Eesti Telefon ja Telemedia pakuvad ööpäev läbi tasulist informatsiooni. Pruugib vaid valida totaalse reklaamikampaania tõttu meeles püsiv number ja viisakas naishääl teatabki, mida tal oma arvutist võimalik leida on. Helistaja arvele lisandub esimese 20 sekundi eest kroon ja 40 senti ning iga järgnev sekund maksab 14 senti.
Juba on jõutud välja arvutada, et keskmine kõne läheb helistajale maksma 2 krooni ja 25 senti. Idee järgi lubatakse kliendile tagasi helistada, kui mõne minuti jooksul ei õnnestu soovitud teavet leida. Ühel helistajal tuli aga näiteks Tartu 6. elamuvalitsuse telefoninumbri küsimise eest maksta 15 krooni ja õiget numbrit ta ei saanudki.
Tasulist infoliini haldava ASi Teabeliin paarkümmend agenti käib päevast päeva tänavate kaupa läbi Eesti firmasid, et neile pakkuda tasulist infotelefoni teabekataloogis olemise võimalust. Hinnakiri algab 500 kroonist aastas ja lõpeb seal, kus kokku lepitakse.
Mida aasta edasi, seda rohkem harjutatakse meid mõttega, et kõik telefonisse puutuv maksab. Korduvalt on kallinenud minutimaks, kuumaks on ettevõttel 230 krooni telefoni kohta. Numbri saamiseks tuleb firmal välja käia 4500 krooni jne. Nüüd küsib telefoninumbri andnu juba ka selle eest raha, et tema kliendi välja ostetud telefoninumbrit teistele tasu eest teada anda.
Ka Ekspress Hotline'i infopanka pääsemine on tasuline, kuid helistajate käest vähemalt praegu raha ei küsita. Ilmselt seetõttu ongi Hotline'i liinid viimasel ajal üle koormatud ja sinna sissehelistamine ei õnnestu just alati. Tasulise teabeliini numbri valimise järel hakatakse aga helistajaga kohe viisakalt rääkima ja ei unustata tänada. Mis siis, et see viisakus tuleb helistajal kinni maksta -- ilus kuulata ikkagi.