• OMX Baltic−0,58%296,01
  • OMX Riga0,25%864,55
  • OMX Tallinn−0,43%1 947,36
  • OMX Vilnius−0,08%1 142,42
  • S&P 5002,27%5 275,17
  • DOW 302,46%39 110,23
  • Nasdaq 2,4%16 251,31
  • FTSE 1000,64%8 328,6
  • Nikkei 225−0,17%34 220,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • OMX Baltic−0,58%296,01
  • OMX Riga0,25%864,55
  • OMX Tallinn−0,43%1 947,36
  • OMX Vilnius−0,08%1 142,42
  • S&P 5002,27%5 275,17
  • DOW 302,46%39 110,23
  • Nasdaq 2,4%16 251,31
  • FTSE 1000,64%8 328,6
  • Nikkei 225−0,17%34 220,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • 20.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Enn Pant suundus riigitöölt laevandust saneerima

Enn Pant ütles, et see oli tema isiklik otsus, mida oli juba ammu kaalunud.
Hansatee aktsiatest 42,25 protsenti omava Eesti Ühispanga juhatuse esimehe Ain Hanschmidti ütlusel otsustati finantssfääris hästi orienteeruvale Inreko Laevade ASi juhatuse esimehele Henn Ruubelile Inreko Laevade ja Hansatee vaheliste finantsvaidluste lahendamiseks vastu seada samuti rahanduses hästi orienteeruv Enn Pant.
45 protsendiga Hansatee suurima aktsionäri ASi Eesti Merelaevandus juhatuse esimees Toivo Ninnas ütles, et Pant peab eelkõige leidma lahenduse Hansatee ja Inreko Laevade vahel tekkinud juriidilistele probleemidele, mis on tekkinud seoses Vana Tallinnaga.
Inreko Laevad, kes on tänaseni seisukohal, et Hansatee on neile Vana Tallinna rendina võlgu 35 mln krooni, peatas laeva 12. novembril. Hansatee seisukoht on, et Inreko Laevad on omakorda neile 16 mln krooni võlgu.
Veidi aega tagasi jätsid Inreko Laevad omanikuna Vana Tallinna remondi eest tasumata ning arved maksis Hansatee, kuigi rentnik poleks pidanud seda rendilepingu järgi tegema. Kuna laeva tehnilise seisukorra eest vastutab Inreko Laevade AS, oleks just tema pidanud remondi kinni maksma. Hiljuti tegi Hansatee Inreko Laevadele ettepaneku remondiraha arvel tasaarveldus teha, kuid viimane keeldus.
Ninnas ütles, et Inreko Laevad on Hansateele võlgu, mitte vastupidi. Taoline olukord tekkis Ninnase sõnul lepingute puuduliku vormistamise tõttu. Tema sõnul vormistas lepingud ebatäiuslikult algul Inreko Laevades finantsasju korraldanud ning hiljem Hansatee finantsdirektorina töötanud Henn Ruubel. Ruubel esindas tema sõnul Hansatees töötades kindlasti ka teise poole huvisid.
Ruubel ise ütles, et Vana Tallinna remondisummade väljamaksmine sai toimuda vaid Hansatee juhatuse nõusolekul.
Täna hommikul alustab Pant tüli lahendamiseks läbirääkimisi Henn Ruubeliga. Pandi sõnul tuleb kõigepealt vaadata läbi mõlema poole pretensioonid ning arutada, kuidas leida lahendus. Tema sõnul ongi probleem selles, et sisulist arutelu kahe osapoole vahel seni toimunud pole. Pandi sõnul on ta optimistlik ja loodab lähiajal kompromissini jõuda.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele