Merelaevandus soovib maha müüa talle kuuluvat Tallinki.
Seega jäävad Hansateele varem Rootsi liinil sõitnud Meloodia (endine Mare Balticum) ja Georg Ots. Veel suvel oli Hansateel koos kolme tiiburiga kokku seitse alust.
Ain Hanschmidt lausus, et tema hinnangul uue operaatorfirma loomine Hansateele 60 mln krooni laenanud Ühispanga finantsriski ei suurenda. Seni on Hansatee turuosa ca 40%.
Hanschmidt märkis, et Ühispank soovib edaspidi osaluse Hansatees maha müüa. Tema sõnul vaatleb Ühispank Hansateed kui klienti, mitte kui strateegilist investeeringut.
Guido Sammelselg ütles, et Tallinna Pank on uue operaatorfirma tekkimisel firmale nõus laenu andma ja esialgseil andmeil on seda nõus tegema ka Merita pank.
Täna viibib Guido Sammelselg Rootsis, kus peab läbirääkimisi N&T esindajatega. N&T finantsdirektor Lennart Ökvist märkis, et kuigi uue operaatorfirma loomine on suure konkurentsi tõttu raske, ei välista ta seda. «Koostöö on lihtne: meil on laevad, neil on raha,» sõnas Ökvist.
Homme ja ülehomme viibib Sammelselg Londonis, kus asub ka Merita panga laevandusega tegelev osakond.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele